יממה לאחר שסם אלטמן הוחזר לתפקידו כמנכ"ל OpenAI, עדיין לא ברור מדוע הדירקטוריון החליט להדיח אותו מלכתחילה. אולם, דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס חושף כי בתקופה שלפני הפיטורים הגיעה חברת הבינה מלאכותית לפריצת דרך משמעותית שחלק מהעובדים האמינו שהיא עלולה לאיים על האנושות.
2 צפייה בגלריה
סם אלטמן
סם אלטמן
סם אלטמן. רמז - ופוטר
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)
ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
העובדים המודאגים שלחו מכתב לדירקטוריון על ההתפתחות, ושני המקורות שעליהם מסתמך הדיווח של רויטרס סבורים שזו הייתה אחת הסיבות לפיטוריו הפתאומיים של אלטמן בסוף השבוע, לצד החשש של הדירקטוריון שהחברה משיקה מוצרים מבלי להבין עד הסוף את ההשלכות האפשריות שלהם. נזכיר כי הדירקטוריון טען כי אלטמן פוטר מכיוון שלא היה "כן באופן עקבי" ובכיר בחברה אמר כי הסיבה לפיטורים הייתה "קצר בתקשורת" בינו לבין הדירקטוריון ולא חילוקי דעות בנושא בטיחות.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הפרויקט שהצליח לעורר דאגה בקרב חלק מהעובדים ב-OpenAI נקרא *Q ("כוכב Q"), ובחברה יש מי שמאמינים כי מדובר בפריצת דרך במאמצים לפתח בינה מלאכותית כללית (AGI) - כזו שיותר חכמה מבני האדם, לפי ההגדרה של OpenAI. המודל החדש יכול לפתור בעיות מתמטיות, ולמרות שמדובר כרגע בתרגילים ברמה של בית ספר יסודי, חוקרים מאמינים כי מדובר בסימן מבשר טובות לגבי היכולות העתידיות שלו.
לבינה המלאכותית של ימינו יש יכולות מרשימות בתחומי השפה והתמונה, אך אלה תחומים שבהם יכולות להיות כמה תשובות אפשריות לפקודות שמוזנות למודלים. במתמטיקה, לעומת זאת, יכולה להיות רק תשובה נכונה אחת. לכן, מודל שיכול לפתור בעיות מתמטיות ללא טעויות עשוי להצביע על קפיצת מדרגה בתחום הבינה המלאכותית ועל התקרבות למה שהחוקרים מחשיבים לגביע הקדוש - AGI.
2 צפייה בגלריה
OpenAI
OpenAI
OpenAI. פריצת דרך משמעותית
(צילום: shutterstock)
במכתב ששלחו לדירקטוריון הזהירו החוקרים מפני הסכנות הפוטנציאליות הטמונות בבינה מלאכותית מתקדמת. הם גם ציינו כי בחברה הוקם צוות בשם "AI Scientist" שמורכב משני צוותים קודמים בשם "Code Gen" ו-"Math Gen", שככל הנראה עסקו בפיתוח יכולות תכנות וחישוב. הצוות החדש בוחן כיצד לעשות אופטימיזציה למודלים קיימים של AI ולשפר את יכולות ההסקה שלהם על מנת לאפשר להם לבצע עבודה מדעית.
בשבוע שעבר השתתף אלטמן בוועידה השנתית של הפורום לשיתוף פעולה כלכלי אסיה-האוקיינוס השקט ורמז על פריצת דרך משמעותית: "ארבע פעמים בהיסטוריה של OpenAI - הפעם האחרונה הייתה ממש בשבועיים האחרונים - יצא לי להיות בחדר שבו סוג של דחפנו את מסך הבערות אחורה ואת גבול הגילוי קדימה, ולעשות את זה זה כבוד מקצועי של פעם בחיים". יום לאחר מכן, הוא פוטר מתפקידו.