שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מדריך יוגה מצולם: כך מבצעים "ברכת השמש"
    לכבוד היום הארוך ביותר בשנה שיצוין בשבת, נסו לתרגל את "ברכת השמש הראשונה" ביוגה, שבה אנו מודים לשמש כמקור אנרגיה מרכזי בחיי האדם. מדריך מפורט ינחה אתכם ב-12 התנוחות שברצף

    אומרים תודה לשמש: תרגול "ברכת השמש הראשונה" מורכב מ-12 תנוחות יוגה שונות שאותן מבצעים ברצף 108 פעמים, בתיאום הנשימה. בתרגול זה מופעלים כל השרירים וכל המפרקים המשמעותיים של הגוף. ביצוע מואץ מביא לעבודה של לב-ריאה, וביצוע איטי תורם לחוזק ולגמישות.

     

    לטובת מי שרוצה להודות לשמש תחת כיפת השמים, להלן הסבר על התנוחות הכלולות בתרגול.

     

    שימו לב לתמונה השנייה בכל תנוחה, המדגימה הקלה עבור מתרגלים מתחילים.

     

     

    עוד תרגולי יוגה:

     

    1. עמידת מוצא (Samastitihi)

    עמדו כשכפות הרגליים צמודות וכפות הידיים צמודות לפני מפתח הלב. שימו לב שהמשקל שווה בין שתי כפות הרגליים. שימו לב לקו הפנימי המחבר מהקודקוד ועד העקבים. אספו את הבטן התחתונה פנימה.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     
    למתחילים: אפשר לעמוד כשכפות הרגליים ברוחב האגן (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    למתחילים: אפשר לעמוד כשכפות הרגליים ברוחב האגן(צילום: עינת גור-ארי)

    2. ידיים מעל הראש (Urdhva Hastasana)

    עם השאיפה, הרימו את הידיים ישרות לעבר הראש דרך צדי הגוף. הבטן נשארת אסופה.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     

    למתחילים: שימו לב שהכתפיים רפויות, גם אם לא תיישרו עד הסוף (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    למתחילים: שימו לב שהכתפיים רפויות, גם אם לא תיישרו עד הסוף(צילום: עינת גור-ארי)

    3. כפיפה מלאה קדימה (Uttanasana)

    עם הנשיפה, שלחו את בית החזה קדימה ומטה בגב ארוך, עד לכפיפה מלאה. שימו לב שהראש משוחרר והעורף ארוך.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     

    למתחילים: כופפו מעט את הברכיים כדי שהגב יוכל להתארך (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    למתחילים: כופפו מעט את הברכיים כדי שהגב יוכל להתארך(צילום: עינת גור-ארי)

    4. חצי כפיפה קדימה (Ardha Uttanasana)

    עם השאיפה אספו את הבטן התחתונה, האריכו את עמוד השדרה ושלחו את המבט קדימה. שימו לב שהכתפיים לא מאומצות.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     

    למתחילים: כופפו מעט את הברכיים והניחו ידיים על השוקיים לתמיכה (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    למתחילים: כופפו מעט את הברכיים והניחו ידיים על השוקיים לתמיכה(צילום: עינת גור-ארי)

    5. תנוחת הקורה (Uttihita Chaturanga Dandasana)

    עם הנשיפה, הלכו או קפצו לאחור למנח בו הגב ישר, הזרועות מתוחות והכתפיים ממוקמות מעל מפרקי כף היד. שימו לב שהבטן התחתונה אסופה.

     

    למתחילים: הניחו את הברכיים על הרצפה.

     

    6. שכיבת סמיכה (Chaturanga)

    קחו שאיפה, ובנשיפה כופפו את המרפקים ורדו בקו ישר לכיוון הרצפה עד שהכתפיים בגובה המרפקים.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     

    למתחילים: הניחו את הברכיים על הרצפה (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    למתחילים: הניחו את הברכיים על הרצפה(צילום: עינת גור-ארי)

    7. כלב מביט מעלה (Urdhva Mukha Shavanasana)

    עם השאיפה העבירו משקל קדימה, הניחו את גב כף הרגל על המזרן, פתחו את בית החזה קדימה בעזרת דחיפה של כפות הידיים כלפי הרצפה. גלגלו את הכתפיים לאחור ושלחו את המבט מעלה.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     

    מתחילים: כאשר כל הגוף מונח על המזרן וכפות הידיים מתחת לכתפיים, אספו את הבטן ופתחו את בית החזה קדימה. מבט קדימה (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    מתחילים: כאשר כל הגוף מונח על המזרן וכפות הידיים מתחת לכתפיים, אספו את הבטן ופתחו את בית החזה קדימה. מבט קדימה(צילום: עינת גור-ארי)

    8. כלב מביט פנימה (Adho Mukha Shvanasana)

    עם הנשיפה העבירו את משקל הגוף מעלה ולאחור לתנוחת משולש. שימו לב שכפות הרגליים ברוחב האגן וכפות הידיים ברוחב הכתפיים. פרסו את אצבעות הידיים והשרישו אותן לתוך הרצפה. אספו את הבטן התחתונה, ועם השאיפה שלחו את עצם הזנב מעלה. הישארו בתנוחה למשך חמש נשימות, ובסוף הנשיפה החמישית צעדו קדימה בחזרה לחצי כפיפה קדימה.

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
     

    למתחילים: כופפו מעט את הברכיים (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    למתחילים: כופפו מעט את הברכיים(צילום: עינת גור-ארי)

    9. חצי כפיפה קדימה (Ardha Uttanasana)

    שאיפה

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    (צילום: עינת גור-ארי)
     

    10. כפיפה מלאה קדימה (Uttanasana)

    נשיפה

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    (צילום: עינת גור-ארי)
     

    11. ידיים מעל הראש (Urdhva Hastasana)

    שאיפה

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    (צילום: עינת גור-ארי)
     

    12. עמידת מוצא (Samastitihi)

    נשיפה

     (צילום: עינת גור-ארי) (צילום: עינת גור-ארי)
    (צילום: עינת גור-ארי)
      

    • היום (ה') בשעה 18:30 יתקיים בנמל תל אביב תרגול יוגה תחת השם "ברכת השמש הראשונה", שמטרתו להכיר תודה לשמש הנחשבת בתרבות ההודית כמקור אנרגיה מרכזי בחיי האדם ולכבוד היום הארוך ביותר בשנה שיצוין בשבת. התרגיל פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, בהנחיית שמעון בן אבי מ"אלהיוגה".




    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים