שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כבר לא איתנו - המכוניות שנעלמו השנה מהשוק המקומי
    זוכרים את סקודה ראפיד, סוזוקי סלריו, שברולט קרוז, קיה אופטימה ויונדאי סונטה? זו רשימה חלקית של דגמים מוכרים, חלקם מאוד פופולריים, שנעלמו השנה מאולמות התצוגה ללא תכנית לשוב אליהם
    לצד אינספור דגמים חדשים, מעוצבים ומתקדמים שנחתו כאן בשנה החולפת, נעלמו במהלך 2019 מאולמות התצוגה של היבואניות מספר שיא של מכוניות. 20 דגמים שונים, חלקם מהפופולריים בשוק המקומי, לא ישווקו כאן יותר. והסיבות לכך רבות: אי הצלחה שיווקית בגלל שינוי בטעם הקהל, מיסוי משתנה שהפך את המחיר ליקר מדי, הפסקת ייצור גרסאות רלוונטיות ואי עמידה בתקני זיהום אוויר ובטיחות מחמירים.

     

    אולם תצוגה פיאט (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    ובעוד דגמים חדשים נוחתים כאן בקול תרועה רמה, השקות פומפוזיות מייצרות באז ומסעות פרסום במיליוני שקלים עולים לאוויר, היבואנים משתדלים

    להעלים את המכוניות שסילקו מהבמה הרחק מתחת לרדאר. בעיקר כדי שלא לפגוע בתדמית המותג ומחיר המחירון בשוק היד השנייה.

     

    קיבצנו את רשימת הדגמים שיחידות אחרונות מהם שווקו כאן השנה וספק אם ישובו לשוק המקומי בזמן הקרוב. אגב, ישנם דגמים נוספים שלא תוכלו לרכוש כיום כי פשוט אין מהם כרגע במלאי - למשל פולקסווגן פאסאט, ניסאן מיקרה, סקודה סופרב, סובארו B4, רנו טווינגו - אך גרסאות עדכניות צפויות להגיע ממש בקרוב. לכן הם לא ברשימה. יש להדגיש כי היעלמותו של כל דגם אושר עם היבואנית הרלוונטית, אך היו שחזרו בהם לאחר פרסום הכתבה - הבהרנו זאת.

     

    אופל מוקה, זאפירה ואסטרה

    המותג הגרמני חווה לאחרונה מספר טלטלות. בעולם נרכשה אופל על-ידי קונצרן PSA, בישראל עבר זכיון הייבוא משלמה ללובינסקי ובתקופה זו עזבו את השוק המקומי המוקה שהיה מראשוני רכבי הפנאי הקטנים והזאפירה, מוביל הנוסעים הוותיק. הם לא ישובו עוד. גם שיווק האסטרה המשפחתית הופסק השנה, אם כי היא עשויה לשוב בשנה הבאה לאחר מתיחת פנים קלה.

     

    אלפא רומיאו מיטו וג'ולייטה

    אחרי יותר מעשור מפסיקה אלפא את ייצור המיטו הקומפקטית, ולא תציג לה יורשת. גם שיווק הג'ולייטה הוותיקה הסתיים במקביל להפסקת ייצור גרסת בנזין-אוטומטית. לכן, סיכויי החזרה שלה לישראל בשנה הבאה קלושים.

     

    יונדאי סונטה

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עדכון נוסחת המס הירוק בחודש אפריל האחרון הוציא את הסונטה ההיברידית מקבוצת הזיהום השניה, ולכן התייקר משמעותית מחירה. כך שלמרות שזכתה לפולפאריות גדולה - שנפגעה מהמחיר שהאמיר - החליטה היבואנית להפסיק את השיווק.

     

    סוזוקי סלריו

    סוזוקי סלריו (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הסלריו לא זכתה להצלחה דומה לקודמתה, האלטו. בין היתר בגלל תיבה רובוטית חד-מצמדית במקום אוטומטית רגילה. הייצור בעולם הופסק והיבואנית לא תשווק אותה עוד. את החלל תמלא האיגניס המבוססת עליה בעלת מראה רכב פנאי, עם תיבה אוטומטית רציפה אבל תג-מחיר גבוה יותר.

     

    סקודה ראפיד, סיאט טולדו

    המשפחתיות הקטנות זכו כאן להצלחה מסוימת, בעיקר בשוק הליסינג, אך שיווקן הופסק. את מקומה של הראפיד תתפוס הסקאלה, אך רק בתצורת האצ'בק ולכן אינה מחליפה ישירה שלה.

     

    פיאט טיפו, 500X ופולבאק ו-124 ספיידר

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    אחרי שאשתקד נפרדה היבואנית מהפנדה ומה-500L, השנה עזבו את אולם התצוגה שלה ארבעה דגמים נוספים. המשפחתית הקטנה טיפו השייכת לקטגוריה שכמעט ונכחדה, ומכירותיה ממילא אכזבו ביחס לציפיות (כ-3,000-4,000 מכוניות בשנה) והצהרות מרחיקות לכת כמו "עסקת השנה בשוק הרכב הישראלי" באירוע השקתה.

     

    גם ה-500X הפכה יקרה ביחס למתחרות עדכניות וכדאיות שיווקה לאחר מתיחת הפנים שעברה לא הייתה ברורה. לאחר פרסום הכתבה ביקשו בסמל"ת לעדכן כי טיפו ו-500X עדכניות עושות דרכן לישראל, אך נמנעו מלציין תאריך יעד כלשהו להגעה.

     

    הפולבק, טנדר-תאום למיצובישי L200 טריטון, לא מיוצר עוד בשל הפסקת שיתוף הפעולה עם היצרנית היפנית. האחרונה היא האברט 124 ספיידר, רודסטר מבוססת על מאזדה MX-5, שאינה משווקת עוד ועשויה על פי מקורות זרים לרדת מפס הייצור וללא שוב.

     

     

    פיז'ו 108, סיטרואן C1

    סיטרואן C1 ()

    מכוניות מקטגוריית מיני מתקשות בישראל ללא תיבה אוטומטית. היצרנית הצרפתית הפסיקה לייצר גרסאות רובוטיות לפיז'ו 108 וסיטרואן C1, שתפסו את חלק הארי של המכירות. לכן הן לא ישווקו כאן עוד, אם כי נותרו עדיין מספר מכוניות ידניות במחסני היבואנית לובינסקי שהצהירה כי תמשיך להציע אותן גם בשנה הבאה.

     

    קיה קארנס ואופטימה

     (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    הקארנס זכה להצלחה בשוק הליסינג, אבל המיניוואן הקומפקטי של קיה אינו משווק עוד באירופה ובהתאם גם בישראל. בדומה לסונטה, גם האופטימה ההיברידית נפגעה מעדכון נוסחת המס הירוק ושיווקה הופסק. היא תמשיך להימכר עם מנוע דיזל לנהגי מוניות.

     

    שברולט קרוז

    שברולט קרוז (צילום: הלל פוסק)
    (צילום: הלל פוסק)

     

    שברולט קרוז אומנם נמכרה היטב בתקופה בה קטגוריית המשפחתיות הייתה פופולרית, אבל הנוכחית התקשתה לשכנע ולהציג יתרון כלשהו על פני מתחרות עדכניות. תג-מחיר גבוה מהמקובל והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות לא סייעו לה. לאור זאת החליטה היבואנית להפסיק את השיווק.

     

    הכותב חבר מערכת iCar


    פורסם לראשונה 13/09/2019 08:12

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים