שלי שלום, אני לא נמשכת לחבר שלי וזה ממש מדאיג אותי כי אני אוהבת אותו. אנחנו יחד כבר שלוש שנים ויחסית מסתדרים היטב. בהתחלה ממש נמשכתי אליו, אבל לאחרונה אפילו לא בא לי שהוא ייגע בי. האם יש סיכוי שהמשיכה המינית תחזור? האם יש משהו שאוכל לעשות כדי להחזיר אותה?

משיכה מינית ביחסים מונוגמיים

נושא המשיכה המינית הוא אחד הנושאים היותר מסקרנים שיש, מכיוון שהוא מורכב מגורמים רבים - ביולוגיים, פסיכולוגיים, תרבותיים ואפילו סביבתיים. זאת גם הסיבה שרובנו לא בטוחים מה גורם לנו להימשך למישהו מסוים או לא. אנו מרגישים את המשיכה כאשר היא מתעוררת, אבל לא תמיד ברור לנו מדוע אנחנו נמשכים בצורה חזקה לאדם ספציפי ולא לאחר.
לטורי הווידאו הקודמים של שלי ורוד:
הרבה אנשים שואלים אותי באיזה שלב בזוגיות מונוגמית יש ירידה בתשוקה, ומה משפיע על המשיכה? ובכן, במחקר שפורסם ב"ירחון למיניות ונישואים" בנושא משיכה מינית, ומדד מתי היא משתנה ולאחר כמה זמן, נמצא כי החשק לאחר שנתיים של זוגיות יורד אצל מרבית הנשים. אצל הגברים, באופן מפתיע, נמצא כי התשוקה המינית לא הושפעה באופן משמעותי מאורך הקשר. מניסיוני הקליני כן ראיתי כי שני המגדרים מאבדים את המשיכה בזוגיות ארוכת טווח, אך אני רוצה לציין שזה לא תמיד קשור לאורך הקשר, אלא לסיבות אחרות, כשאחת מהן היא ירידה בחשק המיני.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

כדי לבדוק מה מקור הסיבה לירידה במשיכה המינית, נסו לשים לב מה קורה לכם ליד אנשים אחרים או כאשר אתם צופים בסדרות וסרטים עם שחקנים שבעבר משכו אתכם ועוררו אתכם מינית. עוד בדיקה היא לשאול את עצמכם האם יש לכם רצון מיני להיות פעילים עם עצמכם? הדגש השני הוא על בדיקה של מערכת היחסים שלכם, בעיקר אם הייתה שם משיכה מינית בתחילת הדרך. אגב, לעיתים הבעיה היא לא מינית כלל. כלומר, היא אינה קשורה לחשק או למשיכה, אלא לכעס ותסכול של הגבר או האישה שאיבדו את המשיכה שהייתה להם. כאשר לא מקבלים יחס על בסיס קבוע, תשומת לב ובעיקר תחושה של נאהבות, שלפרטנר אכפת מאיתנו ורוצה להיות איתנו, לא פעם התוצאה היא פגיעה ברצון להיות פעילים מבחינה מינית עם בן או בת הזוג.
כדי לזהות אם זו הסיבה שבגללה איבדתם את המשיכה המינית כלפי הפרטנר שלכם, חשוב שתשאלו את עצמכם האם יש לכם זמן איכות משותף לאחרונה, האם אתם צוחקים ונהנים, האם אתם מרגישים כי בן או בת הזוג רואים אתכם ומשקיעים בכם, וגם - מה קורה כאשר אתם כן ביחד בבית, בסלון או במיטה? האם אתם מבלים יחד או שכל אחד מכם עסוק בעולם הדיגיטלי? במידה שהסיבה טמונה בריחוק בקשר, זה בדיוק הזמן לשבת עם בן או בת הזוג, לנהל שיחה כנה ולהתחיל לעבוד על הזוגיות שלכם. אני ממליצה גם לפנות למטפל או מטפלת מינית וזוגית ולקבל מענה מקצועי.
לסיום, אני רוצה לציין כי ירידה בחשק הרבה פעמים מתקשרת גם לאכזבה במיטה. לא תמיד יש התאמה מושלמת במיטה, הרי לכל אחד יש את ההעדפות שלו, אך רבים חושבים כי צריך לקרוא את המחשבות שלהם במיטה וכאשר זה לא קורה, הם מתאכזבים. מצבים אלו פוגעים בחשק המיני ובמשיכה. בנוסף, לא מעט נשים וגברים משווים את הסקס שיש להם היום למה שהיה להם פעם עם החבר או החברה לשעבר, בו בזמן שהם לא עושים דבר כדי לשנות את ההנאה המינית שלהם.
אז קודם כל, הימנעו מהשוואות. אחר כך תשאלו את עצמכם: האם אני יודעת מה מעורר אותי במיטה ומה מכבה אותי, והאם אני יודעת את התשובות לשאלות הללו גם לגבי בן הזוג שלי? מתי לאחרונה חקרתם את המיניות שלכם ביחד? זה השלב לעשות "ריפרש" לחיי המין שלכם ולהתנסות בכל מה שלא חוויתם עד היום או שחוויתם ופשוט נעלם לכם מחיי המין שלכם. זה הזמן לגוון את המשחק המקדים, להכניס תנוחות חדשות ואולי אפילו אביזרי מין, או להוסיף גיוון על ידי משחק תפקידים מקורי.
ואם קשה לכם לדבר על מה שאתם אוהבים עם בן או בת הזוג, תמיד יש משחקי קופסה וקלפים למבוגרים שיכולים לעזור לכם לפתוח ערוץ תקשורת בנושא פעילויות מיניות, ולהוביל למשחק מקדים טוב וסקס מהנה, ובעיקר ליצור אווירה אינטימית קלילה ומהנה יותר במיטה.
בהצלחה!
שלי ורוד היא יועצת מינית וזוגית