שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זה בריא זה? פריכיות פתית תירס וקינואה
    פריכיות הן מוצר המזוהה עם ירידה במשקל, זאת בעיקר בגלל שיווקן כדיאטטיות, משקלן הנמוך ומרקמן האוורירי. כדי להשתלב בשוק הדיאטות הלוהט, החליטו היצרנים להרחיב את מותגי הפריכיות ויצאו עם מוצר חדש, פריכיות פתית תירס וקינואה. אז האם זה בריא לכם?

    זה שנים שפריכיות מזוהות עם דיאטה ושמירה על משקל תקין. מי שמנסה להשיל כמה קילוגרמים ממשקלו, לרוב צורך מוצר זה הנחשב דיאטטי, בגלל שמשקלו כנוצה, מרקמו אוורירי כשל קלקר ואף טעמו הוגדר לא פעם ככזה.

     

    הדיאטנית בדקה:

    זה בריא זה?רוטב עגבניות של יכין ופריניר

    זה בריא זה? מעדן טחינה בטעם שוקולד

    בריא או לא? תפוצ'יפס אפוי בטעם עשבי תיבול

     

    פעם, פריכיות היו עשויות רק מאורז. לכל חברת מזון הייתה את פריכית האורז שלה. אלא, שמאז ששוק הדיאטות צבר תאוצה, החליטו היצרנים להרחיב את מותגי פריכיות האורז השונות והיום יש לנו פריכיות העשויות מדגנים שונים: כוסמת, תירס ועוד. המוצר החדש מבית הפתית הידוע והמוכר, שהפך ממותג לשם גנרי כמעט ולכן כשהמוצר נקרא 'פריכית פתית', זה נשמע לנו קצת מוזר - איך פתית יכולה להיות פריכית?

      

    מדובר בפריכיות תירס דקות עם קינואה ובזיליקום. באריזה יש 5 פריכיות דקיקות כאשר בכל אחת רק 19 קלוריות, המהוות יחד 97 קלוריות. אולם, האם המוצר אכן מכיל רק 19 קלוריות? לפניכם בדיקה.

     

     

    לכתבה דיאטה פריכית זה בריא זה (צילום: שירי נקש)
    פריכיות פתית. טעים ובריא?(צילום: שירי נקש)

    מלא מול רגיל

    המוצר החדש מכיל בעיקר תירס מלא (51%) אך גם גריסי תירס, אורז מלא, קינואה, בזיליקום ומלח. רכיביו הם טבעיים, עשירים ובריאים, בעיקר בזכות היותם מלאים. כך לדוגמה, התירס וגם האורז המלאים מכילים יותר סיבים, ויטמינים ומינרלים.כאשר אנו אוכלים תירס בשלמותו אנו למעשה תמיד אוכלים תירס 'מלא' אך כאשר מייצרים מוצרי תירס, לעיתים משתמשים בקמח תירס, העשוי רק מתוכו של גרגיר התירס ללא הקליפה ולכן אין מדובר בתירס מלא.

     

    הפעם כן השתמשו בוורסיה המלאה וזהו יתרון בריאותי. האורז המלא עדיף וכמותו קטנה (8 אחוז), כמות הקינואה עוד יותר קטנה (4 אחוז), ובכל זאת שם המוצר כולל קינואה ולא אורז.

     

    פריכיות אורז מול דגנים שונים

    פריכיות האורז הן מוצר שנחשב ישן ומיושן ולאחרונה דובר לא מעט על חיסרון בולט של פריכיות האורז באינדקס הגליקמי, (מדד לדירוג פחמימות והשפעתן על רמת הסוכר בדם), שגורם לעליות חדות ברמות הסוכר בדם. לפיכך, "פריכיות תירס וקינואה" נשמעות בריאות יותר.

     

    הקינואה היא למעשה אינה דגן. מדובר בזרעים עשירים מאוד בחלבון, בסיבים, באשלגן, אבץ, מגנזיום וברזל ובוויטמינים מקבוצה B. ובכל זאת, יש לזכור שבמוצר זה כמותם קטנה וחבל. גם הבזיליקום הוא עשב תיבול נהדר, שמוסיף הן טעם והן בריאות לכל מאכל, בעיקר כשהוא טרי. אולם כל היתרונות הופכים זניחים, כשריכוזו במוצר עומד על אחוז אחד.

     

    המוצר מכיל גם גריסי תירס שמשמשים לרוב כתחליף פחמימתי נטול גלוטן לפירורי לחם, כציפוי הנכנס לשמן עמוק לצורך טיגון. המוצר מכיל כ-100 מ"ג נתרן באריזה אישית, כמות סבירה למוצר המהווה תחליף ללחם.

     

    כמו פריכיות אורז, גם הפעם מדובר במוצר נטול גלוטן. מדובר במוצר בעל רכיבים בריאים והעובדה שהוא מגיע ארוז באריזה אישית שמכילה כ-100 קלוריות הינה טובה כנשנוש בין הארוחות, או כתוספת פחמימתית באחת הארוחות, בעיקר כאשר מוסיפים לה ממרח חלבוני כמו גבינה וירקות ומגדילים את הערך התזונתי ותחושת השובע עוד יותר.

     

    פעמים רבות אנשים אינם מסתפקים באריזה אישית אחת בעלת ערך קלורי נמוך, במיוחד במקרה של פריכיות טעימות, קריספיות, מומלחות ומתפצחות שגורמות לנו לרצות לאכול עוד, כשנדמה לנו שאנו אוכלים משהו בריא ו'דיאטטי'. 

     

    שירי נקש היא דיאטנית קלינית

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: שירי נקש
    פריכית פתית תירס וקינואה
    צילום: שירי נקש
    מומלצים