משימתו של Warcraft 3: Reforged מעולם לא הייתה קלה. בליזארד החליטה לקחת את אחד המשחקים האהובים ביותר שלה, שמוכר למיליוני גיימרים ברחבי העולם, ולעדכן אותו 18 שנה לאחר שראה אור לראשונה. אם מהלך כזה מצליח, הוא גורם לא רק למעריצים המקוריים לרכוש שוב את אותו המשחק שכבר קנו בעבר, אלא גם חושף אותו לקהל חדש, ומוסיף כמה בולי עץ למדורת המותג שהינו וורקראפט.
(צפו בסקירה של Gamey)
גיימי gamey
אם ניקח את אנלוגיית המדורה צעד אחד קדימה, אכן יש פה כמה בולי עץ חדשים, אך מיקום המדורה השתנה. במקום לחזק את המותג וורקראפט, היא כעת נמצאת הישר מתחת לבליזארד עצמה. שלל סיבות, שחלקן קשורות למשחקיות עצמה, חלקן להבטחות שלא מומשו, וחלקן להשפעה של המשחק הזה על קהילת וורקראפט 3 הקיימת, הובילו לכך שמדובר באחת ההשקות הפחות-נעימות עבור בליזארד בשנים האחרונות.
אבל מתחת להררי הביקורת, התלונות והבעיות הטכניות עדיין מסתתרת יצירת מופת של ז'אנר משחקי האסטרטגיה. וכאן בדיוק טמון הפרדוקס ב-Reforged: זה לא משחק רע, זה משחק טוב שנעשו לו דברים רעים. זה גם מה שהופך את הביקורת הזו לבעלת תאריך תפוגה. בליזארד לא נוהגת להשאיר את המעריצים שלה כועסים, ואפשר לנחש ש-Reforged הולך להשתפר בצורה מהותית בחודשים הקרובים.
3 צפייה בגלריה
Warcraft
Warcraft
יצירת מופת, למרות הכל
(צילום מסך)
כש-Reforged הוכרז ב-2018, בליזארד לא הציגה סתם את וורקראפט 3 עם גרפיקה טובה יותר, אלא משחק שמעודכן לתקופה הנוכחית. מדובר היה, בין השאר, בסצינות סינמטיות חדשות ועדכון של חלק מעלילת המשחק כך שתשקף את איך שהעולם של וורקראפט גדל בעקבות World of Warcraft ההמוני שהושק ב-2004. בפועל זה לא קרה. המפתחים הלכו בכיוון אחר לגמרי, והחליטו לספק לשחקנים את אותו המשחק מלפני 18 שנה, אבל עם גרפיקה יותר טובה. אין כאן שיפורי משחקיות, רק גרפיקה.

לא בדיוק משחק מודרני

גם בתחום הגרפי אין אחידות כל כך. הדמויות נראות מצוין, המבנים נראים מצוין. המפות? הן נראות דומות מאוד לאלה של המשחק המקורי. אם אתם מכירים את וורקראפט 3 ושיחקתם בגרסתו המקורית, זה עדיין שיפור על פני הגרסה הלא-מעודכנת, אבל אם אתם שחקנים חדשים - המשחק לא בדיוק נראה או מתנהג כמו משחק מודרני. אם Resident Evil 2 מאשתקד הוא דוגמה נהדרת לשיפורים שאפשר להכניס למשחק ישן כדי שירגיש חדש, כאן אפשר לראות שלפעמים רק שיפור גרפי זה לא מספיק.
מחוץ לשבעת הקמפיינים (הארבעה של המשחק המקורי ושלושה של חבילת ההרחבה Frozen Throne), שעדיין הינם מהקמפיינים הטובים ביותר שנעשו אי פעם במשחק אסטרטגיה, תוכלו למצוא את הטעות הגדולה השנייה שבליזארד עשתה עם Reforged: שילוב לוקה בחסר של גרסת וורקראפט 3 המקורית לתוך הגרסה המעודכנת. אם הייתם מאלה שעד עכשיו שיחקו ב-Warcraft 3 באמצעות קבצי ההפעלה המקוריים שלו, מאז ההשקה אפשר לגשת למשחק המקורי רק דרך המארז החדש - פשוט בלי הגרפיקה המעודכנת אם לא רכשתם את Reforged עצמו.
3 צפייה בגלריה
Warcraft
Warcraft
באגים מינוריים
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
Warcraft
Warcraft
אין תמיכה בקלאנים
(צילום מסך)
והמארז הזה קצת שבור. בזמן המשחק נתקלתי בבאגים מינוריים בתפריטים וממשק (שנתקעים לפעמים בלי סיבה), אך אלה כנראה יתוקנו די מהר. בעיה מהותית יותר היא היעדר כמה מהיכולות שהיו במשחק המקורי. נכון לעכשיו אין במשחק תמיכה בקלאנים (קבוצות מאורגנות של שחקנים) ובלוחות שמציגים את השחקנים המובילים. אלה יגיעו בעתיד, אבל לא ברור מתי.

השינוי שהרגיז את הגיימרים

גם תנאי השימוש במשחק השתנו עם המעבר לגרסה החדשה. הטכנולוגיה שמאחורי המשחק המקורי הובילה בזמנו להופעת ז'אנר חדש - MOBA. המשחק הפופולרי Defence of The Ancients החל כסוג של מוד (קיצור של מודיפיקציה) של וורקראפט 3, לפני שהיוצר שלו הלך לעבוד באולפן Valve ויצר עמם את DOTA 2 המאוד-מאוד פופולרי. מעכשיו, כל תוכן שנוצר באמצעות וורקראפט 3 שייך לבליזארד. במדינות שבהן זה לא חוקי, זכויות היוצרים נשארות אצל היוצר אבל תנאי השימוש מעניקים לבליזארד זיכיון חינמי ובלתי-מוגבל בזמן לעשות שימוש בתוכן הזה. השינוי הזה בתנאי השימוש הכעיס את קהילת המשחק יותר מכל דבר אחר.
כל הבעיות האלה הן סיבה טובה מספיק להגיד לחובבי וורקראפט 3 שזה ממש לא העדכון שהם חיכו לו. אך כשמדברים על שחקנים חדשים, שרוצים להיחשף למשחק האסטרטגיה, ההמלצה הרבה פחות חד-משמעית. אם כל מה שאתם רוצים לעשות זה לשחק בקמפיין, עדיין תמצאו כאן מספיק ערך כדי ליהנות. נכון, המפות תיראנה מיושנות למדי, אבל הדמויות נראות טוב והמכניקות שהפכו את המשחק הזה ללהיט בתחילת שנות ה-2000 הן עדיין מהטובות שתוכלו לרכוש בכספכם. המשחק זמין למחשב בלבד. המחיר: 30 אירו