שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שיטת האימון שתמנע בעיות גב, מפרקים וצוואר
    ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מעמיסים על הגוף יותר ויותר - עד שלעתים הוא הופך כואב ומסורבל ולא משתף פעולה. שיטה חדשה בשם "מהתעמלות לתנועה" מסייעת לשימור והעצמה של הגוף המתבגר, להגברת המודעות הגופנית ולטיפוח גמישות ופתיחות - הכל מתוך עבודה על השלד והשרירים

    מי לא מכיר את הרגע בו נשבעים להירשם למכון הכושר, ללכת פעמיים בשבוע לבריכה ולקום בכל בוקר בשש כדי לרוץ שעה ליד הים. פעולות אירוביות כמו הליכה ריצה או שחייה חשובות לבריאות שלנו, לזרימת הדם למערכת הלב והריאות, למטבוליזם ולמצב הרוח הטוב. זה נכון כמעט תמיד וכמעט בכל גיל.

     

    אבל, חשוב להכין את הגוף לעבודה ולעבוד איתו בדרך נוספת, דרך שמטפלת ולוקחת בחשבון את אפשרויות התנועה של השלד והשרירים שלנו. חשוב לארגן את הגוף כך שבמצבי הליכה, ריצה, ישיבה, ובכל מצב אחר שמזמנים לנו החיים נדע להתאים אותו למצב ולפעול בצורה היעילה והטובה ביותר. בצורה כזו לא ייגרם נזק למפרקים ובעיקר לחוליות הגב התחתון וחוליות הצוואר.

     

     

    הגוף שלנו הוא חלק ממי שאנחנו. לא תמיד אנחנו מוכנים להודות בכך. פעמים רבות אנחנו זרים לגופנו ואפילו עוינים לו. מטילים עליו פקודות ומטלות שהוא לא כשיר למלא ולשאת. ככל שמעמיסים עליו יותר ומקשיבים לו פחות הופך הגוף למסורבל וכואב והוא מפסיק לשתף פעולה. שיטת העבודה "מהתעמלות לתנועה" מזהה את אי ההתאמות, את המקומות בהם אנחנו מעמיסים על הגוף שלנו משימות בלתי אפשריות. "הרבה אנשים מנהלים את חייהם עם מגוון תנועות מצומצם ביותר", אומרת איריס גורן, מפתחת ומורה של "מהתעמלות לתנועה".

     

    איריס גורן במהלך שיעור.לשלוט על התנועה (צילום: באדיבות איריס גורן) (צילום: באדיבות איריס גורן)
    איריס גורן במהלך שיעור.לשלוט על התנועה(צילום: באדיבות איריס גורן)

     

    לרוב התנועות שלנו חוזרות על עצמן והן קשורות לעולם היום יומי והתפקודי, אבל במקרים רבים הן דווקא מגבילות את התפקוד. בעזרת העבודה בתנועה המודעות לתנועות האישיות גדלה, ובאופן הזה אפשר גם להרחיב את אוצר התנועות ולהכין את הגוף לתנועות חדשות שאנחנו רוצים להוסיף לחיינו. בנוסף הייחודי בעבודתה של איריס גורן הוא הדיוק העדין והספציפי שאליו היא מגיעה בהנחיה שלה וההתייחסות לנשימה כמרכיב חשוב בעבודה התנועתית. הכוונון העדין הוא גם בהתייחסות האישית לכל אחד ואחד מהמשתתפים בשיעורים.

     

    לאתר של איריס גורן לחצו כאן

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    איריס גורן. במקום העומד בחדר הכושר
    צילום: באדיבות איריס גורן
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים