שלושה חודשים עברו מאז ילדתי את בני הראשון, ואני לא מצליחה אפילו לחשוב על סקס. האם זה תקין? מתי אמורים לחזור לקיים יחסי מין, ואיך בכלל מתחילים? אני חוששת שזה יכאב.
בתקופת ההיריון שלי הרופא אמר לי שחודש וחצי אחרי הלידה, אם הכל יהיה תקין, אוכל לחזור לקיים יחסי מין. חודש וחצי אחרי הלידה ניגשתי לבדיקה, הכל היה תקין והרופא כבר החל לדבר איתי על אמצעי מניעה. אלא שכאמא שממש לפני רגע ילדה וקמה כל שעתיים להניק את התינוקת, לא הבנתי על מה הוא מדבר איתי בכלל.
כאישה שחשה שכל הגוף שלה השתנה, שיחה על אמצעי מניעה בכלל לא התחברה לי למציאות. כמוך, גם אני הבנתי שלא כל כך מהר חשים רצון לקיים יחסי מין. אז איך בכל זאת נוכל להחזיר את האינטימיות לאחר הלידה ומתי אפשר להתחיל?
לכתבות וידאו נוספות של שלי ורוד:
מחקר שנעשה בנושא בריאות מינית של נשים לאחר לידה, ופורסם בכתב עת בינלאומי למיילדות וגינקולוגיה, הראה כי מתוך 484 נשים שהשתתפו במחקר, 89% דיווחו כי הן חזרו לפעילות מינית תוך שישה חודשים מהלידה. חשוב לציין כי לא רק העייפות או חוסר הליבידו אחראים על חוסר הרצון לחזור לפעילות מינית, אלא גם גורמים פיזיולוגים אחרים.
אותו מחקר גם הראה כי בהשוואה לשנה שלפני ההיריון, בעיות כמו כאב, חוסר שימון בנרתיק ואובדן התשוקה המינית עלו משמעותית בשלושת החודשים הראשונים שלאחר הלידה. עם זאת, החדשות הטובות הן כי בעיות אלו צפויות להיעלם כעבור חצי שנה.

2 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

אז מתי כן אפשר, ואיך מתחילים?

קודם כל, ברגע שאת ובעלך מתחילים לישון קצת יותר, זה יכול להוות סימן ראשון. אני לא מדברת על 6 שעות שינה רצופות, כי זה יכול לקחת גם שנה, אבל בהחלט על תחושת ההקלה בעייפות או בתשישות.
סממן חיובי נוסף שיראה לך שאת קרובה לשם הוא כשתחזרי להרגיש בנוח עם הגוף שלך מול עצמך ומול בן הזוג שלך. המלצה נוספת היא לנהל שיחה כנה עם בן הזוג לגבי התחושות שיש לך כרגע בנושא סקס. חשוב שתשמעי מה הוא מרגיש, ושתדעו היכן כל אחד מכם נמצא בהקשר למיניות. לעיתים המצב יכול להיות הפוך - כלומר את מרגישה מוכנה לסקס והוא עדיין לא. אל תשכחי שגם גברים מרגישים חוסר חשק מיני, לעיתים ממש עד מספר חודשים לאחר הלידה.

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה סקס
אילוסטרציה סקס
"כשתחזרי להרגיש נוח עם הגוף שלך ועם בן הזוג"
(צילום: Shutterstock)

חשוב לדעת שגם כאשר כבר תרצי לחזור לפעילות מינית, הסקס עלול להרגיש לך מעט אחרת. זה לא אומר שהוא יהיה פחות טוב, אבל זה כן אומר שהוא יראה שונה. ההמלצה שלי היא להאריך את המשחק המקדים, להוסיף הרבה מגע מענג לפני רגע החדירה, וגם לתקשר במיטה. מטרת התקשורת היא להסביר מה מרגיש לכן נעים וטוב ומה פחות.
מעבר להארכת זמן המשחק המקדים, העיקרון של לקחת את הזמן הוא משמעותי, כי הוא מאפשר לאישה ולגבר להיות מוכנים לקיום יחסי מין מבחינת זרימת דם לאיברי המין, ושחרור חומר סיכוך טבעי. אני בכלל ממליצה להכין מראש חומר סיכוך. אם אתם לא משתמשים בקונדום, אתם יכולים להתנסות בחומר סיכוך על בסיס שמן, ולמי שכן משתמש בקונדום - ניתן להשתמש בחומר סיכוך על בסיס מים.
דגש נוסף הוא לוודא שאתן שמות חומר סיכה על איבר המין שלכן וגם על שלו. אפשר להפוך את זה למשחק מקדים כי זה ממש יכול להעצים את ההנאה. וכמובן שמומלץ להשתמש בחומר סיכה גם במהלך האקט המיני עצמו. במידה ואתן חשות שהכאבים עזים או שמשהו לא מרגיש לכן נוח, חשוב תמיד לגשת לבדיקה אצל רופא.
שלי ורוד היא מייעצת מינית וזוגית