שלי שלום, אני בת 38 ואחרי שתי לידות. חברות ייעצו לי לעשות תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן, כדי להימנע מכאבים בחדירה וכדי שאוכל ליהנות ממין טוב יותר. האם זה נכון, והאם יש לך המלצה לתרגילים מתאימים?

(צילום: ניצן דרור, עריכת וידיאו: בן שכטר, הפקה: מיכאלה חזני, עריכת תוכן: לורי שטטמאור)

חיזוק שרירי רצפת האגן הוא אימון חיוני שיכול לתרום לבריאות האישה ולסקס מהנה. שרירים אלו אחראיים על מגוון תפקידים חשובים בגופנו – הם תומכים באיברי האגן, מסייעים לשלוט על הסוגרים ומסייעים להגיע לאורגזמה.
פעמים רבות הגיעו אליי לטיפול נשים הסובלות מכאבים עזים בחדירה, וכפי שאמרתי גם להן, בדיקה וטיפול באזור של רצפת האגן, לצד אימון של השרירים, יכולים לסייע במניעת כאבים בזמן החדירה ואף לגרום לסקס להפוך למענג מתמיד.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)
כדי להתאים את הטיפול הנכון, חשוב לדעת שמצבים אלו דורשים קודם כול בדיקה אצל רופא או רופאת נשים, שימליצו במידת הצורך גם על טיפול אצל פיזיותרפיסטית המתמחה ברצפת אגן. זהו טיפול שעוזר ללמוד לשלוט בשרירים של רצפת האגן, וליישם טכניקות של כיווץ והרפיה.
עוד כתבות על ייעוץ מיני:
הטיפול האידיאלי הוא טיפול משולב, הכולל תרגול פיזי של השרירים בעזרת פיזיותרפיסטית רצפת אגן, לצד טיפול בקושי הנפשי בעזרת מטפלת מינית. מטרת הטיפול המשולב היא לסייע למטופלות להתגבר על המחסום הנפשי שנוצר בעקבות הכאב ומנע מהן או הפריע להן לקיים יחסי מין, ולבסוף לשפר את יכולת ההנאה שלהן בזמן המגע המיני עצמו.

לכווץ ולשחרר

אביטל גילהר אהרון היא פיזיותרפיסטית מקצועית ומנוסה, שעובדת במרפאה לטיפול מיני בבית החולים השיקומי רעות, ונחשבת למומחית בטיפול ברצפת האגן. לדבריה, אף על פי שבשנים האחרונות המודעות לבריאות של רצפת האגן הולכת וגדלה, יש נשים רבות שעדיין לא מכירות את רצפת האגן שלהן, ומן הסתם גם אינן יודעות לזהות שרירים אלו ולשלוט בהם.
איך תזהי את שרירי רצפת האגן שלך? שבי זקוף, הפני את תשומת ליבך לאזור שנמצא בין הנרתיק לפי הטבעת (פרינאום), המהווה נקודת מפגש לשרירי רצפת האגן. זוהי תנוחת המוצא שלך. כעת, נסי לכווץ את פי הטבעת ולהרגיש שהפרינאום מתרחק מעט מהכיסא. הצלחת? יופי!
התרגיל הראשון הוא תרגיל כיווץ: נסי להחזיק את השרירים בכיווץ במשך 5 שניות, ואז הרפי אותם במשך 5 שניות נוספות. שימי לב שבעת ההרפיה הפרינאום אמור לחזור להיות מונח על הכיסא.
ההמלצה היא לבצע סדרה של 10 כיווצים כאלה, ולחזור על סדרה זו שלוש פעמים, כולל מנוחה בת דקה בין סדרה לסדרה. גילהר אהרון סבורה כי תרגול כזה פעם ביום ישיג את המטרה. אם אתן רוצות לגוון, אביטל מציעה לכן תרגיל נוסף, בו יש לבצע 10 כיווצים קטנים ומהירים, ולחזור על הסדרה שלוש פעמים ביום.
לסיום, חשוב לציין כי תרגילים אלו לא מהווים תחליף לבדיקה אצל גניקולוגית או פיזיותרפיסטית המומחית לרצפת אגן. אם נבדקת וקיבלת אבחנה שיש לך בעיה הקשורה לאזור זה, מומלץ לגשת לפיזיותרפיסטית שתתאים עבורך במדויק את התרגילים, את מספר החזרות ואת התנוחות שמומלץ לתרגל.
בהצלחה!
שלי ורוד היא מטפלת מינית מוסמכת, מטפלת במרפאה לטיפול מיני בבית החולים השיקומי רעות ובקליניקה בתל אביב