רק בדקה האחרונה ממש, בתום ההשקה הווירטואלית של סמארטפון Wing החדש של LG, לאחר כתוביות הסיום, אפשר היה להבחין לשניות בודדות ברמז קטן לדבר הבא שהיא מתכננת: סמארטפון עם מסך נגלל, נשלף, שמגדיל את ממדיו לטאבלט. על המסך הוצג סרטון שחור-לבן אפל בן 20 שניות, שבו נראתה מן הצד פעולת השליפה וההכנסה של המסך - משמאל לימין ובחזרה. הסרטון הסתיים בכתובית המבטיחה "עִצרו את נשימתכם" ובלוגו המיזם החדש של LG, "פרויקט אקספלורר", שאמור להציג בשנים הקרובות עיצובים חדשניים לסמארטפונים.
4 צפייה בגלריה
הסמארטפון הסודי של LG
הסמארטפון הסודי של LG
הסמארטפון הסודי של LG
(צילום: LG)
מדובר ברעיון דומה מאוד לזה שהוצג במארס השנה, בסרטון הדגמה בלבד, על ידי חברת TCL הסינית, אשר הותיר עיתונאים שצפו בו נדהמים: מסך סמארפון רגיל למראה, שהתרחב במשיכה הדרגתית בצדו, מבלי לשנות אפילו את תוכן התצוגה. רק ש-LG אינה זקוקה לרעיונות מ-TCL: כבר לפני שנה הציגה בתערוכת IFA כמכשיר מסחרי עובד (ויקר במיוחד) מסך טלוויזיה, שנגלל מהתקרה בדיוק כמו המסך הלבן הוותיק להקרנת מצגות.
מנכ"ל חברת הייעוץ DSCC רוס יאנג, המתמחה בתחום המסכים, טען בציוץ בעקבות חשיפת הסרטון של LG, כי מדובר במכשיר שיושק יחסית בקרוב - במחצית הראשונה של 2021 - ויכלול מסך OLED ייחודי מחומר פלסטי. בתצורה סגורה הוא ייראה כסמארטפון רגיל, בגודל 6.8 אינץ', ועם ההרחבה יגיע ל-7.4 אינץ'.

כישלונות מרהיבים

את "פרויקט אקספלורר" חנכה LG בשבוע שעבר עם הסמארטפון Wing (כנף) בעל העיצוב הנועז: מכשיר בעל שני מסכים, זה על גבי זה, הניתנים לסיבוב, מה שיוצר מעין צלב, שחלקו העליון תצוגה רוחבית, והתחתון - מסך ריבועי. במצב סגור, ה-Wing נראה כמו סמארטפון רגיל עם צג ענק, אם כי עבה מעט מן הרגיל. הפתיחה נעשית בסיבוב המסך העליון, כשהתחתון מתקבל בגודל 4 אינץ'. הצפייה מתאפשרת הן במצב מאוזן והן במצב מאונך, לפי הצורך.
4 צפייה בגלריה
LG WING
LG WING
LG WING
(צילום: יח"צ)
למעשה, מדובר במהדורה מודרנית של סלולרי מסתובב אחר שהוציאה LG לפני 12 שנה, תחת השם הכה-קליט VX9400. כשהוא סגור - המכשיר נראה אז כסמארטפון קטן, עם צג מגע בלבד. כשסובבת את הצג - הוא התייצב לרוחב וחשף מתחתיו מקלדת פיזית.
בכלל, מכל ענקיות הסלולר - אין ספק כי LG היא אלופת המוצרים המקוריים והנועזת מכולן בנכונותה להסתכן ולנסות בשוק, "על חם", רעיונות חדשים. ברוב המקרים, יש לומר, מדובר בכישלונות מרהיבים, אבל הנכונות ליפול ולקום מחדש, עם רעיון טרי ושובב, הפכה כבר לחלק מהדנ"א של החברה. ב-2013 זה היה ה-G2, שכלל לראשונה לחצנים בחלקו האחורי, מתחת לעדשת המצלמה, במקום בצידי המכשיר. ב-2014 זה היה ה-G Flex, סמארטפון קמור לגמרי, שנראה כמו סירה, ואמור היה להשתלב טוב יותר בכף היד. ב-2016 הגיע ה-G5 המודולרי, שחלקו התחתון נשלף ואיפשר לשלב במקומו רכיבי חומרה ניתקים כמו סוללה חזקה, מצלמה, רמקולים ועוד. בשנה שעברה הוצג ה-G8X ThinQ עם שני מסכים צמודים, זה לצד זה.
4 צפייה בגלריה
LG VX9400
LG VX9400
LG VX9400. האב הקדמון של Wing
(צילום: יח"צ)
4 צפייה בגלריה
G Flex, סמארטפון קמור
G Flex, סמארטפון קמור
G Flex, סמארטפון קמור
מלבד הגימיק, Wing, שיושק בנובמבר הקרוב גם בישראל, יוצר כמה אופציות חדשות במצב פתוח: הראשונה - דרך קלה לשלוט בתצוגה הראשית (שבה רצים סרטון יוטיוב, משחק תלת-ממד, יישום אופיס, וואטסאפ ועוד) באמצעות פקדים במסך המשני; השנייה - עבודה במקביל על שתי אפליקציות שונות. הצלחת הפורמט תלויה במפתחי האפליקציות ברחבי העולם, שיואילו לקחת בחשבון את האופציה החדשה בתכנון היישומים שלהם.

מצב גימבל

תכונה מעניינת נוספת היא "מצב גימבל" (מייצב למצלמה), שכמו בגימבל ייעודי, כולל חיישן ייצוב מיוחד ומאפשר להשתמש במסך המשני לאחיזה ולבקרות ג'ויסטיק. ה-Wing, שבחלקו האחורי משולבות שלוש מצלמות, יכול לצלם וידיאו גם מהמצלמה הקדמית, בו-זמנית.
אין ספק שתחושת המיצוי הכללי בעולם מהתצורה הנוכחית של הסמארטפונים - לצד הירידה הנמשכת במכירות - ממריצה את היצרניות להשקיע משאבים עצומים ברעיונות חדשים, פורצי דרך. זה הרקע להופעתם של המכשירים המתקפלים מבית סמסונג, וואווי ומוטורולה, וזה גם הרקע להשקת ה-Surface Duo כפול המסך של מיקרוסופט בשבוע שעבר.
קשה לנחש אם, מכולן, דווקא LG תצליח "לשים את האצבע" על הדבר הבא שייקלט בשוק ויהפוך ללהיט. ניסיון העבר מלמד שהסיכוי לכך קטן. אבל מה שבטוח, שמכולן - היא זו שלא תעשה חשבון ותציע את הרעיונות הכי מקוריים והכי מלהיבים - גם אם יתאדו בתוך זמן קצר בתהומות השיכחה.