שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בלי להזיז ידיים: 10 הכללים להליכה נכונה

    ותרו על המותגים, אל תמדדו מרחקים ואל תקחו מים: מישל דור רצה להוריד את הכרס, אז הוא הצטרף לד"ר זאב פלדברין, אורתופד מומחה, לשיעור בפארק על הליכה נכונה. לצפות ולצעוד

    קחו הולך אולימפי ושימו לצידו את גברת כהן שהולכת בקצב שלה, מסביר האורתופד ד"ר זאב פלדברין, ותקבלו כמעט את אותן התוצאות בכל הקשור למניעת מחלות לב, הורדה במשקל, ובניית כושר וסיבולת לב ריאה. עשרות מחקרים גילו כי הפער בין מי שהולך בצורה מאוד אגרסיבית ואתגרית למי שהולך בצורה הבסיסית ביותר הם מזעריים עד אפסיים, ועל כן המשמעות ברורה: ההליכה מושלמת למי שרוצה לשמור על אורח חיים בריא.

     

    למה לא כדאי לקחת מים, מדוע מי שמנופף בידיו עושה שטות, ומה עדיף - על הליכון או בפארק? בסרטון שלפניכם מסביר ד"ר פלדברין את כל הכללים להליכה בריאה ונכונה - ומפריך כמה מיתוסים על הדרך. 

     

     

    10 הכללים להליכה נכונה

    1. אין כל צורך להצטייד במותגים ובציוד מיוחד. ממש כפי שאתם הולכים ביומיום - כל מה שצריך עבור הליכה הוא ביגוד נוח ותו לא. חשוב מאוד שיהיה לכם נעים במהלך ההליכה ואת זאת תשיגו עם ביגוד פשוט ונוח.

     

    2. אין כל צורך לבצע חימום קודם להליכה. מדובר על פעילות מתונה שאינה דורשת כל הכנה.

     

    3. מומלץ לצעוד עם פרטנר. לעתים זה קשה כי הקצבים שונים אבל מבחינה פסיכולוגית, צעידה משותפת היא חוויה המעבירה את הזמן מהר ותורמת מאוד להתמדה.

     

    4. בשום פנים ואופן אין למדוד מרחקים או להציב מרחק כיעד. מהלך ההליכה נמדד בזמן בלבד! מתחילים יצעדו רבע שעה ומתקדמים כחצי שעה. ככל שמתקדמים בבניית הכושר יכולים באותו פרק זמן של הליכה פשוט ללכת מהר יותר, אבל הוציאו את עניין המרחק מהמשוואה.

     

    5. קצב ההליכה נקבע על סמך האימרה "Walk&Talk", כלומר "לך ודבר". המשמעות: במשך כל ההליכה צריך להיות לכם נוח לדבר עם האדם שאתם הולכים איתו, או בנייד למשל. אם אתם חשים שאתם מתקשים בדיבור ונאלצים להיאבק בנשימה כדי להוציא משפט ראוי - האטו מייד את הקצב.

     

    6. הליכון משיג את אותם היעדים בדיוק. העניין הוא שהפעילות משעממת להחריד ואין כל גיוון למעט אולי צג הטלוויזיה. העניין הפסיכולוגי בכל פעילות ספורטיבית חיוני, והליכה בחוץ תורמת הרבה בכל הקשור לאוויר, נופים ותחושה של התקדמות. כל אלה יפתו אתכם לשוב ולצעוד. מומלץ לגוון במסלולים תדירות כדי ליצור עניין מחדש. בגלל שנושא המרחק לא רלוונטי אפשר ממש לאלתר.

     

    7. אין להפעיל את הידיים כלל! אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא להפעיל את הידיים כדי "ליצור תנופה". מילת המפתח היא "איסוף"; כלומר, אוספים את הידיים פנימה כשהכתפיים והשכמות משוחררות לחלוטין, מכופפים מעט את הפרקים כדי ליצור תחושה של "איסוף" ופשוט לא לחשוב כלל על הידיים. תנו להן לזרום עם הגוף.

     

    8. לא לקחת מים, אלא אם החלטתם משום מה לצעוד בשיא החום. הבקבוק ביד שובר את ההרמוניה בהליכה ובגלל שחצי שעה לא תגרום לבגיר להתייבש,

    אפשר בשקט לוותר על החוויה. יוצאי דופן הם ילדים וקשישים וכאלה הצועדים בתנאי שרב וחום.

     

    9. צועדים מתחילים ילכו במישור בלבד ובמסלולים נוחים. במידה ואתם מתקדמים ורוצים להעלות את הדופק, ניתן בשלב עתידי באותו פרק זמן נתון של הליכה לשלב מדרגות, עליות ושאר אתגרים הדורשים יותר מאמץ.

     

    10. יש ללכת עם ראש זקוף כאילו יש חוט שמושך אתכם מעלה, כשהמבט תמיד ישר לאופק. למעט ההקפדה הזו על זקיפות יש לתת לגוף עצמו למצוא את כל הזוויות והפרמטרים הנוחים לו, ולהיות כמה שיותר משוחררים מבחינת הגפיים והכתפיים.

      

    ייעוץ מקצועי: ד"ר זאב פלדברין, אורטופד מומחה לקרסול לכף רגל וסגן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים וולפסון


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים