"סקס אפיל" הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחית אחרת מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם.
פספסתן את הפרק הקודם על כאבים בנרתיק? תוכלו להאזין לו ממש כאן. מוזמנות ומוזמנים לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם בא לכם לפרגן - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.

1 צפייה בגלריה
נועה פז
נועה פז
נועה פז. נלחמת בשמנופוביה ובדעות קדומות כלפי נשים ואנשים עם משקל עודף
(צילום: סלפי)

והפעם: שמנופוביה היא אפליה המופנית כלפי אנשים שמנים, אשר מונעת מתוך תפיסה סטריאוטיפית לפיה ישנן תכונות שליליות המשויכות לאנשים רק בשל משקלם. צורת הדיכוי השמנופובית באה לידי ביטוי גם ביחסי מין מזדמנים ובמערכות יחסים מתמשכות, כאשר את שלל הביטויים של הדיכוי, ובכללם הדיכוי המיני, מפנימות נשים ונערות, שעשויות לסחוב עמן את המשא הכבד הזה של חוויות פוגעניות ומבלבלות בתחום המיני במשך שנים.
בפרק מספר 56 של "סקס אפיל" שוחחנו עם נועה פז, אקטיביסטית שמנה, מנחת הפודקאסט "שמנות מדברות" לצד אור גליקליך, מנהלת דף הפייסבוק "שמנות מדברות" וקבוצת הפייסבוק "תופסות מקום – שמנות מדברות על שמנופוביה", על כל ההנחות השגויות שהחברה שלנו מניחה על נשים שמנות בכל הקשור לתפקוד המיני שלהן. פז מסבירה איך אישה יכולה לזהות מתי נמשכים אליה ממקום פטישיסטי ומתי מתעניינים בה ממקום רומנטי, וכיצד נוכל לפתח חמלה, אהבה וקבלה עצמית של הגוף השמן. האזנה נעימה!