"רציתי להיות אומן מהשורה, שיבוא מישהו מחברת התקליטים ויגיד 'אני רוצה לשים ג'ובה על הילד הזה' - עד היום אני מחכה לאותו בנאדם": הדרך של הראפר איזי (ארז שרון) אל תעשיית המוזיקה לא הייתה קלאסית ולא עברה בחברת תקליטים ממוסדת. היום, עם סרטונים מצליחים בטיקטוק ומיליוני צפיות ביוטיוב הוא טוען שחברות התקליטים והפלייליסטים שייכים בכלל לעולם הישן. בריאיון לבר שם אור ב"ברשת" ב-ynet radio הוא מספר על ההצלחה מלמטה ועל העבודה עם נועה קירל. האזינו לתוכנית המלאה.
"איך שהתחלתי להוציא שירים, הייתי שולח אותם לרדיו, והאלטרנטיבה הייתה להעלות אותם ליוטיוב. לא הייתה מחשבה מאחורי העניין שאני הולך להיות כוכב רשת או שאגיע לקהל שלי דרך יוטיוב, כי באמת לא היה לזה אח ורע, לא היה מישהו שעשה את זה ככה בישראל". אבל זה בדיוק מה שאיזי עשה עם שיר הפריצה שלו "כולבויניקית" שעלה לו פחות מאלפיים שקלים. "השיר התפוצץ והוא היה מגה ויראלי לדור שלם של בני נוער. יש לך סטמפה כזאת שכל אמן שמוציא סינגל רוצה לקבל", הוא מספר. "אם תיתן לי שתי אופציות: שיר שנכנס לפלייליסט או שיר שמתפוצץ בשטח, אני, ואולי רוב המוזיקאים, יגידו לך שיר שמתפוצץ בשטח".
1 צפייה בגלריה
איזי
איזי
איזי
(צילום: ינאי מורדי)
בריאיון סיפר איזי גם על השיר "גושפנקא" שיצר יחד עם נועה קירל, שרק בשבוע שעבר חשפה את השיר שלה לאירוויזיון "יוניקורן". "דיברתי עם נועה על להתארח בהופעה, והיא אמרה 'כן אבל יש לי תנאי', שאלתי אותה מה התנאי, ענתה 'שאתה כותב לי שיר'. שלחתי לה את זה באותו יום, היא עפה על זה, אמרה שעלו לה דמעות, הייתה לי אינטואציה שהדבר הזה יתפוצץ מצד אחד, מצד שני הייתי הולך עליו עד הסוף גם אם זה לא היה מתפוצץ בטיקטוק".
עוד "ברשת":
"המסר שהייתי רוצה להעביר מהסיפור שלי ומהדרך שעשיתי בתעשיית המוזיקה, זה באמת לא לתלות את התקוות שלך באף אחד. לא במפיק מוזיקלי, לא בכותב שירים, לא במנהל. חברות תקליטים זה משהו שנשמע לי כל כך עתיק ולא רלוונטי. חוקי המשחק השתנו, והיום עם מעט מאוד אתה יכול להשיג המון".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים