שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס בצהריים (יום ג') לביקורת על היעדר שקיפות בנוגע למקורות ההדבקה בנגיף קורונה במרחב הציבורי. "הדרישות הילדותיות להביא נתונים מדויקים כמה נדבקו במסעדה וחדר כושר באות מפי אנשים שאין להם מושג ירוק מהי חקירה אפידמיולוגית", אמר השר אדלשטיין בביקור במחלקת הקורונה התת-קרקעית בבית החולים רמב"ם בחיפה.
אחרי שצפה בתרגיל מיוחד בטיפול בחולה קורונה, התייחס שר הבריאות לנתוני הבוקר שלפיהם ביממה החולפת אובחנו 1,885 ישראלים כנשאי קורונה. לדבריו, "אני לא יודע מהיכן נובעת האופטימיות של כמה אנשים שמדברים על האטה בקצב העלייה. המספרים עדיין מאוד מדאיגים".
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ברמב"ם
יולי אדלשטיין ברמב"ם
"אני לא יודע מהיכן נובעת האופטימיות". השר אדלשטיין ברמב"ם
(צילום: גיל נחושתן)
בנוגע להחלטת ועדת הקורונה של הכנסת לבטל החלטה קודמת של הממשלה בדבר סגירת מסעדות, אמר השר אדלשטיין: "לצערי, אנחנו מתקשים להעביר הגבלות מינימליות במשק. מתפתחים מאבקים על כל דבר. אני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול.
"הדבר לא נובע מהחלטות משרד הבריאות. הבלבול נוצר ממאבקים שמתפתחים בממשלה ובכנסת. ההתנהגות של ועדת הקורונה תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא במדינה. כשעל כל ענף אנחנו מתחילים במאבק קשה על מקום ישיבה זה או אחר ההידרדרות תהיה של כולנו".
אדלשטיין הוסיף: "ליבי עם כל אנשי העסקים. הם חייבים לקבל סיוע משמעותי ביותר מהאוצר. אבל אם באמת רוצים סיבה לאופטימיות על כולנו להתגייס להורדת אחוזי ההדבקה. כך נוכל להגיע למספרים שעליהם נוכל להשתלט ונלמד לחיות בשגרת קורונה".

"סגר מקומי זה לא ענישה"

על השאלה כיצד הוא מסביר את חוסר האמון ההולך וגובר בציבור, השיב אדלשטיין: "אנחנו עובדים גם מול המגזרים השונים בחברה הישראלית באמצעות הסברה על מנת לשקף את המציאות, והמציאות היא שלא רק שקורונה לא מבדילה בין המגזרים, גם משרד הבריאות לא מבדיל. אנחנו עוזרים לכולם ומבקשים להסביר שהתערבות אפילו באמצעות סגר מקומי היא התערבות למען בריאות הציבור, היא לא ענישה ולא התעללות, אם תהיה הבנה מסוג זה כל המגזרים רק ירוויחו".
הוא הוסיף: "אנחנו נאלצים לצערי הרב לבוא עם הגבלות על מנת להציל את המדינה מהסגר הכללי, זאת המטרה, הורדת אחוז הנדבקים. אולי יעזרו לנו למנוע סגר כללי במדינת ישראל. אנחנו עוקבים אחרי המציאות הרפואית, כל בוקר מתקיימות הערכות מצב ואנחנו מקבלים את ההחלטות על סמך הניתוחים האלה. חוסר הוודאות משגע את כולנו, אבל זה מאבק ארוך וממושך".

בנוגע לשביתת האחים והאחיות שהסתיימה אחרי יממה אחת, אמר השר אדלשטיין: "מיום כניסתי לתפקיד דיברתי על הצורך בתגבור של הצוותים הרפואיים במערכת הבריאות. לאחר שיחה עם שר האוצר סיכמנו שנוכל לקלוט במערכת הבריאות עד 400 רופאים חדשים. אנחנו לא מדברים על מיעוט כוח אדם אלא על אותם בעלי רישיון לעסוק ברפואה שטרם התחילו את ההתמחות. הם יוכלו להיקלט לאלתר במערכת הבריאות".
"אני עוד יותר שמח שביום שהאחים והאחיות החליטו לשבות מסיבות מוצדקות, הצלחנו להביא גם את הבשורה של תוספת כוח אדם של כ-2,000 תקנים של כוח סיעודי בבתי החולים ובקהילה. בנוסף, גם עובדי מנהלה התווספו לבתי החולים, אנחנו מדברים על 700 תקנים חדשים".