לא שאנחנו באמת צריכים את גוגל שתספר לנו את זה, אבל הדבר שהכי עניין אותנו השנה היה הבחירות. סיכום השנה שמפרסמת הבוקר (יום ד') ענקית הטכנולוגיה מעלה כי המילה בחירות הייתה הביטוי שהישראלים חיפשו הכי הרבה - די מתבקש לאור העובדה שב-2019 הלכנו פעמיים לקלפי. בהתאם, השאלה הכי פופולרית השנה הייתה "איך מצביעים בבחירות". הימור שלנו - הבחירות יככבו גם בסיכום 2020.

6 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ מצביע בקלפי בתל אביב
ניצן הורוביץ מצביע בקלפי בתל אביב
הבחירות במקום הראשון
(צילום: יריב כץ)
במקום השני ברשימת הביטויים הכי מחופשים נמצאת סדרת הטלוויזיה שהפכה לתופעה - "הכלה מאיסטנבול", ורק אחריה האירוויזיון שהתקיים השנה בתל אביב. את החמישייה הראשונה סוגרות שתי תוכניות ריאלטי - 2025 והאח הגדול.
אילו אנשים הכי עניינו אותנו השנה? אם לשפוט לפי החיפושים שלנו בגוגל, דודו פארוק הוא הכוכב הגדול של שנת 2019. אחריו לוסי איוב שהנחתה את האירוויזיון, מדונה שקפצה להופיע בישראל במסגרת התחרות, ואושרת קוטלר שספגה איומים בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת על חיילי צה"ל. במקום החמישי - קובי מרימי, הנציג שלנו באירוויזיון. תמיר סטיינמן שהפך לכוכב בעקבות המבצע האחרון בעזה הגיע למקום השביעי.
בתחום האקטואליה, חוץ מבבחירות התעניינו השנה באפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר שהסתבך בפלילים; במתקפת הטרור שגבתה את חייהם של מאות בני אדם בסרי לנקה; בגננת המואשמת בהתעללות כרמל מעודה; ובמיכל סלה שנרצחה על-ידי בן זוגה. נעמה יששכר, הישראלית שכלואה ברוסיה, במקום התשיעי.
כידוע, כדי לקבל תשובות לשאלות ברומו של עולם אנחנו פונים לגוגל: חוץ מלשאול איך מצביעים בבחירות, שאלנו השנה גם "איך ממלאים לוטו?", "איך מכינים פנקייק?", "איך מחשבים אחוזים?" ו"איך בוחרים בקלפי?". אתם באמת צריכים הסבר?
ונעבור לקצת תרבות: הסרט שהכי עניין אותנו השנה היה "מלך האריות", שחזר בגרסת לייב-אקשן חדשה. אחריו "היו זמנים בהוליווד", "הספר הירוק", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"הג'וקר". סדרת הטלוויזיה הכי פופולרית הייתה כמובן "הכלה מאיסטנבול" ואחריה הדרמה של נטפליקס על המרגל אלי כהן, "משחקי הכס" שהגיעה לסיומה, "ביום שהאדמה רעדה" הישראלית שמשודרת בקשת 12 ו"צ'רנוביל" שהחזירה אותנו לאסון הגרעיני מ-1986.
בעולם, מתברר, מתעניינים יותר בספורט: החיפוש הכי פופולרי בעולם הוא India vs South Africa. תתפלאו, לא מדובר במשחק כדורגל אלא בקריקט. במקום השני השחקן קמרון בויס שהלך לעולמו בגיל 20, במקום השלישי טורניר הכדורגל קופה אמריקה ובהמשך Bangladesh vs India (עוד משחק קריקט) ואייפון 11.