בקצרה:
  • החשמלית העתידית של קאדילק נחתה כאן
  • תשמש את מרכז המחקר והפיתוח המקומי של GM
  • מתי באולם התצוגה המקומי? לא ברור
3 צפייה בגלריה
קאדילק ליריק
קאדילק ליריק
(צילום: עופר שגב)
פעם חלוצה, היום אחרונה: ג'נרל מוטורס, בעלת הבית של קאדילק, נחשבת אומנם לחלוצה מבין היצרניות האמריקניות עם מערכות הנעה חשמליות. למשל ה-EV1 הניסיונית מאמצע שנות ה-90, והוולט, ספארק EV ובולט שהגיעו אחריה. אבל כיום היא מוצאת עצמה מאחור מבחינת מערכות הנעה חשמליות וזה בולט בעיקר במקרה של חטיבת היוקרה שלה, זו האמורה להיות חוד החנית מבחינת שילוב טכנולוגיה מתקדמת.
כיום קאדילק, יחד עם אלפא רומיאו, הם המותגים הבודדים בקטגוריית היוקרה ללא דגמים עם הנעה חשמלית נקייה מזיהום. הליריק, אותה הציגה קאדילק לפני כמעט שנתיים, הוא הדגם החשמלי הראשון עבורה. אבל בעוד הוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה שלה רק בסוף השנה, יחידה בודדת כבר נחתה בישראל. לא מדובר בכוונה לתחילת שיווק מקומי שעוד רחוק, אלא באב-טיפוס בודד שישמש את מרכז המחקר והפיתוח המקומי של GM.
מה אנחנו יודעים: הליריק תהיה דגם ראשון של הקונצרן האמריקני לעשות שימוש בפלטפורמה ייעודית. היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, עם מנוע חשמלי אחורי המעביר 340 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו או עם מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים ותפוקה משולבת של 500 כ"ס. המצברים בקיבולת 100 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של כ-500 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית עם אפשרות לטעינה מהירה (190DC), ואפשרות להוסיף כ-120 ק"מ לטווח הנסיעה ב-10 דקות.
נתוני מידות טרם פורסמו וגם לא נתוני ביצועים. כן ניתן להבחין כי סביבת הנהג מודרנית עם מסך ענק ("33) המשמש לוח מחוונים ומסך מגע. יש גם מערכת שמע של AKG עם 19 רמקולים המאפשרת גם הפחתת רעשי רוח ודרך על ידי יצירת הד חוזר.
מה אנחנו חושבים: קאדילק נמצאת כאמור מאחור בשילוב מערכות הנעה חשמליות ובמקרה שלה זה בולט עוד יותר מאשר שאר המותגים של קונצרן GM. קאדילק צריכה להתמודד מול מותגי יוקרה מהצד השני של האטלנטי, שלכולם כבר יש ארסנל מרשים של דגמים חשמליים.
בארה"ב זה אולי קצת פחות מפריע לה, שכן השוק האמריקני יהיה כנראה האחרון לנטוש את הבנזין. אבל אצלנו הביקוש לרכב חשמלי הולך וגובר, והעובדה כי מועד השיווק המקומי עוד לא ידוע אינה מעודדת כלל.