אחרי שהכניסה לבית שלנו חיות בר למיניהן ואפילו את הדינוזאורים של פארק היורה, גוגל החליטה שהגיע הזמן שנארח גם ספורטאים בגודל טבעי. אמש (יום ג') בכנס המפתחים השנתי שלה, google I/O, הכריזה החברה כי טכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) שלה תאפשר לנו לצפות בתלת-ממד במתעמלת סימון ביילס, בכדורגלנית מייגן ראפינו ובטניסאית נאומי אוסקה כשהן קופצות, מכדררות וחובטות אצלנו בבית או בכל מקום שנרצה.
איך זה עובד? ראשית, חפשו את אחת משלוש הספורטאיות הללו במנוע החיפוש של גוגל. בתוצאות תופיע האפשרות לצפות בהן בתלת-ממד. כל אחת מהן נדגמה כאשר היא מבצעת שלושה תרגילים שונים. בחרו את התרגיל שאתם מעוניינים לצפות בו ולחצו על View in 3D. לאחר שהדמות תופיע על המסך, לחצו על View in your space וכוונו את מצלמת המכשיר לעבר המשטח שעליו אתם רוצים להציב את הספורטאית. מיד לאחר מכן היא תופיע בגודל טבעי ותפגין את הביצועים שלה ממש כאילו היא מולכם. כל זה אפשרי בהנחה שיש לכם סמארטפון או טאבלט חדשים יחסית שתומכים ב-AR.
2 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
דיר באלק על הספה, סימון
(צילום: יובל מן)
2 צפייה בגלריה
מייגן ראפינו
מייגן ראפינו
כדרורים במרפסת. מייגן ראפינו
(צילום: יובל מן)
טכנולוגיית מציאות רבודה מאפשרת להוסיף שכבות וירטואליות לסביבה האמיתית שבה אנחנו נמצאים באמצעות סמארטפון, טאבלט או משקפיים ייעודיים. גוגל הציגה לראשונה את האפשרות לצפות בבעלי חיים במציאות רבודה בכנס המפתחים שלה לפני שנתיים. מאז היא הוסיפה עוד ועוד חיות למאגר שלה ובשנה שעברה צירפה אליהן גם דינוזאורים בשיתוף עם הפרנצ'ייז הפופולרי "פארק היורה". השנה, כאמור, היא מאפשרת לראשונה לצפות גם בספורטאים. נכון לעכשיו ביילס, ראפינו ואוסקה הן היחידות שניתן לראות בתלת-ממד, אבל סביר להניח שבעתיד יצטרפו אליהן עוד ועוד אתלטיות ואתלטים.