2 צפייה בגלריה
רוני אלשיך ותנ"צ גיא ניר
רוני אלשיך ותנ"צ גיא ניר
רוני אלשיך ותנ"צ גיא ניר
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי שניהלה מאבק ממושך של כמעט חמש שנים בבית דין משמעתי נגד תת-ניצב גיא ניר, כעת מבקשת המשטרה להחיל באופן מיידי את הסכם הפרישה שהיא עצמה התנגדה לו עד כה. בתגובה פנה היום (ג') ניר במכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה וביקש: "אפשר לי להישאר בשירות. אני מעונין להמשיך בהליך המשמעתי ולזמן את רוני אלשיך ומני יצחקי לעדות".
אל הסאגה הזאת נקלעה המשטרה בראשית כהונתו של המפכ"ל הקודם רוני אלשיך. תנ"צ ניר תמך בקצינה צ', שהתלוננה נגד ראש להב 433 רוני ריטמן, והוצא לחופשה כפויה. זאת בעקבות מסקנותיו של קצין בודק בראשות מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן, שהכין דוח עב כרס על התנהלות לא תקינה לכאורה של ניר כראש חטיבת המודיעין.
אלא שהדו"ח של ביתן הפך לתפוח אדמה לוהט שבמשטרה לא יודעים כיצד להיפטר ממנו. אחרי שנים של התכתשויות בבית דין משמעתי התברר שאין בו מספיק כדי לפטר את תנ"צ ניר. ובמשך כל השנים הללו הוא נמצא בחופשה כפויה, עם משכורת מלאה - העיקר שלא יחזור לשירות.
בנובמבר 2019, על רקע הימשכות ההליכים, הגיע ראש חטיבת התביעות במשטרה דדו זמיר להסדר עם בא כוחו של תנ"צ ניר, עו"ד יצחק בם, על פרישתו ב-30 בספטמבר 2020, לאחר חופשת פרישה בת שבעה חודשים שבה הוא אמור ליהנות מכל התנאים של קצין משטרה בכיר שפורש: רכב, אפשרות לעבוד ועוד. הסכם זה היה טעון אישור של השר לביטחון פנים.

2 צפייה בגלריה
יצחק בם
יצחק בם
עו"ד יצחק בם
(צילום: ויקטור אולחובסקי)
למרות ההסכם, במשטרה קיבלו רגליים קרות ורק התערבות בית המשפט הנחתה אותה להביא את הדבר לחתימה בפני השר. אלא שבמשטרה התעכבו וההסכם הובא לשר רק בסוף מאי האחרון – אחר שעבר מועד יציאתו של תנ"צ ניר לחופשת פרישה.
לאחרונה הודיע אגף משאבי אנוש של המשטרה לניר כי השר אישר את הסכם הפרישה, והוא ייכנס לתוקף מיידי. אבל במכתב ששלח עו"ד יצחק בם לשר אמיר אוחנה הוא מבקש בשם הקצין: "לנוכח התנהלות זאת של המשטרה, הינך מתבקש או לבטל את האישור שנתת להסכם... או להחזיר את תנ"צ ניר לשירות ולאפשר לו להמשיך את ההליך המשמעתי שיזמו נגדו המפכ"ל הקודם ועושי דברו. לנוכח הפרסומים האחרונים על רב-ניצב רוני אלשיך, ניצב מני יצחקי (לשעבר ראש אגף חקירות ומודיעין, א"ס) ואחרים, יש עניין ציבורי רב בניהול ההליך המשמעתי בעניינו של תנ"צ ניר, שיכלול גם זימון לעדות וחקירות של האישיים הללו".
ההודעה על הדרישה להוציא את ניר לפרישה מיידית מגיעה זמן קצר בלבד אחרי שהתברר שהמשטרה עצרה חשוד שאיים על הקצין ועל משפחתו. זאת, על פי החשד, בעקבות עבודתו והעובדה שהביא למאסרו של קרוב משפחתו של החשוד בעבירות סמים.
עו"ד יצחק בם מסר: "למרבה הצער, המשטרה לא מפספסת הזדמנות להתנכל לתנ"צ ניר ולהתעמר בו. לאחר שניסיון להתכחש להסכם נמנע על ידי בית המשפט, מנסה המשטרה להפר אותו. לדעתי, ההסכם עושה חסד עם המשטרה מכיוון שביטול ההליך המשמעתי נגדו יחסוך לרוני אלשיך ולמני יצחקי כמה שעות של התפתלויות על דוכן העדים. המשטרה עלולה לפספס את ההזדמנות הזאת לחסוך לעצמה מבוכה נוספת אם תעמוד על הפרת ההסכם".