אוזניות נטולות חוטים (True Wireless) הן הלהיט התורן של עולם הטכנולוגיה: אפשר להבין למה. זה די נחמד להסתובב בעולם, להאזין למוזיקה ולנהל שיחות טלפון בלי להתעסק עם חיבורים וחוטים. חלק מהדגמים מאפשרים לזמן בקלות את העוזרות הקוליות של ענקיות הטכנולוגיה, ודגמים בודדים מציעים אפילו מנגנון אקטיבי לביטול רעשים. הקטגוריה הזאת כל כך מצליחה, שאנליסטים מעריכים כי השנה יימכרו ברחבי העולם לא פחות מ-230 מיליון יחידות, צמיחה מרשימה של 90 אחוזים לעומת 2019. בתקופה האחרונה מנסות לא מעט יצרניות ותיקות וחדשות לקפוץ על העגלה הרווחית הזאת עם דגמים חדשים - אפל השיקה אוזניות חדשות עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים, ג'ברה הציגה דור חדש לאוזניות שלה ואפילו מיקרוסופט, אמזון וגוגל הצטרפו לטרנד (אבל את הדגמים שלהן לא תמצאו בישראל, לפחות בינתיים). התוצאה היא שוק עמוס מאי פעם, עם מוצרים בכל רמת מחיר - מכמה מאות שקלים ועד לאוזניות שעולות יותר מאלף שקלים.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
(צילום: סוני, ג'ברה)
בסקירה הזו נתמקד בדגמים החדשים ביותר שהגיעו לשוק. רובם לא היו כאן כאשר פרסמנו את הסקירה הקודמת שלנו באוקטובר. עם זאת, נחזור לכמה דגמים מאותה הסקירה פשוט כי עדיין אין להם תחליף.
כותרת ביניים
הדור השלישי של האיירפודס מבית אפל הוא הישג הנדסי מרשים ביותר - אוזניות נטולות חוטים עם ביטול רעשים אקטיבי שיושבות בצורה נוחה באוזן, לא גדולות במיוחד, מפיקות צליל באיכות גבוהה-יחסית, מאפשרות שיחות גם במקומות רועשים ושורדות 4 שעות בין הטענות. קופסת הטעינה (התומכת בהטענה אלחוטית) מספיקה ל-5 הטענות בערך.
אחד השיפורים המשמעותיים ביותר בהשוואה לדורות הקודמים הוא הכפתורים ב"גזע" של האוזנייה. מדובר אמנם בכפתורי מגע, אך קשה מאוד לפספס אותם בגלל הצורה שלהם. לא עוד נקישות על אוזניות - הפעם אפשר פשוט ללחוץ כדי להתחיל/להפסיק את הנגינה או כדי להדליק ולכבות את המצב שבו האוזניות מעבירות צליל שנקלט במיקרופונים לאוזניות. המצב הזה יעיל כשאתם רוצים לשמוע מה אומרים לכם, אבל מפחדים שישכחו כמה אתם מגניבים אם תוציאו את האוזניות מהאוזניים.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
איירפודס פרו
(צילום: יח"צ)
ביטול הרעשים, כמו במקרה של המתחרה הבולטת (WF-1000XM3 של סוני) לא באמת יכול להשתוות לזה שתמצאו באוזניות גדולות, וגם לא יסנן את כל רעשי הרקע בסביבה ממש רועשת כמו מטוס, אבל הוא בהחלט מספיק טוב לרחוב סואן. בסאונד חסר קצת בס, אבל בהשוואה לדור הקודם של האיירפודס יש כאן שיפור משמעותי מאוד - אולי כי האוזניות האלה נכנסות עמוק יותר לתוך האוזן שלכם.
כן חייבים לומר שכמו דגמי איירפודס אחרים, גם הדגם הזה מותאם במיוחד לאייפון. השבב שמאפשר לקרוא לעוזרת קולית, מותאם רק לסירי; תוכלו להגדיר מה כפתורי האוזניות עושים רק דרך iOS; והמסך היעיל שמופיע בכל פעם שאתם פותחים את קופסת הטעינה, ומודיע מה מצב הסוללה שלה ושל האוזניות, גם הוא חלק מ-iOS בלבד.
מעבר לכך, חייבים לזכור גם את המחיר: אלה לא אוזניות זולות במיוחד, בלשון המעטה. אבל אם יש לכם אייפון, ואתם מוכנים להשקיע, זו אחת האופציות הטובות ביותר בשוק עבורכם היום. מחיר: 1,199 שקלים
כותרת ביניים
האוזניות מבטלות הרעשים של סוני אמנם הושקו כבר בקיץ שעבר, אבל הן עדיין בין הדגמים הבודדים שמציעים ביטול רעשים אקטיבי. אפל אמנם הראתה שאפשר להכניס את מנגנוני הסינון לתוך אוזניות קטנות יותר, אבל הסאונד של המתחרה היפנית עדיין טוב יותר, וגם ביטול הרעשים יעיל יותר.
בחודשים שעברו מאז הביקורת המקורית שלנו, סוני המשיכה לשפר את תוכנת האוזניות, ועכשיו אפשר לשלוט בעוצמת הצליל שלהן באמצעות לחיצה על כפתורי המגע שלהן. עם זאת, אף שיפור תכנה לא יצליח להפוך את הכפתורים האלה לנוחים.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
סוני WF-1000XM3
(צילום: יח"צ)
הסוללה שתמצאו כאן מספיקה ל-6 שעות, עם עוד 18 שעות בתוך קופסת ההטענה. עוד אחד משיפורי התוכנה של החודשים האחרונים הוא באיכות החיבור לטלפון - הניתוקים המעטים שהיו נעלמו, וגם איכות הצליל בשיחות הטלפון עלתה.
עוד על האוזניות האלה תוכלו לקרוא בסקירה שפרסמנו עליהן.
מחיר: 999 שקלים
כותרת ביניים
הדבר הכי מפתיע ב-Elite 75t החדשות של ג'ברה הוא שאין בהן סינון רעשים אקטיבי. זה בהחלט לא מרגיש ככה - כשהאוזניות האלה נמצאות באוזניים, רעשי הסביבה מושתקים כמעט כאילו מדובר במנגנון פעיל. איירפודס פרו או WF-1000XM3 של סוני עדיין יעשו עבודה טובה יותר, אבל ההבדל פחות ניכר מאשר עם אוזניות אחרות. חלק מזה נובע מכך שהאוזניות הקטנות האלה נכנסות עמוק יחסית לתוך האוזניים. לא שזו בעיה - הן עדיין מהאוזניות הנוחות ביותר בסקירה הזו.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
Jabra Elite 75t
(צילום: יח"צ)
ג׳ברה שיפרו כמעט הכל בהשוואה לדור הקודם, 65t הפופולרי. קופסת האוזניות קטנה יותר (בגודל של קופסת איירפודס פרו), נוחה הרבה יותר לפתיחה, ונטענת ב-USB-C. גם האוזניות עצמן קטנות יותר, אך בו בזמן מצליחות לספק סאונד טוב יותר. איכות השיחה היא עדיין מהטובות שקיימות באוזניות נטולות חוטים, ואפילו יש כאן כפתורים פיזיים לשליטה בסאונד. גם הסוללה השתפרה - תוכלו לקבל בערך 7 שעות של סאונד בלי הצורך לטעון את האוזניות. קופסת הטעינה מספיקה לעוד 3 הטענות. זה יותר מכל מתחרה כמעט. ויש כאן גם את האופציה הנדירה-יחסית להיות מחוברים לשני מכשירים בו זמנית.
אפילו לאפליקציה אין לי תלונות. היא נוחה, עם אקוולייזר מובנה שכולל גם כמה מצבים מוגדרים מראש, ואפילו יש לה מכונת רעש לבן שמזרימה רעש של גלים לאוזניות כשאתם רוצים לעבוד. אז אם יש לכם מכשיר אנדרואיד, ואתם רוצים אוזניות נטולות חוטים מצויינות בלי דרישות מיוחדות כמו ביטול רעשים אקטיבי, תתקשו למצוא זוג נוח ועם מפרט טוב יותר מאשר האוזניות האלה.
מחיר: 699 שקלים
כותרת ביניים
ה-Reflect Flow של JBL הן אוזניות קצת שונות מהדגמים האחרים בסקירה הזו. אוזניות נטולות חוטים מיועדות בדרך כלל לשימוש מזדמן. מוציאים מהקופסה, שמים באוזניים, ומתחילים לשמוע - הכל תוך שניות בודדות. כאן הדגש הוא על פעילות ספורטיבית, וחלק מההחלטות העיצוביות משקפות את זה.
קודם כל, אלה אוזניות גדולות יחסית, ויש להן סנפירי גומי בחלקן העליון. מטרתם להחזיק את האוזניה בתוך האוזן שלכם, אך התמורה לכך היא קושי מסויים בהכנסה והוצאה של האוזניות. זה לא חיסרון - אוזניות ספורט אמורות לשבת היטב באוזניים. הקושי בהוצאת Reflect Flow מהקופסה שלהן הוא דווקא כן חיסרון, אבל לא מהותי במיוחד.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
JBL Reflect Flow
(צילום: יח"צ)
הקופסה של Reflect Flow גדולה מאוד בהשוואה לקופסאות הטענה אחרות, אבל היא גם מספקת יותר שעות שימוש - 20, בנוסף ל-10 שעות שהאוזניות האלה יכולות לשרוד בין הטענות. זה המון, והמטרה היא כנראה לאפשר לכם לצאת מהבית לריצה בלי הקופסה בלי לפחד שהסוללה תגמר - גם אם אתם רצים ממש, ממש הרבה. חבל רק שהקופסה נטענת במיקרו-USB שנעלם אט אט מחיינו, ולא ב-USB-C החדש יותר.
בתחום הסאונד, איכות החיבור והשימושיות אין טענות ל-Reflect Flow. אם כבר, הסאונד אפילו טוב מהממוצע, אולי בזכות זה שהאוזניות גדולות יותר מרוב מתחרותיהן, עם מקום לדרייבר גדול יותר. וכיאה לאוזניות שאמורות לשמש אתכם בזמן שאתם מזיעים, יש כאן כפתורי שליטה פיזיים. מחיר: 599 שקלים
כותרת ביניים
האוזניות נטולות החוטים הראשונות של סנהייזר הן פלא הנדסי במובן מסויים. כשמשווים אותן לכל האוזניות האחרות בסקירה הזו, מגלים שקשה להתחרות בסנהייזר מבחינת סאונד. במת הצליל, ההרגשה שהצליל מגיע מבמה שנמצאת לפניכם ולא מרמקולים שתקועים לכם באוזניים, רחבה יותר; כל טווח תדרים מקבל את תשומת הלב המגיעה לו, והבס מעולה בהשוואה לסוג האוזניות הזה.
גם מבחינת איכות החיבור, אין תלונות לסנהייזר. יש כאן תמיכה בבלוטות' 5, עם aptX ו-aptX Low Latency - תקנים שמטרתם להעביר את הצליל לאוזניות בצורה טובה, בלי הפרעות. וזה בדיוק מה שקורה כאן - איכות החיבור מצויינת גם באזורים בעייתיים עבור בלוטות', וכך גם איכות המיקרופונים בשיחות טלפון.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
סנהייזר מומנטום
(צילום: יח"צ)
אבל האוזניות האלה אינן נטולות בעיות. קודם כל, מערכת השליטה בהן לא נוחה בעליל. ה-Momentum True Wireless הן מהאוזניות שמשתמשות בכפתורי מגע, והכפתורים האלה די מציקים. קשה מאוד להבין מתי לחיצה נקלטה, ואיפה בדיוק צריך ללחוץ כדי שזה יעבוד. זה מפתיע בהתחשב בגודל האוזניות - הן גדולות יחסית.
ואם כבר בגודל עסקינן, הן גם לא האוזניות הכי נוחות שבדקנו. מצבן בתחום לא רע, והפשרה מובנת כי הדגש פה הוא על הצליל, אבל זה עדיין שיקול. דבר שפחות קל לקבל הוא זמן הסוללה שלהן. בעידן עם אוזניות ששורדות 24 שעות או אף יותר בין הטענות, אלה יגיעו ל-12 - 4 באוזניות עצמן ועוד 8 כשתטעינו אותן מהקופסה. וגם המחיר שלהן, מהגבוהים ביותר שתתבקשו לשלם על אוזניות נטולות חוטים כיום, הופך אותן למוצר נישתי במיוחד - כזה שבו אתם גם נפרדים מסכום גבוה וגם מתבקשים להתפשר. מחיר: 1,190 שקלים
כותרת ביניים
חברת Anker הסינית מיצבה את עצמה בעשור האחרון כיצרנית איכותית של ציוד נלווה לא יקר לסמארטפונים. הסוללות, הכבלים והמטענים שלה הם מהטובים שיש לסין להציע היום - במחירים תחרותיים מאוד. בשנים האחרונות, היצע המוצרים של אנקר התרחב, וההתרחבות הזו נעשתה באמצעות יצירת מותגים ייעודיים, כמו Soundcore למוצרי אודיו.
ה-Liberty Air 2 הן הדגם הצרכני החדש ביותר של החברה, שבהרבה מובנים נותן פייט לאוזניות הרבה יותר יקרות. מבחינה עיצובית, יש כאן גרסה קצת יותר גדולה ופחות מעודנת של איירפודס, עם עיצוב מאוד דומה ורמת נוחות גבוהה. ההבדל המהותי ביותר הוא שליברטי אייר נכנסות לתוך האוזניים וחוסמות יותר רעשים מאיירפודס.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
Anker Soundcore Libery Air 2
(צילום: יח"צ)
הקופסה של האוזניות נטענת בצורה אלחוטית (או באמצעות USB-C). הסוללה די דומה לזו של האיירפודס - 6-7 שעות של השמעה רציפה, עם עוד 3 הטענות מלאות בתוך הקופסה. הבדל מהותי נוסף, שבו הן מפסידות למתחרה מבית אפל, הוא הסתמכות על כפתורי מגע לשליטה באוזניות. המשטחים האלה קטנים וקשה להבין מתי לחיצתכם נרשמה.
אך התחום המהותי ביותר שבו אנקר מתפשרת הוא איכות הסאונד, וכן איכות החיבור בשיחות טלפון. אי אפשר לקרוא לצליל שהליברטי אייר מפיקות רע, אבל הוא בהחלט לא עשיר או כיפי כמו באוזניות היקרות יותר. זה בעיקר צליל משעמם, שמשתפר קלות אם תשחקו עם האקוולייזר המובנה באפליקציה. הן מתאימות בעיקר לפודקאסטים, או למאזינים שלא מאוד אכפת להם מאיכות הסאונד. בשיחות קוליות האוזניות לא מרהיבות, בלשון המעטה. בסביבה רועשת אנשים סביבכם ישמעו היטב את הרעשים - אולי אפילו יותר טוב מאשר את הקול שלכם. מחיר: 449 שקלים
כותרת ביניים
הצליל ש-KY02 של Cowin מפיקות אינו רע. יותר מדי בס, אין הפרדה טובה בין כלים שונים, אבל הוא לא רע. וגם המחיר, כ-250 שקלים, הוא מחיר נמוך במיוחד. במחיר הזה, מפתיע לטובה לגלות קופסה שנטענת באמצעות חיבור USB-C ומספקת בערך 25 שעות סוללה לאוזניות. גם זמן הפעולה בין הטענות לא רע - חמש שעות וחצי.
8 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
Cowin KY02
(צילום: יח"צ)
אבל הבעיות באוזניות האלה הן, איך לומר, מהותיות. הנה רשימה חלקית: קשה להוציא אותן מהקופסה; הן לא נוחות במיוחד; משטחי המגע הם מהגרועים שפגשנו באוזניות. בחצי מהפעמים לא הצלחנו לגרום להם לעשות את מה שרצינו; הצליל ממשיך לנגן לא רק כשאתם מוציאים אותן מהאוזניים, אלא גם כשאתם שמים אותן בקופסה. הוא מפסיק רק כמה שניות לאחר שסוגרים את הקופסה; איכות המיקרופונים לא טובה. אם שום דבר מזה לא מניא אתכם מקניית האוזניות האלה, מדובר במציאה.
מחיר: כ-250 שקלים