1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)
שלי שלום,
אנחנו נשואים כבר 15 שנה, ולאחרונה אשתי הציעה לי שנִפתח את הקשר. אני חושש שאקנא מאוד אם אדע שהיא שכבה עם אחרים, אבל אני גם לא רוצה מראש לצאת קנאי ולסרב. איך אדע שאנחנו עושים את הדבר הנכון?
לא מעט זוגות מגיעים אליי לקליניקה כדי לקבל עזרה בפתיחת היחסים. חלקם מגיעים אליי לאחר שכבר הפכו לא־מונוגמיים בעקבות קשיים שנוצרו במערכת היחסים שלהם, ואחרים מבקשים לבדוק בעזרתי האם פתיחת היחסים היא הצעד הנכון עבורם.
עוד בנושא ייעוץ מיני:
אני מבינה את הצורך שאנשים חשים לקיים יחסי מין עם אנשים נוספים, בטח לאחר שנים של מונוגמיה. כמובן שקיימים גם מצבים הפוכים – לא מעט גברים ונשים שמצהירים עוד בתחילת הקשר שהם מחפשים בן או בת זוג המאמינים ביחסים פתוחים, אך עם הזמן הקשר ביניהם הופך למונוגמי.

(צילום: ניצן דרור, עריכת וידיאו: בן שכטר, הפקה: מיכאלה חזני, עריכת תוכן: לורי שטטמאור)

השאלה "האם כדאי או לא לפתוח את הקשר שלנו" היא שאלה מאוד אישית, ולרוב היא נענית לאחר דיונים זוגיים בנושא, תוך מתן תשומת לב לתחושות שבני הזוג חשים כאשר הם מדברים עליו. חשוב שתשאלו את עצמכם מהן הסיבות שבגללן אתם רוצים לפתוח את הקשר - האם הרצון הזה נובע מסקרנות מינית, או שמא הוא קשור בכלל בצורך בתמיכה רגשית, או ברצון למצוא מישהו לדבר איתו, אולי גם להתאהב בו.
אם אתם סובלים מריבוי קונפליקטים בקשר, חשוב שקודם כל תפעלו כדי לחזק ביניכם את התקשורת ואת איכות הקשר הזוגי, ורק לאחר מכן תנסו לפתוח אותו. מֵעבר לשיחות, תוכלו לדעת מה אתם חשים כלפי פתיחת היחסים גם תוך כדי פעולה. כלומר, ברגע שאשתך תצא לדייט עם מישהו אחר.
אני אישית פחות ממליצה לקפוץ ישר למים, ותמיד מציעה לעשות את הדברים בהדרגה, כדי להבין מה שניכם מרגישים נוכח הסיטואציה. אפשר למשל להתחיל בדייט אחד או שניים אך עדיין ללא סקס, ורק אחרי כן לכלול בדייטים מעט מגע, כמו חיבוק ונשיקה.
מניסיוני הקליני, "קפיצה למים" יכולה לעבוד רק אם הקשר מתאפיין ביציבות, תחושת ביטחון של שני הצדדים, אמון ויכולת מצוינת לתקשר. חשוב גם שלא תחששו להגיד, "אני לא מרגיש/ה שזה מתאים לי, בוא/י נעצור את זה". העיקרון המנחה פה הוא לוודא שאתם שומרים על מערכת היחסים שלכם בריאה ושלמה.
ובאשר לקנאה, טבעי שתקנא קצת בשלב מסוים אחרי פתיחת הקשר. אם אתה מרגיש שהתחושות הללו לא נותנות לך מנוח, מומלץ שתבטא בפני אשתך את מה שאתה מרגיש. שיחה פתוחה וקבלת מענה תומך יחזקו את תחושת היציבות שלך בקשר, ויראו לך שאתה חשוב ומשמעותי. ואם כל זה לא עוזר, מומלץ ליצור קשר עם מטפלת זוגית ומינית מוסמכת, שתעזור לכם להתמודד עם התחושות המלוות אתכם בפתיחת הקשר.
בהצלחה!
שלי ורוד היא מטפלת מינית מוסמכת, מטפלת במרפאה לטיפול מיני בבית החולים השיקומי רעות ובקליניקה בתל אביב.