פלייליסט ייחודי המתעדכן אוטומטית: ספוטיפיי תמיד מספקת פיצ'רים מדליקים וטובים להשתמש בהם, אך לאחרונה אני מוצא את עצמי משתמש יותר ויותר בפיצ'ר שיחסית נחבא אל הכלים בתוך שורת היכולות המרשימות שיש לפלטפורמה להציע - פיצ'ר הבלנד (Blend).
3 צפייה בגלריה
אפליקציית ספוטיפיי
אפליקציית ספוטיפיי
ספוטיפיי
(צילום: EPA)

עוד מדריכים שימושיים:

את הבלנד הציגה ספוטיפיי בחודש מרץ השנה, ומדובר למעשה בכלי חכם ליצירת פלייליסטים דינמיים בין המשתמשים בספוטיפיי. הפיצ'ר מאפשר לכם להזמין חברים, בני זוג וחברי משפחה ליצירת בלנד משותף, שיאגד בתוכו שירים אהובים של כל אחד מחברי הפלייליסט, לצד המלצות לשירים חדשים המתבססים על דפוסי ההשמעה של כל אחד מהמשתמשים. כמו כן, הפלייליסט מתעדכן אוטומטית בכל יום, כך שתמיד תקבלו משהו חדש לשמוע.
אלמנט חביב נוסף (שאומנם לא באמת עוזר בשום דבר אבל נחמד שהוא שם) שיש לבלנד להציע לכם הוא היכולת שלו לחשב עבורכם כמה אתם וחברי הבלנד האחרים תואמים בכל מה שקשור להעדפות השמיעה שלכם - הבלנד יציג לכם את אחוז ההתאמה של כל חברי הבלנד, ואפילו יציג לכם את השיר המשותף המתאים להעדפות השמיעה של שניכם יחד.

אז איך ניתן ליצור בלנד משלכם?

הסיבה שהגדרתי את הפיצ'ר הזה "נחבא אל הכלים" היא כיוון שהדרך שבה בעצם יוצרים בלנד קצת מתחבאת בתוך האפליקציה של ספוטיפיי. השלב הראשון ביצירת בלנד הוא להיכנס לשורת החיפוש בספוטיפיי ולחפש שם את המילה "Blend". בלחיצה על האייקון של הפיצ'ר (שני עיגולים בגווני ירוק המחוברים זה לזה) תגיעו למסך "Made For You" (מסך שימושי מאוד אגב בלי קשר לבלנד אבל את זה נשאיר למדריך אחר), ושם לחצו על כפתור "Create a Blend".
3 צפייה בגלריה
בלנד, פלייליסט ייחודי בלחיצת כפתור
בלנד, פלייליסט ייחודי בלחיצת כפתור
בלנד, פלייליסט ייחודי בלחיצת כפתור
(צילום מסך)
במסך הבא שיוצג לכם תוכלו להזמין את החברים שלכם ליצירת בלנד (ההזמנה היא למעשה קישור אותו ניתן לשתף בקלות כמעט בכל פלטפורמה חברתית אפשרית). ספוטיפיי מאפשרת לכם להזמין עד עשרה משתמשים שונים לטובת בלנד. ראוי לציין בנוסף שברגע שתוסיפו משתמש מסוים לבלנד, הוא יקבל אפשרות להוסיף בעצמו משתמשים כל עוד הבלנד המשותף מכיל פחות מעשרה משתתפים.
3 צפייה בגלריה
כמה אחוזי התאמה יש לכם?
כמה אחוזי התאמה יש לכם?
כמה אחוזי התאמה יש לכם?
(צילום מסך)
לסיום, ברגע שאחד מהמוזמנים יאשר את ההזמנה, פלייליסט הבלנד שלכם יוקם באופן אוטומטי. זוכרים את האלמנט החביב שהצגתי קודם? בשביל להגיע אליו כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על אייקון העיגול הממוקם מעל שם הבלנד, והוא יציג לכם את אחוז ההתאמה בין כל חברי הבלנד ואת השיר הייחודי שמחבר את כולם (אם יש יותר משני חברים בבלנד, ספוטיפיי לעיתים תציג עוד כמה נתונים חביבים).