תראו, אני באמת לא חשבתי ששנת 2023 תיפתח כל כך טוב כבר בחודש הראשון שלה (תכננתי לשמור את המשפט הזה רק לחודש הבא בתקווה ש-Hogwarts Legacy יהיה מוצלח), אבל הנה אנחנו כאן אחרי שבשבוע האחרון אני משחק ב-Hi-Fi Rush, משחק חדש שהגיע אלינו לגמרי בהפתעה ביום רביעי שעבר וכבר הצליח להתברג אצל רבים כאחת ההצלחות הענקיות של השנה.
4 צפייה בגלריה
Hi-Fi Rush
Hi-Fi Rush
Hi-Fi Rush
(צילום: Tango Gameworks)

עוד קצת משחקים:

Hi-Fi Rush הגיע אלינו כאמור בהפתעה גמורה כשנחשף לראשונה באירוע מפתחים קטן של חברת מיקרוסופט והפך לזמין למשחק באופן מלא כמה שעות לאחר מכן - אף אחד לא ידע על קיומו של המשחק הזה או על העובדה שהוא יוצא באותו היום שבו הוכרז. את המשחק פיתח סטודיו המשחקים היפני Tango Gameworks, מי שהביא לנו במרוצת השנים את סדרת משחקי "The Evil Within", ובשנה שעברה את "Ghostwire: Tokyo" שזכה לביקורות יחסית פושרות. Hi-Fi Rush פותח בסודיות מוחלטת משנת 2017.
עלילת המשחק שמה אותנו בנעליו של צ'אי, בחור חביב שמגיע בבוקר בהיר אחד לתאגיד הרובוטיקה הענק "וואנדאליי" במטרה להשיג לעצמו יד רובוטית שתאפשר לו להגשים את חלומו להיות כוכב רוק אמיתי (מסתבר שזה כל מה שצריך כדי להיות רוקסטאר). כמובן שכמעט שום דבר מהתכנון של צ'אי לא עובד כמתוכנן (בוא נגיד שהכותרת של הביקורת הזו לא כזו רחוקה ממה שקורה במשחק בפועל), דבר שמביא אותנו עד מהרה להרפתקה שלמה ברחבי קמפוס חברת וואנדאליי המלאה כולה בקרבות מהנים ומאתגרים המעוצבים כולם על טהרת הקצב.

זוז, עם הביט

Hi-Fi Rush הוא למעשה משחק אקשן קצב המאחד באופן מלא את הפעולות השונות שנוכל לבצע במהלך המשחק עם המנגינות השונות שיתנגנו ברקע. לכל שלב מנגינה ייחודית משלו, זאת לצד כמה מנגינות מקור מיוחדות בהן ניתקל בקרבות הבוסים השונים. צ'אי וכל עולם המשחק זז ונלחם בצמוד לקצב המנגינה שברקע. משחקי קצב הם כמובן לא ז'אנר חדש במיוחד בנוף, אך ניכר שהביצוע שקיבלנו כאן הוא ללא ספק אחד מהטובים שבז'אנר, בעיקר הודות לעובדה שרמת הליטוש והגימור של המשחק הזה היא מהטובות שיצא לי להיתקל בהן.
4 צפייה בגלריה
עולם משחק מלוטש ומרהיב
עולם משחק מלוטש ומרהיב
עולם משחק מלוטש ומרהיב
(צילום: Tango Gameworks)
עלילת המשחק עצמו מלאה כולה בדיאלוגים משעשעים ומהנים לכל אורכה (זה זמן טוב לציין שלא מדובר במשחק ארוך במיוחד, אישית סיימתי אותו תוך קרוב ל-12 שעות). מעבר לכך גם הגרפיקה המיוחדת של המשחק והאנימציות השונות נראות פשוט מעולה - מדובר כאמור בביצוע באמת מרשים ובכנות קשה לי להבין איך המשחק הזה לא דלף לשום מקום באינטרנט במהלך חמש השנים האחרונות.
4 צפייה בגלריה
דיאלוגים ועלילה משעשעת
דיאלוגים ועלילה משעשעת
דיאלוגים ועלילה משעשעת
(צילום: Tango Gameworks)
לצד כל אלה, כמובן שעיקר האיכות של המשחק הזה היא במערכת הקרב: את המתקפות של צ'אי נוכל לבצע כאמור בסנכרון מושלם למוזיקה המתנגנת ברקע, דבר שיגביר את הנזק שנעשה וכן את כמות הנקודות שנקבל בסיומו של כל קרב. לכל קרב יש ציון סופי המסומן באות ומחושב באמצעות כמה פרמטרים כגון כמות ההתקפות שבוצעו בצמוד לביט, הזמן שלקח לנו להביס את כל האויבים ועוד. כמו כן, ככל שנתקדם במשחק נוכל לפתוח לזכותו של צ'אי שלל מתקפות ויכולות חדשות, שיגוונו את סגנון הלחימה שלנו וימשיכו לאתגר את הצורך שלנו להיצמד לביט.
4 צפייה בגלריה
מערכת קרב מבוססת ציונים
מערכת קרב מבוססת ציונים
מערכת קרב מבוססת ציונים
(צילום: Tango Gameworks)
אני לרוב פחות מייחס חשיבות לפסקולים של משחקים (אלא אם מדובר במשחק הנ"ל או ב-Doom), אבל כאן אין באמת אפשרות לא להתייחס אליו: הפסקול של Hi-Fi Rush הוא לא פחות מגאונות, בעיקר בגלל היכולת שלו לאתגר את החשיבה והדיוק שלנו ככל שהוא משתנה ומתפתח. כל מנגינה שניתקל בה במהלך השלבים השונים שונה כמעט לחלוטין מזו שקדמה לה, דבר שכמובן יאלץ אותנו להתרגל מחדש אל הביט על מנת להתקדם במשחק כמו שצריך. כמו כן וכאמור בזמן קרבות בוסים ובחלקים עיקריים אחרים של המשחק המנגינות שנקבל הן למעשה שירים של ממש שפשוט הוכנסו למשחק, רובם מבית היוצר של הרכבים די מוכרים כגון Nine Inch Nails ו-The Black Keys.

מיתר קרוע

בעוד וברוב המוחלט של הזמן מצאתי את עצמי נהנה מכל רגע במשחק הזה, יש לצערי כמה דברים שפחות קסמו לי - בעיקר המקרים שבהם המשחק החליט לקרוס. באופן מעניין הקריסות לא היו דווקא על הסטים דק, אלא על המחשב הרגיל שלי שעקף מזמן את דרישות המערכת של המשחק הזה.
היו גם כמה מקרים שבהם עיצוב השלבים פחות התחבר לי, בעיקר במקרים שבהם הייתי צריך לקפוץ עם צ'אי מפלטפורמה אחת לאחרת. משהו במנגנון הקפיצה של המשחק ובכלל באתגרי הפלטפורמה השונים שהוא מציע פחות עובד - זה כמובן ממש לא צריך להיות מה שיגרום לכם להתרחק מהמשחק הזה.

השורה התחתונה

Hi-Fi Rush פתח את 2023 בסערה והוכיח לנו שלא צריך קמפיין פרסום או תקציב הפקה שמן בשביל לספק חווית משחק מהנה ומדויקת כמו שקיבלנו כאן. מדובר במשחק חובה לכל מי שאוהב או רוצה להתחיל לאהוב משחקי קצב.
את הטוב כמובן שמרתי לסוף: Hi-Fi Rush זמין למשחק במסגרת שירות Xbox Game Pass וכן בחנויות המשחקים הדיגיטליות על המחשב האישי תמורת 30 דולר בלבד. המשחק לא זמין על גבי קונסולות פלייסטיישן ונינטנדו סוויץ'.