יש לא מעט סיבות להיות מודאגים מטכנולוגיית הדיפ פייק: היא עשויה לסייע לשחקנים פוליטיים להציג את יריביהם בסיטואציות שלא התרחשו מעולם, וכן מאפשרת להדביק את פניהן של נשים תמימות על גופן של שחקניות פורנו. למרבה הצער, הרוב המוחץ של סרטוני הדיפ פייק שמסתובבים ברשת שייך לסוג השני.
1 צפייה בגלריה
בחזרה לעתיד, גרסת הדיפ פייק
בחזרה לעתיד, גרסת הדיפ פייק
בחזרה לעתיד, גרסת הדיפ פייק
(קרדיט: EZRyderX47)
אבל יש גם שימושים חיוביים לטכנולוגיה הזאת, שמבוססת על בינה מלאכותית. בשנה-שנתיים האחרונות צצים ביוטיוב ובאינסטגרם עוד ועוד יוצרים אשר מדביקים את פניהם של שחקנים וידוענים אחרים בסרטים שמעולם לא השתתפו בהם. למשל: סילבסטר סטאלון ב"שכחו אותי בבית", או דונלד טראמפ בסדרה "שובר שורות". זה מצחיק, וגם מבהיל, כמו שזה נשמע.
אם אתם בבידוד, או שסתם מתחשק לכם לצחוק קצת, הנה כמה מסרטוני הדיפ פייק המוצלחים מהתקופה האחרונה:

יש חניבעל לקטר חדש בשכונה

היוצר שפועל תחת השם Ctrl Shift Face הוא אחד הפעילים והאהודים ביותר בסצינת הדיפ פייק. בין היתר הוא עומד מאחורי השתלתו של ג'ים קארי בסרט "הניצוץ" במקום ג'ק ניקולסון. בסרטון אחר הציב את סילבסטר סטאלון בסרט "שליחות קטלנית 2" במקומו של ארנולד שוורנצנגר. ביצירה האחרונה שלו הדיח Ctrl Shift Face את אנתוני הופקינס מאחד התפקידים האיקוניים שלו, הרוצח הסדרתי חניבעל לקטר בסרט "שתיקת הכבשים" (1991), ושתל על גופו את פניו של השחקן ווילם דפו. לצדו של דפו, ג'יליאן אנדרסון מחליפה את ג'ודי פוסטר בתפקיד סוכנת ה-FBI קלאריס סטרלינג. התוצאה מצמררת, בדיוק כמו הסרט המקורי.

בחזרה ל"בחזרה לעתיד"

בשבועות האחרונים יותר ויותר גולשים מצטרפים לקריאה להפיק לסרט הקלאסי "בחזרה לעתיד" (1985), גרסה חדשה בכיכובו של טום הולנד, ספיידרמן בשבילכם. הסיבה: שני סרטוני דיפ פייק, לא רשמיים כמובן, שבהם הוא "מגלם" את מרטי מקפליי (מייקל ג'יי פוקס בגרסה המקורית). לצדו, בתור דוק בראון: רוברט דאוני ג'וניור, הלא הוא "איירון מן", שותפו של הולנד מהיקום הקולנועי של מארוול. הולנד עצמו, אגב, כבר הבהיר שאין לו כל כוונה ליצור גרסה חדשה של הסרט, שאותו הוא מכנה "מושלם".

עימות בחלל: בזוס VS מאסק

עוד יוצר בולט בעולם הדיפ פייק הוא פול שיילס, שנוהג להשתמש בשם TheFakening. באחת היצירות האחרונות שלו השתיל שיילס את אילון מאסק וג'ף בזוס - שני מיליארדרים שמתחרים על עליונות בחלל - בתוך סצינה מתוך הסדרה "מסע בין כוכבים". בזוס הוא חייזר, מאסק הוא בן אנוש, וזה מוזר כמו שזה נשמע. בזוס, אגב, ידוע כמעריץ של סדרת המדע הבדיוני והוא אף הופיע בתפקיד אורח קצרצר בסרט "סטארטרק: אל האינסוף" בשנת 2016. מעניין מה הוא חשב על הסרטון הזה.

ה"סטרוקס" בדיפ פייק

והנה דוגמה למקרה חריג שבו טכנולוגיית הדיפ פייק יוצאת מנישת השעשוע הקליל ביוטיוב: שיילס, האיש שעומד כאמור מאחורי TheFakening, יצר עבור להקת "הסטרוקס" קליפ שבו הושתלו פניהם של חבריה על גופם של שחקנים. למה? הקליפ לשיר Bad Decisions הוא כביכול פרסומת למכירת כפילים של חברי הלהקה, אבל לא מדובר בגרסה העכשווית שלהם, אלא בגרסאות שלהם מתחילת דרכה של הלהקה, לפני כעשרים שנה. בריאיון לאתר הטכנולוגיה The Verge סיפר שיילס כי מדובר בפרויקט הכי גדול שלו עד כה ושהוא עבד עליו כחודש.

האירי, הגרסה האלטרנטיבית

הסרט "האירי" עורר עניין רב כאשר עלה בנטפליקס בסוף השנה שעברה, בעיקר בגלל טכנולוגיית ה-De-Aging ("הצערה") שאיפשרה לבמאי המוערך מרטין סקורסזה להציג את הדמויות הראשיות, בגילומם של רוברט דה-נירו ואל פצ'ינו, בתקופות שונות בחייהן. ערוץ היוטיוב iFake קרא תיגר על "המיליונים של נטפליקס" ופרסם סרטון קצר שמשווה בין טכנולוגיית ה-VFX (אפקטים חזותיים) היקרה-מאוד ששימשה את מפיקי הסרט לבין התוצאות שהניבה תוכנת דיפ פייק חינמית. מי עשה את זה יותר טוב? צפו בהשוואה וכתבו לנו בתגובות.