לפעמים הכאבים שלנו והחסמים שאנו חווים בחיינו – מקורם בגורם שממש לא חשבנו עליו. אותם חסמים יכולים לנבוע מאירועים רחוקים מאוד בזמן, לפעמים של החיים האלה עצמם, לפעמים של חיים קודמים, או כמו שבמקרה הנוכחי שאתאר בפניכם, מחוויה של לפני הלידה ממש, חוויה שגרמה למטופלת שלי עצירות כרונית שנמשכה מעל ל-56 שנה.
כשהיא הגיעה אלי לראשונה היא בכלל לא התלוננה על בעיות העצירות במערכת העיכול שלה. הטריד אותה כאב באזור כף הרגל שלא נתן לה מנוח הרבה מאוד זמן, כאב חד שליווה אותה במשך חודשים במחזוריות טורדנית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
היא הראתה היכן כואב וראיתי שמיקום הכאב היה במסלול מרידיאן כיס המרה שלה ואמרתי לה זאת. "אין לי כיס מרה", אמרה לי ח'. "זאת בדיוק הבעיה", השבתי, "בגלל שאין לך כיס מרה האנרגיה שלו חסרה וזה מתבטא בכאב ברגל שלך".
עשיתי טיפול סו-ג'וק – רפואה קוריאנית - דרך כפות ידיה כדי להחליש את הכאב ברגל ולחזק את מרידיאן כיס המרה ואיברים נוספים, ולמחרת הכאב נעלם.
זה נתן לח' את האומץ לשתף אותי בבעיה שמטרידה אותה הרבה יותר מהכאב ברגל, בעיה שמלווה אותה במשך 56 שנה. עצירות כרונית.
עוד כתבות מעולם הכירולוגיה:
היא סיפרה שמאז שנולדה מעולם לא הלכה לשירותים בתדירות של פחות מכל 10 ימים עד שבועיים. "אפילו כשהייתי בצבא הייתי נשארת בבסיס שבועיים ורק כשהייתי חוזרת הביתה הייתי מתפנה לשירותים", סיפרה.
"עד כמה המצב הזה מפריע לך ביום יום?" שאלתי אותה. "זה נורא, זה כמו ללכת עם גוש בטון בבטן. הייתי נותנת הכל כדי שזה יעבור".
אבל היא לא ממש האמינה שהדבר אפשרי. אחרי הכל, היא חיה עם הבעיה כבר 56 שנה, והטיפולים שניסתה לא הועילו, מלבד כדורים שמסייעים בתנועת המעיים, אולם גם להשפעת כדורים, כפי שיודעים, יש מומנטום מסוים שלעיתים עובר אחרי שימוש ארוך טווח.
4 צפייה בגלריה
אישה חופשייה
אישה חופשייה
אישה חופשייה
(צילום: shutterstock)
כמי שמכיר את יכולות רפואת הסו-ג'וק, לא היה לי ספק שהמצב שלה יכול להשתפר ואמרתי לה שאני יכול לעזור לה. יום וחצי אחרי הטיפול הראשון עם מחטים, זרעים וצבעים על כפות הידיים, המעיים התחילו לעבוד.
אחרי הטיפול השלישי כבר הצליחה ללכת לשירותים יום אחרי יום. זו הייתה הפעם הראשונה ב-56 שנותיה שהצליחה להתפנות יום אחרי יום. "זה לא קרה לי בהיסטוריה", כתבה לי בהודעה.
בטיפול הרביעי החלטתי לרדת לעומקם של דברים ו"לנקות" את מקור העצירות הכרונית שלה על ידי טיפול ב-NLP, בדמיון מודרך מתקדם ותהליך של רגרסיה בזמן.
לפני כן עשינו עוד סידרה של טיפול סו-ג'וק שכלל טיפול ברגשות.
ישנם שני סוגים של רגשות בהם אני נוהג לטפל כחלק מתהליכי טיפול מתקדמים: הסוג הראשון הוא רגשות כלואים, הנובעים מחוויות טראומטיות שאירעו בחיים האלה או בחיים קודמים שהשאירו צלקות בנפשו של האדם. רשימה זאת כוללת כ-60 רגשות כלואים אפשריים.
הסוג השני כולל רשימה של 21 רגשות שמקורם ברפואה הקוריאנית. אלה רגשות שרלוונטיים כיום לאדם, והם יכולים להיות שליליים, כמו כעס, קנאה או שנאה, ושאותם צריך להוריד, או רגשות חיוביים שעליו להעצים כמו אהבה, סיפוק או שמחה.
אצל ח' בדקתי את הסוג השני. רציתי לדעת איזה רגשות היא צריכה למתן או להעצים באותו רגע.
4 צפייה בגלריה
דיקור קוריאני
דיקור קוריאני
דיקור קוריאני
שני הרגשות שעלו בבדיקה היו רגש של חמלה, ורגש של חגיגה, שהוא מאוד דומה לרגש השמחה.
בשלב הזה לא ידעתי להגיד לה מה הסיבה שדווקא שני הרגשות האלה נבחרו עבורה. אבל כעבור מספר דקות, התמונה תתבהר בהחלט.
לצורך הבירור העמוק התחלנו בתהליך של רגרסיה בזמן באמצעות NLP ודמיון מודרך. ח' התיישבה על הספה, עצמה את עיניה ואחרי כמה דקות של הנחיה מודרכת ממני נכנסה למצב של הרפיה מלאה. ביקשתי ממנה להגיע לאותו רגע ממש בחייה שהעצירות שלה התחילה.
"אני נמצאת בדיוק בבטן אמי, עומדת להיוולד." אמרה.
"זה רגע משמח. מה ברגע של הלידה שלך גרם לעצירות שלך?" שאלתי.
"ההורים שלי לא רצו אותי. לא רצו שאני איוולד. זאת הסיבה שהכל נעצר במערכת העיכול שלי".
"האם גם אחרי שנולדת הם לא רצו אותך?"
"לא. אחרי שנולדתי הם קיבלו אותי ואהבו אותי. אבל לפני הלידה שלי הם לא רצו אותי ואפילו חשבו להפיל אותי". ענתה ח'.
"זה בטח היה לך קשה מאוד להיוולד למקום שאת הרגשת לא רצויה. אבל לכל דבר יש סיבה, ואנחנו הולכים למצוא את הסיבה.
לאונרדו דניאללאונרדו דניאלצילום: דני בכר
"כשאני אספור עד 5 את תראי את עצמך בזמן לפני שהנשמה שלך נכנסה לגוף העובר בבטן אימך, ותהיי ליד המדריך הרוחני שלך. 1,2,3,4,5. תעשי לי סימן עם הראש כדי שאדע שאת שם".
ח' סימנה לי עם הראש שהיא רואה את עצמה ליד המדריך הרוחני שלה לפני שיצאה אל המסע אל הגלגול החיים הנוכחי.
יחד עם המדריך הרוחני שלה היא ראתה כמו מבעד מסך את גלגול החיים שהיא עומדת להיוולד אליו, את הוריה ואת הסיבות שבגללם הם לא רצו שהיא תיוולד.
כאן הבנו את התפקיד של רגש החמלה שהתקבל לפני שהתחלנו את תהליך הדמיון המודרך.
"התפקיד שלך כרגע, גם בתור הנשמה שעומדת להיוולד להורים שלא ממש רצו אותה, וגם בתור האישה הבוגרת בת ה-56, היא להעצים את רגש החמלה כלפי הורייך ואת רגש החגיגה, שיאפשר לך, למרות ההגעה הלא רצויה שלך בהתחלה, לחגוג את החיים ולהנות מהם." אמרתי לה.
כשהיא הבינה את השיעור החשוב שהיא צריכה ליישם בחיים האלה, היא נפרדה מהמדריך הרוחני שלה כדי לחזור אל החיים ב"כאן ועכשיו".
"כשאספור עד 5 את תוכלי לחזור לכאן ועכשיו. בכל ספירה שלי את תתקדמי בזמן מרגע לידתך עד הרגע הזה. 1,2,3,4,5. את יכולה לפתוח את העיניים".
כשהיא חזרה מהמסע ח' הייתה נרגשת והמומה מהחוויה שזה הרגע חוותה ומהתובנות שעלו מאותה חוויה.
למחרת כתבה לי הודעה שהטיפול היה נהדר והוא עובד. מערכת העיכול שלה חזרה לתפקד.
4 צפייה בגלריה
בדיקת מי שפיר
בדיקת מי שפיר
לשנות את החוויה מהבטן
(צילום: Shutterstock)
היות שהמערכת הייתה "רדומה" במשך כמעט 6 עשורים, יש צורך להמשיך ולטפל עד שהגוף יחזור לתפקוד התקין בצורה ספונטנית.
כל אחד מאתנו נושא על גבו שיעור שצריך ללמוד ולתקן, חוויה רחוקה שהשאירה לנו צלקות בגוף או בנפש. הבשורה הטובה היא שאפשר להתגבר על כל המעצורים ולעשות שלום עם העבר כדי להתחיל ליהנות מההווה.
לאונרדו דניאל – מומחה לכירולוגיה אישיותית, אבחונית וטיפולית, סו-ג'וק, NLP, ביופידבק. אבחון-הכוונה-העצמה