שיא קהל למשחק כדורסל נשים נשבר הלילה (בין ראשון לשני) בארה"ב, כשמכללת אייווה גברה 72:94 על דה פול לעיני 55,646 אוהדים ואוהדות. בגלל כמות הקהל הגדולה, משחק ההכנה לעונה שבפתח נערך באצטדיון הפוטבול של האוניברסיטה - קיניק סטדיום - ולא באולם הכדורסל שבו בדרך כלל משחקת הקבוצה.
בכך נשבר השיא שנקבע ב-2002, אז הגיעו "רק" 29,619 צופים למשחק גמר ה-NCAA בין קונטיקט לאוקלהומה. המשחק הלילה היה תשובה של אייווה ל"יום הכדורעף בנברסקה" באוגוסט האחרון, אז הגיעו 92,003 צופים לאצטדיון ממוריאל בלינקולן (וראו את נברסקה מנצחת 0:3 את אומאהה) - שיא קהל במשחק ספורט נשים מאז ומעולם.
3 צפייה בגלריה
אוהדי אייווה
אוהדי אייווה
האוהדים ממלאים את האצטדיון
(צילום: Matthew Holst / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
אוהדי אייווה
אוהדי אייווה
אוהדי אייווה בטירוף
(צילום: Matthew Holst / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
אוהדי אייווה
אוהדי אייווה
"ח-מ-י-ש-י-ם ו-ח-מ-י-ש-ה אלף צפים. זה חלום, פשוט מדהים"
(צילום: Matthew Holst / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"יכול להיות לך רעיון טוב והוא עלול להתמוטט אם אף אחד לא יופיע", סיפרה מאמנת אייווה, ליסה בולדר. "אבל האוהדים שלנו הופיעו היום. ח-מ-י-ש-י-ם ו-ח-מ-י-ש-ה אלף צופים. זה חלום, פשוט מדהים".
"קשה אפילו לדמיין את עצמך משחק כדורסל מול 55,000 איש", אמרה קייטלין קלארק, הכוכבת הכי גדולה של אייווה (ואולי של כדורסל המכללות האמריקאי), שרשמה במשחק טריפל-דאבל של 34 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. לצערה, היו רוחות חזקות, ומזג האוויר קצת הקשה על השחקניות. "נכון, הייתה רוח, אבל אני מבטיחה שלעולם לא אקח יותר זריקה במגרש פתוח", הוסיפה בחיוך.
הצופים השתתפו באחת מהמסורות המוכרות באייווה. אחרי הרבע הראשון, שתי הקבוצות וכל האוהדים עצרו ונופפו לעבר בית החולים לילדים שמשקיף על האצטדיון. מחלקת האתלטיקה של אייווה אף העניקה לבית חולים תרומה של 250 אלף דולר. "זה היה יום מרגש, מכל הבחינות", סיכמה בונדר.
בכלל, זה היה יום של שיאים בכדורסל הנשים האמריקאי. ניו יורק ליברטי ניצחה הלילה 73:87 את לאס וגאס אייסס, וצמצמה ל-2:1 את סדרת הגמר ב-WNBA (בשיטת הטוב מ-5). כל זאת לעיני קהל שיא למשחק גמר בליגת הנשים הטובה בעולם - 17,143 איש ואישה בברקליס סנטר. ג'ונקל ג'ונס (27 נקודות) ובריאנה סטיוארט (20) בלטו וינסו לכפות משחק חמישי ומכריע, כשיארחו את המשחק הבא בלילה בין שלישי לרביעי.