זוכה מההפקר: אפליקציית המסרים טלגרם התברגה בחודש ינואר במקום הראשון בטבלת ההורדות העולמית - בשילוב חנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל ביחד, ברשימת האפליקציות שאינן משחקים. לפי חברת המחקר Sensor Tower, טלגרם הותקנה יותר מ-63 מיליון פעמים במהלך חודש אחד בלבד - פי 3.8 מכמות ההתקנות שרשמה בחודש המקביל אשתקד. זאת הודות למשבר מדיניות הפרטיות של וואטסאפ, שדחף משתמשים אל חיקן של החלופות.
2 צפייה בגלריה
וואטסאפ וטלגרם
וואטסאפ וטלגרם
וואטסאפ וטלגרם
(צילום: shutterstock)
מבין כלל המשתמשים העולמיים שהצטרפו לטלגרם במהלך החודש האחרון, הודו תופסת את המקום הראשון עם 24 אחוזים מההתקנות, ואחריה אינדונזיה עם 10 אחוז מההתקנות. גם אפליקציית טיקטוק הפופולרית ממשיכה להכות את הטבלאות עם קרוב ל-62 מיליון התקנות במהלך חודש ינואר האחרון - רובן בסין (17 אחוזים) ובארה"ב (10 אחוזים).
האפליקציות הכי פופולריות בינואר 2021
עוד בנושא:
במקום השלישי מדורגת אפליקציית המסרים סיגנל - גם היא מהווה חלופה פופולרית לוואטסאפ, כשהיא מדגישה היבטים של פרטיות. אחריה מתמקמות אפליקציות פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. פייסבוק מסנג'ר סוגרת את הרשימה במקום העשירי בלבד.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
ממשיכים להתקין. אפליקציית טיקטוק
(צילום: AP)
פחות משבוע אל תוך המשבר של וואטסאפ הודיעה טלגרם כי היא חצתה לראשונה את רף חצי מיליארד המשתמשים. אפליקציית סיגנל דיווחה גם היא על קצב גידול חסר תקדים במהלך חודש ינואר - מה שגרר גם שורה של תקלות טכניות ושיבושים בשירות. בינתיים בוואטסאפ פתחו בקמפיין הסברה עולמי - כולל מודעות בעיתונים, פרסומים ברשתות החברתיות ואפילו סטורי של החברה באפליקציה עצמה, במטרה למנוע את בריחת המשתמשים. נכון לרגע זה השינוי הצפוי במדיניות הפרטיות אמור להיכנס לתוקפו במהלך חודש מאי הקרוב.