ועדת הקורונה של הכנסת דנה הבוקר (ג') במתווה חידוש מופעי התרבות והבידור בצל החשש מתחלואת הקורונה - ומאוחר יותר פרסם משרד התרבות כי האולמות ייפתחו מחדש ב-1 בספטמבר, לאחר שיתגבש מתווה מסודר לפי מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו.
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הזהיר בדיון: "צר לי להיות משבית שמחות בהיבט התחלואה. אמנם רואים ירידה מסוימת אבל זה מאוד מושפע מכמות הבדיקות שעושים. המדד הטוב יותר הוא מדד החולים הקשים - יש 410 חולים קשים בבתי החולים ואנחנו מאוד מוטרדים".
3 צפייה בגלריה
ועדת הקורונה
ועדת הקורונה
דיון סוער. ועדת הקורונה, ארכיון
(צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת)
פרופ' גרוטו אמר לח"כים כי הקורונה "היא לא סתם דלקת ריאות. יש אנשים שהולכים ברחוב ונראים במצב מצוין אבל בעצם רמת התפקוד הריאתי שלהם מאוד נמוכה ואז ברגע אחד הם מידרדרים ומתים".
לאחר מכן הודיע משרד התרבות כי האולמות ישובו לפעול ב-1 בספטמבר. לדברי שר התרבות חילי טרופר, "המהלך מצטרף לבשורה משבוע שעבר, שבמסגרתה החזרנו את מופעי התרבות במרחבים הפתוחים. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח גם את אולמות התרבות ב-1 בספטמבר. הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות בחזרה".
משרדי הבריאות והתרבות ממשיכים בשיחות על פרטי המתווה האחרונים שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה.

רבקה מיכאלי: "זה מתחיל להיות חשוד"

בדיון בוועדת הקורונה איים מנכ"ל תיאטרון הבימה נעם סמל לעתור לבג"ץ. לדבריו, "אם אתם לא פותחים ואתם לא רוצים לפתוח אותנו, תגידו בריש גליי. נלך לבג"ץ נגד משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה. אני אציע גם לעמיתי ללכת לבג"ץ כי השבתתם פה את הציבור הישראלי. אתם שכחתם את האדם הישראלי". יו"ר פורום מוסדות התרבות דני וייס התלונן: "הפכנו לילד הכאפות של הקורונה".
3 צפייה בגלריה
ישראל קטורזה
ישראל קטורזה
קרא להחזיר את אולמות התרבות. ישראל קטורזה
(צילום: ערוץ הכנסת)
הסטנדאפיסט והאמן ישראל קטורזה פנה לגרוטו ואמר: "פרופ' גרוטו, אתם החזרתם את הטיסות, אנשים טסים ליוון. אין שום הבדל בין מספר האנשים שיושבים במטוס סגור לאותם אנשים באולם אירועים".
השחקנית רבקה מיכאלי אמרה בדיון: "צרכני התרבות ניזוקים לא פחות מיוצרי התרבות. זה מתחיל להיות חשוד, מדוע מרחיקים את האזרחים מהתרבות? למה? האמנים מסומנים כאויבי העם. זה לא נכון. צריך לפתוח את האולמות. צריך לבדוק כמה נדבקו ב-12 הימים שעולם התרבות היה פתוח. אין נתונים על זה, איך זה יכול להיות?".
3 צפייה בגלריה
רבקה מיכאלי, גיא לואל ודרור קרן
רבקה מיכאלי, גיא לואל ודרור קרן
"זה מתחיל להיות חשוד". רבקה מיכאלי
(צילום: יח"צ פורום מוסדות התרבות ואמנות)

מתווה חידוש המופעים שאושר בינתיים בקבינט הקורונה מאפשר לקיים הופעות בחוץ בקפסולות (קבוצות) של 20 איש. קיום אירועים בחללים סגורים טרם אושר, ובפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר עם נציגי ענף התרבות, הוא הבטיח להם שעד 1 בספטמבר יהיה מתווה גם לאולמות הסגורים, אך הסביר שהדבר מותנה במצב התחלואה.
בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום במהלך ביקור באזור התעשייה ברקן שבשומרון כי "אנו ממשיכים לעקוב בדאגה אחר נגיף הקורונה בישראל. אנחנו בודקים את כל האפשרויות - נשתדל מאוד לא להגיע לסגרים ולהגבלות קשות". לגבי האפשרות של סגר בסופי השבוע הוא אמר: "המומחים לא מתלהבים מהעניין הזה, אבל הכול השולחן".
חיים גולדיטש השתתף בהכנת הידיעה