חילופי ראשים בצמרת בצמרת סמסונג העולמית: מנהל חטיבת המובייל המיתולוגי, די-ג'יי קו, האיש שתמונתו וקולו העמוק הפכו לחלק אינטגרלי מהשקות הסמארטפונים החדשים שלה, מוחלף בכוכב העולה של החברה, רו טי-מון, בן ה-51, שהוא המנהל הצעיר ביותר בתולדות סמסונג הנושא בתואר "נשיא".
2 צפייה בגלריה
די-ג'יי קו ורו טי-מון
די-ג'יי קו ורו טי-מון
זה שהולך וזה שבא. קו (מימין) ורו
(צילום: סמסונג, רויטרס)
רו, שהוביל עד כה את פיתוח הסלולריים בחברה, נחשב למהנדס טלפוניה מבריק וחסר פשרות. מינויו צפוי להחיות את הארגון "באסטרטגיות רעננות" בעידן של תחרות מתגברת בשוק – במיוחד מול האיום הסיני. הוא עובד בחברה כבר כ-20 שנה וכיהן בעבר כסגנו של קו בחטיבת המובייל.
רו ידוע בחברה כמי שדוגל באסטרטגיה של ריכוז מאמץ בהתאם להתפתחויות בשוק. כך, למשל, הוא מילא תפקיד מרכזי בשידרוג מכשירי הביניים של סמסונג (סדרת A), שאפשר לחברה להתמודד עם גל המכשירים המוזלים הסיניים שכבש את העולם. בנוסף, הוא דחף את סמסונג להעביר את ייצור המכשירים שלה למיקור חוץ במדינות אחרות כדי לחסוך בעלויות.
בהודו, למשל - שוק של חצי מיליארד משתמשים - סמסונג עומדת לאבד את חלקה בשוק לטובת יצרניות סיניות של סלולריים זולים. רו הצליח להוביל בחברה החלטה להתחיל לשווק תחת המותג סמסונג מכשירים זולים במיוחד ("מכשירי כניסה") שתוכננו ויוצרו על-ידי חברות אחרות – מודל החוסך את הצורך להשקיע בארגון ובניהול קווי ייצור. המהלך החל נסיונית בשנה שעברה, ולפי הדיווחים הוא יורחב השנה למכשירים רבים יותר, ודאי תחת הנהגתו של הבוס החדש.
2 צפייה בגלריה
המכשיר המתקפל החדש של סמסונג
המכשיר המתקפל החדש של סמסונג
די-ג'יי קו מציג את הגלקסי פולד
(צילום: AP)
לפי גורמים בחברה, מדובר במנהל מהיר החלטה, שמתכוון מעתה להגיב מיידית לדינמיקה המשתנה בשוק הסלולר על מנת להגן על ההובלה העולמית של סמסונג. המשמעות היא, שיש לצפות לכמה מהלכים נועזים מחטיבת המובייל של סמסונג בחודשים הקרובים. רו, אומרים גורמים בחברה, יעשה הכל כדי להבטיח כי וואווי הסינית לא תצליח לעקוף אותה בקרוב.
ההופעה הציבורית הראשונה של רו תהיה ככל הנראה בעוד פחות משלושה שבועות, ב-11 בפברואר, באירוע החשיפה השנתי של סדרת הגלקסי S20 החדשה ושל הסמארטפון המתקפל החדש של החברה.