רוצים בחזרה את אינסטגרם של 2010? המדריך הזה בשבילכם: אינסטגרם, אחת הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם, עברה לא מעט שינויים ותהפוכות במהלך השנים האחרונות. בתקופה האחרונה נדמה שהשינויים האלו הגיעו לרמה חדשה, כחלק ממטרת העל של מטא: להיות כמה שיותר דומה לטיקטוק.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
זוכרים את הלוגו הישן של אינסטגרם?

עוד מדריכים:

מטא מנסה כבר תקופה ארוכה להיאבק בזליגה של המשתמשים אל הרשת החברתית הסינית הפופולרית, ובעקבות זאת החלה ליישם לא מעט שינויים בשתי הרשתות החברתיות שלה - פייסבוק ואינסטגרם. לפני מספר שבועות הציג מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, שינוי חדש ודי משמעותי לפיד של פייסבוק, שקירב אותה צעד אחד נוסף אל טיקטוק, אך כמובן שמדובר רק בצעד אחד קטן של מטא בכל הקשור לשינוי התדמית וחוויית התוכן בפלטפורמות שלה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציות אינסטגרם וטיקטוק
אפליקציות אינסטגרם וטיקטוק
אינסטגרם והמתחרה הגדולה, טיקטוק
(צילום: shutterstock)
מטא תולה את רוב התקוות שלה באינסטגרם, המתחרה בטיקטוק באופן ישיר, ובתקופה האחרונה היא משלבת בה באופן אגרסיבי למדי שורה של פיצ'רים שמוכרים היטב למשתמשי הרשת החברתית הסינית: מהסרטונים הקצרים בפורמט רילס, שהוא למעשה העתק של טיקטוק, דרך ההצגה של "פוסטים מומלצים" (Suggested Posts) בהשראת פיד ה-For You של הרשת החברתית המתחרה ועד לניסוי מצומצם שבמסגרתו בחנה גרסה של הפיד במסך מלא. בסוף השבוע האחרון היא חזרה בה מחלק מהשינויים, בעקבות ביקורת חריפה מצד משתמשים, בהם קים קרדשיאן וקיילי ג'נר.
"פוסטים מומלצים" הם פוסטים של משתמשים שאנחנו לא עוקבים אחריהם ונבחרו על ידי מנגנון ההמלצות מבוסס הבינה המלאכותית של מטא מכיוון שהם "תואמים את הרגלי הגלישה והצריכה" שלנו. הם החלו לצוץ לנו בפיד לפני כשנה, אך לא מעט משתמשים עדיין מסרבים להתרגל אליהם מכיוון שהם מעדיפים לראות תוכן של חברים, בני משפחה ומשתמשים אחרים שהם בחרו לעקוב אחריהם באופן יזום.
צוקרברג הצהיר לאחרונה כי שיעור הפוסטים המומלצים באינסטגרם, שעומד היום על יותר מ-15%, יוכפל עד סוף 2023. עם זאת, בעקבות מחאת המשתמשים הכריזה אינסטגרם בסוף השבוע כי היא תפחית באופן זמני את מספרם. לא ברור כמה זמן יחזיק השינוי הזמני שעליו הודיעה אינסטגרם, אבל בכל מקרה חשוב שתדעו שקיימות מספר דרכים שבעזרתן ניתן להחזיר את אינסטגרם לימים היפים שלה, לפני שהפוסטים המומלצים והאלגוריתם של מטא השתלטו עליה.

אפליקציה אחת, שלושה פידים שונים

אולי לא ידעתם את זה (בעיקר בגלל שמטא החביאה את הפיצ'ר הנ"ל טוב-טוב), אבל אינסטגרם כוללת מספר סוגים של פידים, ובאופן מעניין חלקם אף מבטלים לחלוטין את הופעתן של הפרסומות והפוסטים המומלצים.
בלחיצה על לוגו האפליקציה בחלקו העליון של המסך ייפתח לנו תפריט קטן ובוא שני סוגי פידים - "מעקב" (Following) ו"מועדפים" (Favorites).
פיד מעקב ופיד מועדפים
בלחיצה על כל אחת מהאפשרויות ייפתח לרשותכם פיד ייעודי באפליקציה, שימקד את התוכן שמוצג לכם בה: פיד המעקב יציג עבורכם אך ורק את התוכן שהועלה לפלטפורמה על ידי העמודים שאתם עוקבים אחריהם (חברים, בני משפחה, דפים עסקיים שאהבתם וכו'). כמו כן, הוא יעלים לחלוטין את חלקו העליון של הפיד שבו מוצג הסטורי של המשתמשים שאתם עוקבים אחריהם (אם תשאלו אותי זו הדרך של מטא להשאיר אתכם בפיד הבית שלה, זה שמלא בפרסומות ותוכן מומלץ).
מנגד, פיד המועדפים יאפשר לכם לבצע סינון קפדני אפילו יותר, והוא יציג רק את התוכן של רשימת המועדפים האישית שלכם שאותה הגדרתם באפליקציה. ראוי לציין שבשני המקרים הפרסומות הממומנות של אינסטגרם נעלמות כמעולם לא היו וכך גם הפוסטים המומלצים. כמו כן, כל הפוסטים בשני הפידים האלה יוצגו באופן כרונולוגי, ממש כמו פעם.

חיסול ממוקד אך זמני

אם שני הפידים שהצגנו לכם קודם פחות מעניינים אתכם ולא אכפת לכם לקבל פרסומות במהלך הגלילה שלכם באינסטגרם, חשוב שתדעו שעדיין יש דרך לבטל את הופעתם של הפוסטים המומלצים שמופיעים לכם בפיד, אולם כאן מדובר בפתרון זמני שתקף ל-30 יום בלבד.
הסתרת פוסטים מומלצים
על מנת להשתיק את הפוסטים המומלצים למשך 30 יום, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על אייקון האיקס שמופיע מעל פוסט מומלץ, ואז ללחוץ על "השתק למשך 30 ימים" בתפריט הייעודי שייפתח לכם.
ברגע שתעשו את זה, כל הפוסטים המומלצים יושתקו לחלוטין בכלל הפלטפורמה למשך 30 ימים. לאחר 30 ימים הם יופיעו שוב, אך כמובן שתוכלו לחזור על פעולת ההשתקה פעם נוספת ולקבל עוד 30 יום של גלילה נטולת תוכן מומלץ.