החגיגה של סמסונג: הענקית הקוריאנית הכריזה הערב (יום ג') על ארבעה סמארטפונים חדשים - שלושה מכשירים בסדרת הדגל S20 ומכשיר מתקפל חדש בשם גלקסי Z פליפ. לצדם הכריזה סמסונג באירוע שהתקיים בסן פרנסיסקו גם על אוזניות אלחוטיות חדשות, גלקסי באדס פלוס.
6 צפייה בגלריה
סדרת סמסונג גלקסי S20
סדרת סמסונג גלקסי S20
גדולים יותר, יקרים יותר. מכשירי גלקסי S20
(צילום: יח"צ סמסונג)
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פליפ
סמסונג גלקסי Z פליפ
קיפל אותנו. גלקסי Z פליפ
(צילום: ישראל וולמן)
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פליפ
סמסונג גלקסי Z פליפ
פתוח וסגור. גלקסי Z פליפ
(צילום: סמסונג)
שלושת המכשירים החדשים בסדרת ה-S - גלקסי S20, גלקסי S20 פלוס וגלקסי S20 אולטרה - מצויידים במסכים גדולים יותר בהשוואה לדור הקודם. מבחינה עיצובית, ההבדלים הבולטים לעומת ה-S10 נוגעים למערך הצילום: המצלמה הקדמית נמצאת בחריר עיגול באמצע החלק העליון, ואילו מערך הצילום האחורי עבר לבליטה מלבנית בצד השמאלי העליון של המכשיר, בצורה שמזכירה מאוד את סדרת האייפון 11. סמסונג מתגאה במיוחד ביכולות הצילום המתקדמות של הסדרה החדשה: מכשירי ה-S20 מצלמים וידיאו ברזולוציית 8K, איכות שבה רוב הטלוויזיות הביתיות אינן מסוגלות לשדר. גלקסי S20 ו-S20 פלוס יכולים להגיע לזום דיגיטלי x30 ודגם האולטרה מגיע לזום דיגיטלי x100. כדי להדגים את היכולות של המכשירים החדשים, החברה החליטה לצלם את אירוע ההשקה בסן פרנסיסקו באמצעות מכשירי S20. גלקסי S20 אולטרה הוא המכשיר הגדול, המתקדם וכמובן גם היקר בסדרה: הוא מצוייד במסך בגודל 6.9 אינץ' ובחמש מצלמות - מצלמת סלפי וארבע עדשות אחוריות, אחת מהן ברזולוציית 108 מגה-פיקסל. מתחת למכסה המנוע תמצאו סוללת 5,000 מיליאמפר-שעה, זיכרון 12 או 16 גיגה בייט ונפח אחסון 128 עד 512 גיגה בייט. חברת סאני, יבואית מכשירי סמסונג, מסרה כי מחירו יתחיל ב-4,799 שקלים כאשר הסדרה תגיע לישראל ב-5 במרץ.
S20 פלוס מצוייד במסך בגודל 6.7 אינץ' ובמערך של חמש מצלמות, אחת קדמית וארבע אחוריות, כולל עדשת טלפוטו ברזולוציית 64 מגה-פיקסל. הוא מצוייד בסוללת 4,500 מיליאמפר-שעה, בזיכרון 8 גיגה בייט ובנפח אחסון 128 גיגה בייט. S20 פלוס יעלה בישראל החל מ-3,899 שקלים.
סמסונג גלקסי S20 אולטרה
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 אולטרה
סמסונג גלקסי S20 אולטרה
סמסונג גלקסי S20 אולטרה
(צילום: ישראל וולמן)
6 צפייה בגלריה
סדרת סמסונג גלקסי S20
סדרת סמסונג גלקסי S20
כל המשפחה
(צילום: ישראל וולמן)
האח הקטן במשפחה, S20, מצוייד במסך 6.2 אינץ' והוא מגיע עם מערך צילום מרובע - שלוש מצלמות אחוריות ואחת קדמית. הוא מגיע עם סוללת 4,000 מיליאמפר-שעה, 8 גיגה בייט זיכרון ו-128 גיגה בייט נפח אחסון. מחירו יתחיל ב-3,499 שקלים.
המסכים בשלושת המכשירים הם מסוג AMOLED 2X ברזולוציית 3,200X1,400, עם קצב רענון 120Hz שאמור להבטיח גלילה חלקה וחוויה נעימה יותר לעיניים, ותמיכה בתקן HDR10+. שלושת הסמארטפונים יימכרו בחו"ל גם בגרסאות 5G, אך אלה אינן רלוונטיות לשוק הישראלי. מה שאין בסדרת המכשירים זה שקע אוזניות - תצטרכו לרכוש מתאם ל-USB או לעבור לאוזניות אלחוטיות.
סמסונג גלקסי S20 פלוס
לאורך אירוע ההשקה הודגש שיתוף הפעולה בין סמסונג לגוגל, שבא לידי ביטוי בין היתר בהתאמת מערכת ההפעלה אנדרואיד לסמארטפונים מתקפלים. הירושי לוקהיימר, סגן נשיא בכיר בגוגל, עלה לבמה כדי לספר על העבודה המשותפת של שתי החברות בשלושה תחומים: הדור החמישי, סמארטפונים מתקפלים ונגישות. במסגרת שיתוף הפעולה, תכונת ה-Live Caption לתמלול סרטונים בזמן אמת שהייתה קיימת עד היום רק במכשירי גוגל פיקסל, תהיה זמינה גם במכשירי ה-S20.
עוד לפני ההשקה העריכה חברת המחקר Counterpoint Research כי סמסונג תמכור בשנת 2020 יותר מ-40 מיליון יחידות מסדרת S20 - מה שיהפוך אותה לסדרת ה-S המצליחה ביותר מאז מכשירי ה-S7 שהושקו ב-2016. היבואנית סאני מציעה החל מהערב רישום מוקדם ללקוחות בישראל המעוניינים לרכוש את אחד ממכשירי הגלקסי S20, בעלות של 99 שקלים. הלקוחות הראשונים שיירשמו יקבלו במתנה ערכת אביזרים בשווי כ-899 שקלים, הכוללת את האוזניות האלחוטיות החדשות וכרטיס זיכרון 128 גיגה בייט.
סמסונג גלקסי S20

המתקפל השני של סמסונג

לצדם של שלושת מכשירי ה-S20 החדשים, הכריזה סמסונג גם על הסמארטפון המתקפל השני שלה, גלקסי Z פליפ. בניגוד לאחיו הגדול, גלקסי פולד, שהוא טאבלט שמתקפל לגודל של סמארטפון רגיל, במקרה הזה מדובר בטלפון בגודל סטנדרטי שמתקפל למלבן קטן, בדומה לטלפוני הצדפה הפופולריים מלפני שני עשורים. בסמסונג מתגאים בכך שהמכשיר יכול להתקפל לגודל של ארנק ולהיכנס בקלות לכל תיק.
לגלקסי Z פליפ יש מסך מזכוכית דקיקה בגודל 6.7 אינץ' שמתקפל באמצע. מדובר במכשיר המתקפל הראשון שמיוצר מהחומר הזה ולא מפלסטיק, שהוא חומר גמיש יותר אך גם יותר רגיש לשריטות וללחיצות חזקות. כאשר המכשיר מקופל, מצב בשם Flex Mode מאפשר לנעול אותו בכמה מצבים, כך שניתן למשל להניח אותו על השולחן בזווית של 90 מעלות ולנהל שיחת וידיאו בקלות. כאשר הוא סגור, מסך זעיר בגודל 1.1 אינץ' מאפשר לראות את התאריך, השעה והמצב הסוללה.
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ מצוייד במצלמת סלפי ברזולוציית 10 מגה-פיקסל ובשתי מצלמות אחוריות ברזולוציית 12 מגה-פיקסל. הוא מגיע עם 8 גיגה בייט זיכרון ו-256 גיגה בייט נפח אחסון וסוללת 3,300 מיליאמפר-שעה. הסמארטפון המתקפל יגיע לחנויות בארה"ב ב-14 בפברואר ומחירו יעמוד על 1,380 דולר. בישראל הוא יעלה 5,599 שקלים - זול משמעותית בהשוואה לגלקסי פולד שעולה כ-8,000 שקלים. המכשיר יגיע בשלושה צבעים: סגול, שחור ובחלק מהמדינות גם זהב. לצד הסמארטפונים, כאמור, הציגה סמסונג גם את הדור החדש של האוזניות האלחוטיות שלה - גלקסי באדס פלוס. האוזניות החדשות נראות זהות לבאדס שהושקו לפני שנה, אך הן מציעות חיי סוללה ארוכים יותר - 11 שעות באוזניות עצמן והטענה של 11 שעות נוספות מהנרתיק, תשע שעות יותר בהשוואה לקודמותיהן. דגם הפלוס מגיע גם עם תמיכה משופרת במכשירי iOS, שיתוף פעולה עם ספוטיפיי יאפשר להתחיל לשמוע מוזיקה ופודקאסטים בלחיצת כפתור על אחת האוזניות. המחיר - 149 דולר.
6 צפייה בגלריה
גלקסי באדס פלוס
גלקסי באדס פלוס
האוזניות החדשות, גלקסי באדס פלוס
(צילום: Getty Images)