כמו ישראלים רבים אחרים, גם אני חיכיתי בכיליון עיניים להגעתו של שירות הסטרימינג דיסני+ לישראל. וכמו רבים אחרים, גם אני קיבלתי סטירה מצלצלת כשהוא סוף סוף הגיע לכאן. אין ספק שההשקה של דיסני+ בישראל הייתה ללא פחות מקטסטרופה, אבל מתחת לכל הרעש והכעס (המוצדק ברובו, יש לציין), מסתתר שירות בעל כמות נהדרת של תוכן, שיכול עם קצת עדכונים להיות לאחד משירותי הסטרימינג שיכבשו את ישראל בסערה. אז על מה כל הבלאגן? תרשו לנו לעשות לכם קצת סדר.
4 צפייה בגלריה
דיסני+
דיסני+
דיסני+
(צילום: דיסני)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

תאומים לא זהים

עוד לפני שנצלול לתוך הקרביים של דיסני+, ראוי להתחיל עם אחד ההבדלים הגדולים בין דיסני+ שאנחנו קיבלנו כאן בישראל לבין דיסני+ שהמשתמשים באירופה ואמריקה מכירים כבר למעלה משנתיים. על הגרסה הישראלית של דיסני פלוס אחראית חברה בשם Hotstar, שהיא למעשה חברת בת של דיסני הממוקמת בהודו ומשווקת את הפלטפורמה במספר מדינות ברחבי אסיה, בהן אינדונזיה, מלזיה ותאילנד, זאת לצד ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון.
מה זה אומר בפועל? אם נשווה את הגרסה של הוטסטאר לגרסה של דיסני+ המשווקת בארצות הברית ובאירופה, מיד נראה לא מעט הבדלים, המשמעותי שבהם הוא כמובן הממשק עצמו, שנראה פשוט שונה לחלוטין. כמו כן, הגרסה של הוטסטאר פשוט נחותה יותר, בעיקר בגלל שהיא הרבה יותר איטית בהשוואה למקבילה שלה באמריקה.
4 צפייה בגלריה
תכנים רבים לצפייה
תכנים רבים לצפייה
ממשק דיסני+ בישראל
(צילום מסך)
הבדל נוסף ולא פחות משמעותי הוא הדרך שבה אתם נרשמים לשירות - לגרסה של הוטסטאר ניתן להירשם רק באמצעות מספר הטלפון שלכם. על אף שמדובר בשיטת הרשמה די בטוחה (בשביל להתחבר לשירות תצטרכו לאשר את הכניסה באמצעות סמס חד-פעמי שיישלח למספר הטלפון שלכם), אני בטוח שיש לא מעט ישראלים שממש לא ימהרו לתת את מספר הטלפון שלהם לדיסני סניף הודו. ואם זה לא הספיק, אם היה לכם מינוי לחשבון דיסני+ אמריקאי (רלוונטי לאלה מכם שהשתמשו בשירות באמצעות VPN), חשוב שתדעו שהמשתמש הזה לא זמין לשימוש על גבי הגרסה של הוטסטאר.
באופן מפתיע יש כמה פיצ'רים שעשויים טוב יותר בגרסה של הוטסטאר, למשל היכולת לפתוח 7 פרופילי משתמש שונים על גבי חשבון אחד, זאת בזמן שבארצות הברית ניתן לפתוח 6 פרופילים. זה כמובן נחמד ומבורך, אבל האם זה פיצ'ר חובה שממקם את הוטסטאר מעל הגרסה האמריקאית? ממש לא. בנוסף, אציין שהתאכזבתי לגלות שאין שום אפשרות להגדיל את הגופן של הכתוביות - פיצ'ר שאמור להיות סטנדרט בכל שירות סטרימינג בימינו.
4 צפייה בגלריה
עד שבעה פרופילים
עד שבעה פרופילים
עד שבעה פרופילים
(צילום מסך)

חוויית השימוש

אחד הדברים שהיה לי הכי חשוב לבדוק זה התפקוד של השירות על גבי כמה שיותר פלטפורמות, ולשם כך בדקתי את דיסני+ על גבי כמה מכשירים: טלפון אנדרואיד, אייפון, דפדפן כרום, טלוויזיה חכמה של סמסונג, טלוויזיה חכמה של LG וסטרימר מבוסס אנדרואיד TV. באופן מפתיע - כל אחת מהפלטפורמות סיפקה חוויית שימוש שונה לחלוטין.
בדפדפן כרום ועל גבי הטלפון הנייד (אנדרואיד ואייפון כאחד) קיבלתי חוויית שימוש סבירה בהחלט, רק שכאן לא יכולתי לבחור באיכות צפייה הגבוהה מ-FHD (בגרסאות המובנות לטלוויזיות ועל גבי הסטרימר של אנדרואיד ניתן לבחור צפייה באיכות 4K). מנגד, חוויית השימוש שלי על מסך הטלוויזיה של סמסונג הייתה הגרועה ביותר, כשהתוכן עצמו נתקע בממוצע כל שתי שניות, זאת לצד פרקים שפשוט סירבו להיטען והשאירו אותי בוהה במעגל הטעינה של הפרק.
על הטלוויזיה של LG קיבלתי את חווית הצפייה החלקה ביותר, ללא תקיעות וטעינות בלתי נגמרות, אבל כאן הממשק עצמו פשוט עבד באופן איטי להחריד. כמו כן, קרה לא מעט שניסיון להעביר פרק קדימה ואחורה הקפיץ את תפריט הסדרות המומלצות. חוויית הצפייה בסטרימר מבוסס אנדרואיד TV הייתה גם היא סבירה בהחלט, רק שכאן סבלתי מבאג מוזר במיוחד שגרם לסדרה או לסרט להתאפס באמצע הצפייה. מעצבן? מאוד. חשוב לציין דבר מרכזי אחד בנוגע לבאגים האלה - הם לא קבועים. קרה לי לא פעם אחת שהצלחתי להעביר כמה שעות של צפייה רצופה ללא שום בעיות בכל אחת מהפלטפורמות, כך שאפילו שיש כאן באגים שעשויים מאוד לעצבן, עם קצת מזל הם לאו דווקא תמיד יהיו שם כדי להציק לכם.
יש עוד כמה דברים מאכזבים בממשק עצמו, למשל מנוע החיפוש שלו. יכולות החיפוש שיש בדיסני+ הוטסאר די בסיסיות - אין כאן חיפוש באמצעות סננים למשל, מה שאומר שאם אתם רוצים לחפש תוכן מסוים לפי ז'אנר מסוים, יהיה לכם די קשה לקבל תוצאות רלוונטיות. יחד עם זאת במקרים מסוימים חיפוש של שם שחקן או במאי כן עשוי להניב לכם תוצאות לסרטים קשורים, אך מבדיקה שלי תוצאות החיפוש משתנות בהתאם לפלטפורמה שבה אתם משתמשים באפליקציה.

התוכן

ראוי כמובן לדבר גם על התוכן עצמו - אולם כאן דווקא אתחיל בחלק החיובי. מתחת לכל הבאגים והבעיות של הממשק עצמו, כמות התכנים בדיסני+ נכון לכתיבת שורות אלה לא רעה בכלל, ואת העיקר יש כאן: כל הסדרות והסרטים של אולפני מארוול, כל הסדרות והסרטים של מלחמת הכוכבים (למעט The Bad Batch, משום מה), כל סרטי האנמציה של דיסני ופיקסאר. הכל כאן.
כמו כן, בניגוד לגרסה האמריקאית של השירות, דיסני+ גרסת הוטסטאר כוללת אזור תוכן נוסף שעונה לשם "Star", שכולל בתוכו המון תוכניות וסרטים של מגוון חברות הבת של דיסני. כאן מדובר בפיצ'ר אקסלוסיבי למשתמשי דיסני+ הוטסטאר, כשבארצות הברית ניתן לצפות בתכנים האלו רק באמצעות שירותים כגון רשת ABC או Hulu, שכמובן עולים עוד כסף.
4 צפייה בגלריה
דיסני סטאר, אזור תוכן בלעדי
דיסני סטאר, אזור תוכן בלעדי
דיסני סטאר, אזור תוכן בלעדי
(צילום מסך)
יחד עם זאת, זה שיש הרבה תוכן לאו דווקא אומר שהוא בהכרח טוב, ולצערי נתקלתי בלא מעט בעיות בזמן הצפייה בתכני Star, ואפילו בתכני דיסני+ רגילים. במקרים רבים עונות שלמות לא מציעות תרגום לעברית (העונה הראשונה של "מלחמת הכוכבים: מורדים" למשל), זאת לצד מקרים בהם סדרות שצולמו בפורמטים מיושנים ("פילדלפיה זורחת" למשל), מוצגות על המסך באופן חתוך שלא מציג את כל התמונה.

השורה התחתונה

בסופו של דבר, דיסני+ הוטסטאר כאן כדי להישאר, ואפילו שכרגע יש לא מעט בעיות שאנחנו צריכים להתמודד איתן, ייתכן שבעתיד נזכה לכמה עדכוני תוכנה שיהפכו את הכל לטוב יותר. יחד עם זאת, במצבו הנוכחי של השירות קשה לי להאמין שיהיו הרבה אנשים שיסכימו לשלם עבורו מנוי חודשי קבוע, אלא אם מדובר במעריצים שרופים של דיסני שמוכנים לקחת על עצמם את הבאגים והבעיות שעשויות לעלות בזמן השימוש.
קוד לשירות סופק על ידי דיסני ישראל