"דגם קצה למי שרוצה את הטוב ביותר": מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין בשיחה עם משקיעים כי הוא מודע לעובדה שישנם צרכנים שיהיו מוכנים "לשלם יותר" בהנחה ויקבלו את האופציה הטובה ביותר עבור הסכום ששילמו. "עליית המחירים איננה בעיה, ניתן למעשה לשכנע צרכנים להוציא יותר", אמר.
1 צפייה בגלריה
טים קוק עם אייפון 14 פרו
טים קוק עם אייפון 14 פרו
"יש מי שמוכן לשלם יותר". טים קוק
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קוק כמובן הצליח ליצור לא מעט רעש בעקבות הטענה הזו: בבלומברג דווח כי אפל שוקלת לממש את "רצון הצרכנים" לשלם יותר ולהציג בשנת 2024, במסגרת סדרת אייפון 16, דגם חדש שיהיה למעשה דגם הקצה החזק ביותר ויענה לשם "אייפון אולטרה". קוק כמובן לא אישר שום דבר או חשף את טווח המחיר האפשרי של הדגם.
השיח סביב יצירת דגם שיהיה "הטוב מכולם" בקרב מכשירי האייפון לא ממש חדש - אפל בעצמה פועלת באופן יזום על מנת לבדל ככל שניתן את דגמי הבסיס מדגמי הקצה של האייפון, כשבכל שנה הפער בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו של האייפון רק הולך וגדל. ראינו את זה למשל השנה עם סדרת אייפון 14 - דגמי הפרו של הסדרה כללו שלל פיצ'רים ויכולות מתקדמות יותר מאלה של דגמי הבסיס, החל מהמצלמות ועד לערכת השבבים. הפער החומרתי בין מכשירי האייפון צפוי לגדול גם השנה עם סדרת אייפון 15.
השינוי המשמעותי בגישת הבידול יגיע כאמור על-פי הדיווחים רק בשנת 2024 ועם סדרת האייפון 16, אז תציג אפל את האייפון אולטרה - דגם חזק ומשופר במיוחד של האייפון שיציע לראשונה הבדלים משמעותיים מאוד גם בהשוואה לדגמי הפרו שאנחנו רגילים לקבל בכל שנה.
מארק גורמן, עיתונאי בלומברג ומי שנחשב למקור אמין במיוחד בכל הקשור לאפל, ציין כי התרחיש שבו אפל תשיק דגם אולטרה שיצטרף לארבעת דגמי האייפון שמגיעים בכל שנה אפשרי בהחלט, גם אם זה אומר שתג המחיר של האייפון אולטרה יהיה גבוה במיוחד. גורמן ציין בנוסף שנכון לרגע זה אפל לא מתכננת לשלב בסדרת האייפון דגם בעל מסך מתקפל - לטענתו אפל שומרת את פועלה בתחום זה למכשירים בעלי מסכים גדולים יותר.