"חזרנו ואנחנו מפרסמים מחדש את הסרטון שטוויטר לא רוצה שתראו": שעות אחדות לאחר שהושעה מכלל פעילות ברשת החברתית, חשבון הטוויטר הרשמי "Team Trump", המשוייך למטה הקמפיין של דונלד טראמפ, חזר לפעילות ופרסם מחדש קטעים מתוך "תחקיר ביידן" השנוי במחלוקת, שפורסם אמש (ד') בניו-יורק פוסט. במקביל דווח כי ועדת המשפט של הסנאט פועלת לזמן את מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, לשימוע בעקבות ההחלטה לחסום את התחקיר מפרסום ברשת החברתית.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
דונלד טראמפ וטוויטר
(צילום: MCT, Shutterstock)
לאחר שהועלו ספקות משמעותיים בנוגע לאמיתות ה"תחקיר", הכולל חשיפת מידע פרטי, תכתובות מייל, מסרונים, תמונות וסרטונים ממחשבו האישי של האנטר ביידן - בנו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, הוחלט בפייסבוק ובטוויטר להגביל משמעותית את הפצת התחקיר. מדובר בצעד חסר תקדים, מאחר והסיפור הגיע מגוף חדשותי לגיטימי.
משתמשים שניסו לשתף את התחקיר בטוויטר דיווחו כי הם לא מצליחים לעשות זאת, בפייסבוק הוסיפו תיוג שמזהיר מפני מידע כוזב, והודיעו כי יעבירו את הנושא לאימות עובדתי. בטוויטר השעו את חשבון המטה של טראמפ, וכן את חשבונה של דוברת הבית הלבן.
לאחר שטראמפ וצוות הקמפיין שלו ראו שבלתי אפשרי לשתף את הסיפור בטוויטר, הם ערכו סרטון וידאו הכולל צילומי מסך מתכתובות המייל, קטעים בהם ביידן מדבר על בנו, וכותרות מתוך התחקיר. הסרטון שוב הוסר וחשבונות רשמיים הושעו מפעילות.
הטענה המרכזית של טוויטר בחסימת הסרטון והשעיית החשבון של מטה טראמפ נוגעת לחשיפת מידע פרטי ורגיש - כתובות מייל ומספרי טלפון. כנראה כדי למנוע חסימה נוספת, פורסמו גרסאות נוספות של הסרטן - הפעם בטשטוש הפרטים הרגישים.
טראמפ ותומכיו טוענים כי הצעדים שננקטו להגבלת הפצת הסיפור ברשתות החברתיות מוכיחים כי פייסבוק וטוויטר הן "הזרוע השלישית" של המפלגה הדמוקרטית, וכי הרשתות החברתיות מתערבות כדי להגן על ביידן ולהביא לבחירתו.
הפרסום של הניו-יורק פוסט כלל חשיפה של מיילים שמוכיחים, לכאורה, כי בעת ששימש כסגן נשיא ארה"ב, נפגש ביידן עם בכיר בחברת הגז האוקראינית שבה שימש בנו האנטר כחבר בוועד המנהלים. המיילים שנחשפו, משנת 2015, הם חלק קטן מהחומרים שנאספו על פי הדיווח מכונן קשיח של מחשבו האישי של האנטר ביידן. הרפובליקנים, ובראשם הנשיא טראמפ, טוענים כבר זמן רב שביידן הפעיל בצורה לא-ראויה ומושחתת את כוחו כסגן הנשיא של אובמה על מנת למנוע חקירת שחיתות באוקראינה נגד חברת הגז.
החומרים נמסרו לניו יורק פוסט על ידי עורך הדין של טראמפ וראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, שטען כי הוא מחזיק בעשרות אלפי מיילים נוספים, מסרונים, תמונות וסרטונים - בהם נראה האנטר מעשן מה שנחשד כקראק ואף מקיים יחסים עם אישה.