בשנת 2021 הסתכמו המכירות של נדל"ן וירטואלי במטאברס בסכום של כחצי מיליארד דולר, ובתעשייה מעריכים שהשנה המכירות יכפילו את עצמן. כמה עולה מגרש במטאברס, באילו פלטפורמות נמכרו הכי הרבה חלקות והאם יש חשיבות ללוקיישן בעולם שבו המשתמשים יכולים פשוט לשגר את עצמם ממקום למקום?
1 צפייה בגלריה
ריפרש נדל"ן
ריפרש נדל"ן
נדל"ן במטאברס. הימור מסוכן
(צילום: Decentraland)
המטבע הקריפטוגרפי ליברה, שהוכרז באמצע שנת 2019 ובהמשך שינה את שמו לדיאם, היה אמור לחולל מהפכה בעולם הפיננסים ולאפשר לכולנו להעביר כספים במהירות ובקלות בלחיצת כפתור. אבל הרגולטורים לא אהבו את היוזמה של מארק צוקרברג, ובחודש שעבר היא נקברה באופן סופי כאשר האגודה שמאחורי המטבע מכרה את נכסיה. מה השתבש בדרך? אנחנו מדברים לא מעט על הנזקים החברתיים והנפשיים שהמטאברס עלול לגרום למשתמשים, אבל מסתבר שיש סכנות הרבה יותר מיידיות. משתמשים רבים במשקפי מציאות מדומה מדווחים על פציעות שנגרמו להם תוך כדי משחק או אימון, חלקם אפילו משתפים חוויות כואבות בפורום בשם VRtoER (ממציאות מדומה אל חדר המיון) שמונה כבר 80 אלף חברים.

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט פודקאסט