ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית שעמד מאחורי ההסכם לכינון יחסים רשמיים עם ישראל, אמר הערב (חמישי) כי קיים סיכוי טוב שמדינה נוספת תצטרף ליוזמה בקרוב. לפי הערכות, המדינה הבאה תהיה בחריין, שתמיד הייתה קרובה יותר לישראל, אך חששה להפגין זאת.
3 צפייה בגלריה
ג'ארד קושנר תדרוך עיתונאים הבית הלבן
ג'ארד קושנר תדרוך עיתונאים הבית הלבן
ג'ארד קושנר
(צילום: MCT)
במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן בוושינגטון, אמר חתנו של טראמפ כי איחוד האמירויות יזמה את המהלך כדי למנוע את "מהלך פרובוקטיבי" של סיפוח ביהודה ושומרון.
"אני לא מאמין שישראל תתקדם עם הסיפוח בלי לדון על כך איתנו", אמר קושנר שהודה שתוכנית השלום שהגה תותנע מחדש. "כעת נחדש את הדיונים עם מדינות אחרות על הסכם אפשרי עם ישראל". על הביקורת מצד הפלסטינים אמר קושנר כי הדבר היה צפוי - אך יאפשר להם "יותר מקום" ליד שולחן הדיונים.

3 צפייה בגלריה
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")
לדברי קושנר, פרטי ההסכם סוכמו לפני כשבוע, ואושרו סופית רק אתמול. הוא הוסיף כי המגעים בין ישראל לאיחוד האמירויות נמשכו זה שנה וחצי.
התוכנית של הנשיא דונלד טראמפ היא לזמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר מוחמד בן זייד לטקס חתימה על הסכם שלום בבית הלבן עוד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר.
בתוך כך, בחריין בירכה על ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות "שהביא להפסקת תהליך הסיפוח". סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה ציינה עוד כי "ההסכם מחזק את הסיכוי לשלום".

מוקדם יותר כינס נתניהו מסיבת עיתונאים ופתח את דבריו במילים "ערב היסטורי, נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי". הוא הוסיף שמדינות ערביות נוספות צפויות להצטרף ל"מעגל השלום".
"זהו רגע היסטורי של פריצת דרך לשלום במזרח התיכון", הוסיף נתניהו, והזכיר את הסכמי השלום שחתמו מנחם בגין ויצחק רבין. "נופלת בחלקי הזכות הגדולה לכונן את הסכם השלום השלישי בין ישראל למדינה ערבית".
נתניהו אמר שהשקיע בטיפוח היחסים עם העולם הערבי והמוסלמי בשנים האחרונות, בין היתר במגעים "שהשתיקה עדיין יפה להם".
לדבריו, "חוללנו שינוי דרמטי במעמדה של ישראל במזרח התיכון. במשך עשרות שנים ישראל צוירה כאויב, כמקור לאי יציבות - והיום מדינות רבות במזרח התיכון רואה בה כבעלת ברית אסטרטגית לקדמה ולשלום. יהיו מדינות ערביות נוספות שיצטרפו למעגל השלום איתנו".