שלי שלום,
אני רווקה בת 26 וכבר זמן מה שאני לא מרגישה מינית בכלל. האם יש משהו שאני יכולה לעשות עם עצמי לשיפור החשק?
לא פעם נשים וגם גברים חשים ירידה בחשק המיני או חווים חוסר חשק מיני, ואינם מבינים מדוע. כדאי לדעת שירידה בחשק המיני יכולה לקרות בכל מיני תקופות, ושזה לגמרי טבעי שלא תמיד יהיה לנו חשק מיני או שנרגיש מיניים.

(צילום: ניצן דרור, עריכת וידיאו: בן שכטר, הפקה: מיכאלה חזני, עריכת תוכן: לורי שטטמאור)

החשק המיני שלנו מושפע מגורמים רבים. כדי לגלות את הסיבה לירידה בחשק או להיעלמותו, מומלץ לחזור אחורה בזמן, לתקופה או לנקודה שבה אתם חושבים שהחלה הירידה בחשק, ולנסות להבין מה קרה לכם באותה תקופה. כמובן שגם גורמים רפואיים יכולים להשפיע על החשק המיני, בהם תופעות לוואי של תרופות שונות, נטילת גלולות למניעת היריון, עייפות כרונית או בעיות בריאותיות אחרות. במקרים כאלו כדאי להתייעץ עם רופא שהוא סקסולוג בהכשרתו.

כל הדרכים להרים את החשק

באשר להרמת החשק, המלצתי הראשונה הנוגעת גם באורח חיים בריא וגם בחיבור לגוף, היא לבצע פעילות ספורטיבית קבועה. הרגל זה אינו מחייב אימונים בחדר כושר או הרמת משקולות, אבל הוא כן דורש עקביות. פעילות ספורטיבית משפרת את הדימוי העצמי שלנו ואת מצב הרוח, מזרימה את הדם לכל חלקי הגוף ועוזרת לשפר את איכות השינה - כל הגורמים הבסיסיים שנחוצים לחשק מיני בריא.
עוד בנושא:
המלצתי השנייה היא לחשוב על מין! אולי אינך מודעת לכך, אבל החשק המיני שלנו מתעורר הודות למחשבות ופנטזיות מיניות. כלומר, הוא קודם כול נוצר בראש שלנו, בדמיון. היכולת לדמיין סיטואציות מיניות, ארוטיות ואפילו רומנטיות, יכולה בהחלט להעלות את האנרגיה המינית.
אני יודעת שכשאין חשק מיני, אז גם אין את הרצון להפעיל את המנגנון המחשבתי הזה. במקרה כזה אגיד שמה שצריך לעשות הוא לבחור ספר, ארוטי כמובן, ולקרוא אותו בקצב המתאים לזמן שלך. המילים יציפו את הדמיון ויעזרו לך להיכנס לעולמות בדיוניים הכוללים סיפורי אהבה ותשוקה, משחקי כוח ושליטה, וגם רומנטיקה וארוטיקה.
גם חוש הראייה יכול לעזור להעלאת החשק המיני. לכל אוהבי ואוהבות הסרטים, זה הזמן לגלות שעולם שלם של סרטי ארוטיקה מסתתר לו בנטפליקס. כן-כן, הם קיימים שם, ולא, הם לא פורנוגרפיים, אבל הם בהחלט פורצי גבולות. הסרט "365 ימים", סדרת הסרטים "50 גוונים של אפור" והסרט "אדור" הם רק חלק מהדוגמאות.
המלצה נוספת היא להתנסות בתרגילי מגע עצמיים. תרגילי מגע לעוררוּת הם דרך נפלאה להתחבר לתחושות שאת חשה בגוף. אפשר לעשות זאת באמצעות עינוג עצמי, אולם אינך חייבת להתחיל מיד לגעת בפות או בנרתיק. אפשר לענג בעדינות את חלקי הגוף השונים בליטופים או בנגיעות נעימות, למשל בבטן העליונה ובחזה, ולאט-לאט לרדת לעבר איבר המין.
אם את זקוקה לעזרה כדי לייצר לעצמך אווירה, אני ממליצה על אפליקציית FERLY המיועדת למדיטציה מינית וכוללת תרגילי מגע. כמובן שאם את סובלת מחוסר חשק מיני מתמשך לאורך תקופה ארוכה, בהחלט כדאי לשקול לפנות לעזרה מקצועית.
שלי ורוד היא מטפלת מינית מוסמכת, מטפלת במרפאה לטיפול מיני בבית החולים השיקומי רעות ובקליניקה בתל אביב