LG Velvet, סמארטפון הדגל החדש של LG, מנסה לשנות את חוקי המשחק בו הוא משתתף. לא באמצעות חומרה שאין לאף אחד, או מהפכת תוכנה, אלא הימור על כך שאפשר לשכנע משתמש ב-2020 לקנות טלפון לא זול עם מפרט שנלקח, בחלקו, מ-2018.
למה לא, בעצם? מבחינת LG, מאבק המפרטים שבו משתתפות כמעט כל היצרניות האחרות הוא שגיאה. רוכשי טלפונים לא משתמשים במפרטים, הם משתמשים בטלפונים. ואפשר להניח שלנגד עיניה של LG עומדת גם אפל, שמשיקה שנה אחר שנה סמארטפונים בלי לדבר יותר מדי על מהירות המעבד שלהם, ובלי להזכיר בכלל את נפח הסוללה.
7 צפייה בגלריה
LG Velvet
LG Velvet
מנסה לשנות את חוקי המשחק. LG Velvet
(צילום: LG)
חייבים לומר - הגישה הזאת היא, חלקית לפחות, פועל יוצא של חוסר הצלחת LG במשחק המפרטים. שנה אחר שנה, מנסה החברה לשחזר את התהילה של מכשירי אנדרואיד הראשונים שלה, ולא מצליחה. אפילו עם טלפונים טובים-יחסית כמו G8X מאשתקד, ורעיונות מעניינים כמו כיסוי שמוסיף עוד מסך לטלפון, נתח השוק שלה נשאר נמוך.
אחת הסיבות לכך היא שבימינו, קשה מאוד לעשות בידול לטלפון סלולרי. המלבן של אפל עם המסך העצום מעניין כי זה אייפון, לא כי הוא נראה יפה במיוחד. המלבן של סמסונג מעניין כי זה סמסונג. המלבנים של שיאומי ורילמי מעניינים כי הם משאירים את חשבון הבנק במצב יותר טוב. ל-LG אין כיום את המיתוג של אפל וסמסונג בתחום הסלולר, ואין את היכולת למכור טלפון עם מפרט עדכני בשולי רווח של יצרניות סיניות.

הוא לא דומה לאף אחד אחר

הפתרון של Velvet לסוגיה הזו הוא בהיותו אחד הסמארטפונים היפים, והייחודיים ביותר בשוק היום. מסגרת המסך שלו, הקווים המעוגלים העדינים של המארז, הגב עם הציפוי שמפרק את האור שמשתקף ממנו לצבעי הקשת. זה טלפון שלא נראה כמו מתחריו, וזה דבר טוב בימינו.
הדבר שקצת חסר לי בקונטקסט הזה הוא כיסוי שיגיע עם הטלפון. בעולם בו רבים מאיתנו מעדיפים לשמור על טלפונים שעולים אלפי שקלים באמצעות כיסויים, הייתי שמח לראות את LG מוכיחה לי שה-Velvet יכול להישאר מרהיב גם כשהוא מכוסה בפלסטיק שמגן עליו. וזה נכון גם לגבי הארגונומיות שלו. בלי כיסוי, הטלפון מרגיש מצוין ביד, בזכות העובי (רק 7.9 מ"מ) והקימורים העדינים בשוליים.
7 צפייה בגלריה
LG Velvet
LG Velvet
אבל למה שוליים קמורים?
(צילום: LG)
במקרה הספציפי הזה, אני אפילו כמעט מסוגל לסלוח ל-LG על שילוב אחת הרעות החולות של עולם הסמארטפונים העכשווי ב-Velvet. כן, מסך עם שוליים קמורים זה מעצבן, אבל פה הוא לפחות תורם לכך שיהיה נוח מאוד להחזיק את הטלפון ביד. ולאורך השימוש, נתקלתי רק לעיתים רחוקות במצב בו זה הפריע לי או גרם ללחיצות לא רצויות על המסך.
המסך, אגב, הוא בגודל 6.8 אינץ', עשירית אינץ' פחות מנוט 20 אולטרה החדש של סמסונג. אך אם במקרה של נוט 20 אפשר להשתמש בו ביד אחת בערך בנוחות, ב-Velvet כמעט ולא עלה בדעתי בכלל להשתמש בשתי ידיים. העובי, המשקל הנמוך-יחסית של 180 גרם (נוט 20 אולטרה שוקל 208 גרם) ורוחב המכשיר הופכים אותו לאחד הטלפונים הנוחים ביותר עבור שימוש ביד אחת עם גודל מסך שנושק ל-7 אינץ'.
ואם כבר מדברים על המסך, ה-P-OLED ש-LG שמה כאן הוא מצוין. הוא בהיר, מדוייק בשחזור הצבעים שלו, עם צבעים יפים. אין לו קצב רענון גבוה כמו אצל כמה מהמתחרים הבולטים (והיקרים יותר), והרזולוציה שלו אינה גבוהה במיוחד אלא רק 1080x2460, אבל זה לא נורא רלוונטי בשימוש יומיומי. זה לא שתראו דברים מטושטשים או פיקסלים בודדים - המסך אינו נקודת חולשה פה.
לפני שנדבר על הדברים שכן מדאיגים אותי, בואו נעבור על עוד כמה שדווקא כן תואמים את הגישה המוצהרת של LG לתת לצרכנים את מה שהם באמת רוצים. יש כאן, למשל, שקע אוזניות. יש גם רמקולים לא רעים בכלל. ורכיב הצילום, שנדבר עליו בהמשך, לא כולל בליטות בלתי-הגיוניות. המצלמה הראשית עדיין קצת בולטת, אבל זו בליטה קטנה ממש ולא מורגשת. גם קורא טביעות האצבע שמובנה במסך די מדויק, אם כי מעט איטי. פתיחת טלפון באמצעות צילום פנים, אגב, אין כאן.
LG Velvet
רגשותיי לגבי הסוללה מעורבים יותר. מצד אחד, זה די מרשים ש-LG שמה סוללה של 4,300 מיליאמפר-שעה בגוף כל כך צר. מצד שני, זו לא סוללה שמחזיקה יומיים, או אפילו יום וחצי. תצטרכו להטעין את הטלפון הזה כל לילה בשימוש סטנדרטי.
היציאה של LG מהחדר בו נמצא פיל ושמו מפרט אמנם אלגנטית, אבל אין לנו ברירה אלא להחזיר אותה לשם רגע, כדי לדבר על ערכת השבבים שנמצאת בתוך הטלפון הזה. מי שרוכשים את גרסת 5G שלו, שאינה זמינה בארץ, מקבלים את ערכת השבבים סנאפדראגון 765G מאמצע שנה שעברה, שמיועדת למכשירי לא-בדיוק-ביניים-אבל-גם-לא-דגל. הגרסה המקומית מגיעה עם סנאפדראגון 845, שאמנם תוכננה למכשירי דגל אך כאלה שראו אור ב-2018. מבחינת ביצועים הן דומות, ל-845 אפילו יש יתרון בכח עיבוד גרפי.
מה זה אומר בפועל? שהטלפון לא נתקע, ועובד בצורה טובה, אבל הוא לא מהיר כמו מתחריו היקרים-יותר. זה לא מאוד מורגש, לפחות לא אחרי שבועיים עם הטלפון. בשימוש יומיומי, לא חשתי תסכול שמתלווה לטלפונים זולים בהם המחיר שאתם משלמים על חסכון כספי הוא עוד כמה שניות בהפעלת אפליקציות.
החשש העיקרי שלי בכל הקשור לחומרת הטלפון הזה נובע ממערכת היחסים הבעייתית שבין LG לבין עדכוני אנדרואיד. זה תחום בו LG היא גם ככה מהחברות הפחות-הגיוניות. קחו את G7 Thinq מלפני שנתיים, עם אותה ערכת השבבים כמו ב-Velvet. הוא קיבל עדכון לאנדרואיד 10, אבל החודש, כמעט שנה לאחר שהגרסה הזו של מערכת ההפעלה יצאה לשוק.
7 צפייה בגלריה
LG Velvet
LG Velvet
מערך צילום של מכשירי ביניים
(צילום: LG)
חלק מזה נובע מסדר העדיפויות של LG, בוודאי, אבל יש גם מלאכת אופטימיזציה שצריך לעשות כשמדובר בחומרה ותיקה יותר. מה יקרה עם עדכוני Velvet בעוד שנה, כשהוא יהיה עדיין יחסית-חדש אבל החומרה שלו תהיה בת שלוש? איך זה ישפיע על קצב העדכונים שלו? יש כאן מקום לדאגה.
בכל הקשור לצילום, LG עושה עבודה סבירה. יש כאן עדשה רחבה עם חיישן 48 מגה-פיקסל, עדשה אולטרה-רחבה עם חיישן 8 מגה-פיקסל, ומצלמת עומק עם חיישן 5 מגה-פיקסל. זה סוג של מפרט שאפשר למצוא במכשירי ביניים כיום, וגם הביצועים בהתאם. אין מה להשוות את הטלפון הזה למצלמות של מכשירי דגל אחרים, שמגיעים עם מצלמות זום ומצבי צילום ייחודיים.
ל-LG אין כיום ידע תוכנתי שמאפשר להוציא מהמצלמות של הוולווט משהו יוצא מגדר הרגיל, אז היו מוכנים לצילומים סבירים באור טוב והתדרדרות ככל שהתאורה הולכת ונעלמת. בצילומי לילה הביצועים דומים הרבה יותר למה שאתם רואים עם העיניים מאשר לתמונות הבלתי-הגיוניות שמוציאים מכשירים דוגמת פיקסל, אייפון 11 פרו ונוט 20 אולטרה, שמראים הרבה יותר פרטים ממה שהעין מסוגלת לזהות.

רוצים עוד מסך? זה אפשרי

יחד עם הטלפון, תוכלו לרכוש כיסוי שמוסיף לטלפון מסך שני. שלא כמו ב-G8X, לא מדובר בחלק בלתי-נפרד מהערכה. הכיסוי מוסיף לטלפון עובי, אך גם איתו לא מדובר במכשיר מפלצתי במיוחד. השימושיות של הכיסוי נשארה דומה לדור הקודם - זה מעבר לגימיק.
7 צפייה בגלריה
LG Velvet
LG Velvet
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
7 צפייה בגלריה
אייפון 11 פרו
אייפון 11 פרו
למעלה LG Velvet, למטה אייפון 11 פרו. בתאורה טובה ההבדלים לא גדולים
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
7 צפייה בגלריה
LG Velvet
LG Velvet
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
7 צפייה בגלריה
אייפון 11 פרו
אייפון 11 פרו
למעלה LG Velvet, למטה אייפון 11 פרו. ככל שיש פחות אור, ההבדלים מהותיים יותר
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
אם אתם באמת צריכים את שטח המסך הזה, או רוצים להשתמש בו בתור אמצעי קלט (המסך השני יכול לשמש, למשל, כג'ויסטיק מגע למשחקים), מדובר בפתרון טוב מאוד. החיסרון המהותי הוא שקשה יותר להחזיק את הטלפון ביד אחת כשהוא עם הכיסוי הזה. כמו כן, למרות שבכיסוי אין מצלמה, המסך שלו זהה לזה של ה-Velvet בצורתו ויש לו חצי עיגול במרכז השול העליון.
מחיר המכשיר כיום עומד על כ-2,300 שקלים (המסך השני יעלה לכם עוד כ-700 שקלים). זה זול מאוד למכשיר דגל, והגיוני למכשיר ביניים, אם כי גם שם יש לו תחרות קשה. השאלה היא איך אתם בוחרים להתייחס אליו. אם העיצוב הבאמת-מרשים, השילוב בין גודל מסך לנוחות שימוש, ודברים כמו שקע אוזניות משכנעים אתכם, העסקה תיראה כדאית הרבה יותר מאשר אם אתם מחפשים את הסמארטפון הכי מהיר עם המצלמה הכי טובה. ומעל הכל, מרחפת המחויבות הלא ברורה של LG לעדכוני הטלפונים שלה, שאותה החברה הקוריאנית מבטיחה לשפר כבר כמה שנים.