עצור שביעי בפרשת החשד להתעללות בילדים בגן ברמלה: המשטרה עצרה היום (ג') את בן הזוג של מנהלת הפעוטון ליטל ברסי בן ה-42 בחשד לאי דיווח ואלימות כלפי ילדים בגן. בבית משפט השלום בראשון לציון מעצרו הוארך בשלושה ימים.
מדובר בחשוד השביעי שנעצר במסגרת פרשת החשד לתקיפת פעוטות בגן הילדים, לאחר מעצרן של המנהלת ברסי וחמש סייעות. בתוך כך, משרד העבודה והרווחה הוציא צו הפסקה מנהלי למשך 90 יום, שנכנס מיידית לתוקף ואוסר על המשך פעילות הגן בתקופה זו.
4 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
"לא ידענו". בעלת הגן ליטל ברסי
(צילום: עמית שעל)
4 צפייה בגלריה
ההפגנה ברמלה
ההפגנה ברמלה
ההפגנה ברמלה בשבת האחרונה
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
ההפגנה ברמלה
ההפגנה ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
בתוך כך, הורי הילדים פנו למשטרה באמצעות סנגורם, עו"ד עדי כרמלי, וטענו כי הגיע לידיהם מידע שלפיו הגן פעל ללא רישיון עסק, וכעת הם מבקשים להרחיב את החקירה במשרד הרווחה האחראי על פיקוח הגנים.
לדברי עו"ד כרמלי, בכירים במשרד הרווחה היו בקשר עם הגן בנוגע להעסקתן של אחת הסייעות החשודות. הם טענו למכתב שאוסר על העסקת הסייעת בשל חשד לאלימות, אך היא המשיכה לעבוד.
"מעורבותם של בכירים בפיקוח במשרד הרווחה מעלות חשד לרשלנות, שכן לא ברור כיצד ניתן היה לדון בנושא כאשר המוסד החינוכי כולו פועל ללא רישיון", טען עורך הדין.
4 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
"חשד לרשלנות". עו"ד עדי כרמלי
כזכור, ביום שני שעבר הורים לילדים בפעוטון הגישו תלונה אחרי שצפו בתיעוד מצלמות שהוצבו בגן ובו נראות שתי סייעות נוקטות אלימות כלפי הילדים. בעקבות זאת, המשטרה פתחה בחקירה ושתי סייעות, רוחמה סעד ונירית שוויד נעצרו. בהמשך כאמור נעצרו עוד שלוש סייעות ומנהלת הגן.


הורים שתיארו את תוכן הסרטונים סיפרו בין היתר כי הילדים נצפו נזרקים על הרצפה. האם נ' סיפרה: "רואים איך משכיבים בחוזקה את הילדים על הגב, זורקים מגבונים על הילדים, רואים גם שהיא מרביצה לילדים שלנו עם קופסת מגנטים".
בשבת האחרונה כ-200 בני אדם הפגינו ברמלה בעקבות הפרשה. המפגינים צעקו "ילדינו לא הפקר", "החמרת ענישה", "אמא ואבא הצילו" ו-"העם דורש פיקוח בגנים".