הרשות להגנת הפרטיות פרסמה שורה של המלצות על מנת לתת לגיימריות והגיימרים בקונסולות משחק כלים להתנהלות נכונה שיאפשרו להם לשחק בהנאה ובבטחה במיוחד בתקופה זו, כמו למשל הפעלת אימות דו-שלבי, השבתת מיקרופון מובנה ועוד.
1 צפייה בגלריה
פלייסטיישן 5
פלייסטיישן 5
פלייסטיישן 5
(צילום: Girts Ragelis / Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

תעשיית הגיימינג צמחה בשנים האחרונות מתחביב נישתי לתופעה עולמית שמגלגלת מאות מיליארדי דולרים, עם הכנסות עולמיות שצפויות להגיע בשנת 2025 לגובה 268.8 מיליארד דולר. בשוק זה, קונסולות למשחקי וידאו הם מדיום הבידור המוביל.
ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
בעידן הבידור הדיגיטלי, שבו קונסולות משחקי וידאו מציעות לנו שער לעולמות וירטואליים מלהיבים, החוויות הסוחפות שמציעים המשחקים כובשות את לבם וזמנם של מיליוני איש, כולל ילדים ובני נוער.
לגיימריות ולגיימרים הצעירים במרחב הווירטואלי אין לעתים קרובות מודעות לגבי סיכון המידע האישי שלהם, והם עלולים לסחור בו בטעות או לחשוף את עצמם לאיומים פוטנציאליים, מה שהופך אותם לפגיעים במיוחד בקהילת המשחקים הווירטואלית. בעוד שמשחקי וידאו עלולים לחשוף אותם לתוכן בלתי הולם (כמו בריונות, הטרדה, ואלימות), האיום על פרטיות המשתמשים משתרע מעבר לתוכן עצמו, וכולל גם את האמצעים שבהם אנו משחקים - קונסולות המשחק.
Gamey
ברשות להגנת הפרטיות מציינים כי קונסולות משחקים אוספות כמויות עצומות של נתוני משתמש, כולל מידע אישי, פעילות משחקים, תקשורת קולית וטקסט, ואפילו נתונים ביומטריים כמו צילום פנים, מעקב עיניים, דופק, תגובת עור ועוד. המידע האישי שנאסף מתגבש לדאטה בעלת ערך כלכלי רב עבור גופים רבים, ומשמש לצרכי פרסום ממוקד אישית המבוסס על פרופיילינג מעמיק. במקרים מסוימים, תנאי השימוש אף מתירים לשתף או למכור נתונים אלה לצדדים שלישיים, דבר שעלול לפגוע בפרטיות המשתמש ללא מודעות שלו להשלכות האפשריות.
למרות שאיסוף ושימוש בנתונים מסוימים חיוני לצורך מתן השירות וחוויית המשתמש, ברשות להגנת הפרטיות חוששים לציבור הגיימרים, ובתוכם דור ה-Z במיוחד, שאינו מודע להיקף המידע שנאסף עליו ולהשלכות השימוש שנעשה בו. במסמך חדש שפרסמה הרשות להגנת הפרטיות נכללות סדרת המלצות לשימוש בטוח ומאוזן תוך שמירה על פרטיות המשתמשים והוא רלוונטי במיוחד בעת הזו בה בשל מצב החירום והשלכותיו, יש יותר פנאי לגיימינג. ההמלצות גובשו לאחר ניתוח מסמכי מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של קונסולות המשחק הפופולריות בישראל.

אלה ההמלצות המרכזיות של הרשות:

אימות דו-שלבי: כדי להגן על חשבון קונסולת המשחקים שלכם, הפעילו אימות דו-שלבי. אימות זה מהווה שכבת אבטחה נוספת מעבר לסיסמה בלבד. אימות זה מפחית את הסיכון לגישה לא מורשית על ידי דרישת קוד בנוסף לסיסמה שלכם, ומדובר באמצעי חשוב במיוחד אם החשבון שלכם כולל אמצעי תשלום או מידע אישי.
הגדרות פרטיות: שליטה במידע שלכם. התאימו את הגדרות הפרטיות באופן יזום כדי להחליט לבד אילו פרטים אישיים תשתפו עם אחרים ואילו לא, במקום להסתמך על ברירת המחדל שקבועה בתנאי השימוש של הקונסולה.
שיתוף נתונים ו"התאמה אישית": יש קונסולות משחקים אשר אוספות נתונים שונים על השימוש שלכם. אומנם אי אפשר לסרב לחלוטין לאיסוף הנתונים, אך ניתן להגביל אותו ולהשבית את שירות "ההתאמה האישית", המשתמש בנתונים שלכם כדי להמליץ על מוצרים אחרים.
נתוני סאונד בפלייסטיישן: בקונסולת PS5 של סוני למשל קיים מיקרופון מובנה בשלט שפעיל תמיד. ניתן להשבית אותו לחלוטין באמצעות שינוי ההגדרות.
לצפייה במסמך ההמלצות המלא של הרשות להגנת הפרטיות לחצו כאן.