ריפרש
שדה הקרב הדיגיטלי במלחמה עם חמאס
43:41
יותר מ-1,200 ישראלים נרצחו ונהרגו במתקפת הטרור של חמאס ובקרבות שבאו אחריה, אבל במלחמה הזאת יש עוד שדה קרב פחות מדובר שמתרחש במרחב הדיגיטלי. הרשתות החברתיות מתמודדות עם זרם בלתי פוסק של דיסאינפורמציה, פייק ניוז, תיאוריות קונספירציה וסרטוני זוועה. הכאוס הזה מעורר דאגה באיחוד האירופי, שקרא למנהלי מטא ו-X (טוויטר לשעבר) לעמוד על המשמר ולמנוע הפצה של דיסאינפורמציה ותוכן לא חוקי.
גיא טיטונוביץ', מנכ"ל CHEQגיא טיטונוביץ'צילום: עננים צילום עסקי
גיא טיטונוביץ', מנכ"ל הסטארט-אפ CHEQ, שבשגרה נאבק בבוטים שמנסים לפגוע בחברות מסחריות, מפנה אצבע מאשימה כלפי איראן ואומר כי היא ומדינות אויב נוספות מנסות "להעמיק ולהחריף את השסע" בישראל באמצעות צבאות של בוטים שמהדהדים מסרים בעד חמאס.
במקביל לתוהו ובוהו שמתרחש ברשתות החברתיות, גם זירת הסייבר מבעבעת בימים האחרונים. קבוצות האקרים פרו-פלסטיניות כבר מנסות להוציא לפועל מתקפות נגד מטרות ישראליות, ובימים האחרונים נרשמו פריצה לקרייה האקדמית אונו, הפלה לזמן קצר של מתחם האתרים הממשלתי gov.il והפצה בטלגרם של קובץ שכולל מידע על 6.5 מיליון ישראלים.
גיל מסינגגיל מסינגצילום: אילן ספירא
לדברי גיל מסינג, ראש המטה בחברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, רוב המתקפות עד כה לא היו מאוד משמעותיות, אבל זה עלול להשתנות. בימים האחרונים, לדבריו, "קבוצות התקיפה הממוסדות של איראן מדברות בצורה יותר רצינית על לנסות לייצר פה מתקפות כופרה ומתקפות שהתהודה שלהן תהיה גדולה".
ציטוט פודקאסט

הפרקים הקודמים של ריפרש:

1 צפייה בגלריה
החזית הדיגיטלית של המלחמה
החזית הדיגיטלית של המלחמה
שדה הקרב הדיגיטלי במלחמה עם חמאס
(עיבוד תמונה. צילום: Ariel Schalit / AP, shutterstock)
בכל שבוע ב"ריפרש" אנחנו מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו.