חברת הכנסת שכבשה את טוויטר: התגובה של יפעת שאשא ביטון מהליכוד להחלטה להדיח אותה מראשות ועדת הקורונה הייתה הציוץ הכי פופולרי בישראל בשנת 2020. כ-10,200 איש עשו לייק לציוץ שפרסמה ב-28 ביולי בעקבות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שבסופו של דבר לא יצאה לפועל.
1 צפייה בגלריה
ועדת קורונה
ועדת קורונה
ועדת קורונה
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
"פעלתי על פי צו מצפוני!"', כתבה שאשא-ביטון שלא חששה לסכל החלטות של הממשלה סביב המגפה, "ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".
עוד כוכב ישראלי בטוויטר בשנה החולפת היה השחקן יוסי צברי: יותר מאלף בני אדם צייצו מחדש מונולוג תמיכה שלו בהפגנות נגד נתניהו בבלפור. במקום השני ברשימת המצויצים מחדש - פוסט של דונלד טראמפ שבו הבטיח: "תמיד אעמוד לצד מדינת ישראל והעם היהודי".
על מה דיברנו ב-2020? ההאשתגים המובילים בעברית היו #ביביתתפטר, #קורונה ו#חינוך. ההאשתגים בעלי שיעור הצמיחה הגבוה ביותר היו #coronavirus, #קורונה ו#stayhome. על מי דיברנו? את רשימת המשתמשים ששמם הוזכר הכי הרבה פעמים הובילו בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בני גנץ, ינון מגל ויאיר לפיד. אחריהם הופיע דונלד טראמפ שהוזכר פעמים רבות על רקע הבחירות בארה"ב.
ומה בעולם? הציוץ הפופולרי ביותר היה זה שהודיע על מותו של שחקן הקולנוע האמריקני צ'אדוויק בוזמן, כוכב הסרט "הפנתר השחור". 7.5 מיליון איש עשו לייק להודעה העצובה שפורסמה בחשבונו האישי על מותו מסרטן בגיל 43 בלבד.