2020 רק התחילה, אבל אחת מסדרות הסמארטפונים המסקרנות של השנה כבר מתקרבת אלינו בצעדי ענק: בחודש הבא צפויה סמסונג להציג את סדרת מכשירי הדגל החדשה שלה, שתיקרא גלקסי S11, אם להסתמך על ניסיון העבר, או גלקסי S20, אם להאמין לשמועות. אחרי ההצלחה של מכשירי הגלקסי S10, שהיו בין הסמארטפונים הטובים של 2019, הציפיות מהדור הבא גבוהות למדי. מכיוון שהיצרנית הקוריאנית שומרת בינתיים על שתיקה בכל הנוגע לסמארטפונים החדשים שלה, אספנו עבורכם את מיטב השמועות מהרשת.
כותרת ביניים
כמו בשנה שעברה, גם הפעם ההערכות הן שסמסונג תציג שלושה מכשירי גלקסי S בגדלים שונים. גודלו של המסך במכשיר הקטן ביותר יהיה 6.2 או 6.4 אינץ' (לעומת 5.8 אינץ' בדור הקודם), גודל המסך במכשיר האמצעי יהיה 6.7 אינץ' (לעומת 6.1 אינץ') וגודל המסך במכשיר הגדול יהיה 6.9 אינץ' (לעומת 6.4 אינץ'). קצב הרענון בחלק מהם, אם לא בכולם, יהיה 120Hz, מה שאמור להבטיח גלילה חלקה ונעימה יותר לעין, כמו גם חוויית גיימינג מהנה יותר.
6 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S11
הדמיה של סמסונג גלקסי S11
הדמיה לא רשמית. כך ייראה גלקסי S11 פלוס?
(הדמיה: Ice Universe)
איך יקראו לשלושת המכשירים האלה? שאלה מצוינת: אפשרות אחת היא שסמסונג תמשיך את המסורת שהתחילה בשנה שעברה, ותקרא להם גלקסי S11E, גלקסי S11 וגלקסי S11 פלוס. שמועה אחרת מדברת על גלקסי S11, גלקסי S11 פלוס וגלקסי S11 פרו. ויש כאמור גם שמועה חדשה על כך שסמסונג החליטה על שינוי דרמטי - והקידומת של המכשירים תהיה בכלל S20. במקרה כזה, ייתכן שהמכשירים ייקראו גלקסי S20, גלקסי S20 פלוס וגלקסי S20 אולטרה.
כותרת ביניים
סמסונג לא צפויה להתפרע השנה, ולפי הדמיות שמסתובבות ברשת המכשירים יהיו דומים למדי למכשירי הגלקסי נוט 10 שהושקו בקיץ 2019. אנחנו מצפים למסך שנמתח כמעט מקצה מקצה, עם שוליים צרים במיוחד, ומצלמת סלפי שממוקמת בחריר עיגול באמצע החלק העליון של המסך. אוהבים מסכים שטוחים? כדאי שתדעו שהשוליים של כל המכשירים צפויים להיות קמורים בצדדים - אם להאמין לשמועות כמובן.
בצד השני של המכשיר, סמסונג החליטה כנראה לוותר על מערך הצילום המאוזן ולהחליף אותו בבליטה מלבנית בצד השמאלי העליון של המכשיר. כן, דומה מאוד לצעד שעשתה אפל עם האייפון 11. ואם אתם סקרנים לגבי הצבע של המכשירים, הם אמורים להגיע בכחול, ורוד, שחור ולבן.
כותרת ביניים
גולת הכותרת של המכשירים החדשים צפויה להיות מערך הצילום, שאמור לכלול ארבע או חמש מצלמות אחוריות בדגמים הגדולים יותר. אבל מספר המצלמות הוא ממש לא העיקר. סמסונג רכשה בשנה שעברה את חברת קורפוטוניקס הישראלית, שמצאה דרך לשלב זום אופטי גדול מהרגיל בסמארטפונים באמצעות קיפול מערך העדשות והצבתו לגובה הטלפון (כמו פריסקופ בצוללות). השמועות העדכניות גורסות כי מצלמת הזום x5 של קורפוטניקס, שקיימת כבר ב-P30 פרו של וואווי, תמצא את דרכה גם למכשירי הגלקסי S החדשים.
6 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S11
הדמיה של סמסונג גלקסי S11
כך ייראה הדגם הגדול יותר לפי הדמיה לא רשמית
(הדמיה: OnLeaks)
לצד הזום המתקדם הזה תוכלו למצוא גם חיישן 108 מגה-פיקסל. מי צריך תמונות עם כל כך הרבה נקודות? זו שאלה טובה, אבל לא מאוד רלוונטית - מטרתו הראשית של החיישן אינה לספק תמונות ברזולוציה המלאה שלו. חיישנים מסוגו מכניסים מספר אסטרונומי של פיקסלים לשטח די קטן, וכל פיקסל אמנם קולט מידע משלו אבל כמות האור שנכנסת אליו די קטנה - אז יצרניות הטלפונים משלבות מידע מכמה פיקסלים לתוך אחד. זו שיטה שנקראת Binning. ברוב החיישנים הגדולים (יש לא מעט טלפונים היום עם חיישני 48 ו-64 מגה-פיקסל) כל 4 פיקסלים משמשים ליצירת נקודה אחת בתמונה.
סמסונג עשויה ללכת צעד אחד קדימה בתחום הזה, בזכות הרזולוציה הגבוהה של החיישן החדש, ולשלב תשעה פיקסלים בפיקסל אחד. שילוב כזה יספק תמונות ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, עם פיקסלים בגודל של 2.4 מיקרון. זה המון יחסית לטלפון, ויקל על סמסונג מאוד לעבד תמונות שצולמו בתנאי תאורה בעייתיים. עם הדגש על צילום לילה, זה עשוי לתת לה יתרון על המתחרות הגדולות בתחום הזה - וואווי, גוגל ואפל. גם בתמונות זום, ההפרדה הגבוהה כל-כך עשויה לעזור בשילוב עם המנגנון של קורפוטוניקס. בו בזמן, הטכנולוגיה הזו לאו דווקא תעזור לסמסונג, והיא עשויה אפילו להזיק, בתמונות שמצולמות בסביבה מוארת.
בעיה נוספת היא שבסופו של יום, מספר הפיקסלים משפיע פחות ממנגנוני העיבוד של המצלמה. במשך שנים, גוגל הובילה את שוק הצילום הסלולרי עם מצלמה אחת בעלת חיישן 12 מגה-פיקסל. היתרון התחרותי שלה היה טמון דווקא באלגוריתמים המתקדמים שפיתחה. בשנה האחרונה היתרון הזה נשחק בעקבות עבודה מאומצת של כמה ממתחרותיה של גוגל, וסמסונג הייתה אחת מאלה שהוכיחו כי הן יודעות כיצד להוציא מהמצלמות שלהן את המיטב. עכשיו השאלה היא האם אנשי התוכנה של סמסונג יצליחו למנף את הטכנולוגיות החדשניות בהן המכשירים החדשים צפויים להיות מצויידים.
6 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S11
הדמיה של סמסונג גלקסי S11
וזה הדגם הקטן לכאורה
(הדמיה: OnLeaks)
כותרת ביניים
כדי לתת כוח למסכים הענקיים של המכשירים החדשים, יש צורך בסוללות עוצמתיות. לפי השמועות, הדגם הגדול ביותר יגיע עם סוללת 5,000 מיליאמפר-שעה - הסוללה הכי גדולה אי פעם במכשיר גלקסי. המכשיר האמצעי יצוייד בסוללת 4,500 מיליאמפר-שעה והדגם הקטן יסתפק ב-4,000 מיליאמפר-שעה "בלבד". הסוללות, או לפחות חלק מהן, יתמכו בהטענה מהירה בהספק 45 וואט.
כותרת ביניים
ההערכה היא שהמכשירים יצויידו בערכת השבבים אקסינוס 9830 מתוצרת סמסונג ברוב העולם (כולל ישראל), ובסנאפדרגון 865 של קוואלקום בארה"ב ובסין. את כל הדגמים יהיה ניתן להשיג גם בגרסת 5G - הדור החדש של הקישוריות הסלולרית, שאינו רלוונטי לשוק הישראלי לעת עתה ולא צפוי להפוך לכזה בקרוב. המכשירים יגיעו עם נפח זיכרון מינימלי של 128 גיגה בייט ונפח מקסימלי של טרה בייט. מערכת ההפעלה תהיה אנדרואיד 10, שמעליה המעטפת המוצלחת של סמסונג One UI 2.
6 צפייה בגלריה
אנדרואיד
אנדרואיד
אנדרואיד 10 ישר מהקופסה
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
כותרת ביניים
כמה יעלו המכשירים החדשים? זאת שאלת השאלות. בדור הקודם, המחירים נעו בין 750 דולר (3,000 שקל בישראל) לדגם הקטן לבין 1,000 דולר (4,000 שקל בישראל) לדגם הגדול. מכיוון שהשנה אנחנו צפויים לקבל מכשירים גדולים יותר, סוללות עוצמתיות יותר ומערך צילום משודרג, אנחנו מהמרים בזהירות על עלייה כלשהי במחיר. מכשירי ה-5G כמובן יעלו יותר מכיוון שיקר יותר לייצר אותם, אבל שוב, זה לא ממש רלוונטי לישראלים.
כותרת ביניים
סמסונג זנחה את שקע האוזניות בסדרת הנוט 10, ואנחנו מאמינים שהשנה גם סדרת הגלקסי S תיפרד ממנו באופן סופי. זה אומר שתצטרכו לרכוש לעצמכם אוזניות אלחוטיות, אם עוד לא עשיתם זאת, או להצטייד במתאם ל-USB. כמו כן, ישנה שמועה על כך שסמסונג מוותרת על סורק טביעות האצבע שמתחת למסך לטובת מנגנון זיהוי פנים מתקדם, אבל אנחנו מתייחסים לכך מאוד בזהירות.
כותרת ביניים
סמסונג תכריז על הדור הבא של מכשירי הגלקסי S באירוע שיתקיים ב-11 בפברואר בסן פרנסיסקו. סביר להניח שהמכירה המוקדמת תיפתח זמן קצר לאחר מכן והמכשירים יגיעו ללקוחות הראשונים בתחילת מרץ ואולי אפילו לפני. אם להסתמך על ניסיון העבר, יהיה קשה לפספס את הקמפיין הפרסומי של הסמארטפונים החדשים.
כותרת ביניים
השמועות מדברות על כך שהשנה לצד מכשירי הגלקסי S יוצג גם הסמארטפון המתקפל השני של סמסונג, שנקרא בינתיים גלקסי פולד 2. בניגוד לאחיו הגדול, שהוא למעשה מעין טאבלט שמתקפל לגודל של סמארטפון, מדובר בטלפון בתצורת צדפה שמתקפל לריבוע קטן. כמו כן, ייתכן מאוד שנזכה לראות את הדור החדש של האוזניות האלחוטיות מבית סמסונג, שיכונו ככל הנראה גלקסי באדס פלוס, ואולי יצויידו הפעם במנגנון אקטיבי לביטול רעשים. מעבר לכך, אנחנו בטוחים שיהיו עוד הפתעות.
6 צפייה בגלריה
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
המתקפל הבא של סמסונג - תמונה שדלפה לרשת
6 צפייה בגלריה
הגלקסי באדס של סמסונג
הגלקסי באדס של סמסונג
גלקסי באדס שהושקו ב-2019. דור חדש בדרך?
(צילום: יובל מן)