האם 2024 תהיה השנה בה אפל תיכנס לשוק המכשירים המתקפלים? האנליסט מינג צ'י קו, שנחשב למקור אמין למדי בכל הקשור לפעילותה של ענקית הטכנולוגיה, טוען כי החברה עתידה להשיק בשנה הבאה דגם חדש של אייפד, שיהווה לראשונה מכשיר בעל מסך מתקפל מבית אפל. דיווחו של קו מגיע לאחר שלל דיווחים בנושא מהשנים האחרונות שטענו שהמכשיר יגיע לשוק רק לקראת שנת 2026.
1 צפייה בגלריה
אייפד אייר דור חמש
אייפד אייר דור חמש
יתקפל בקרוב? אייפד
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על-פי הדיווח של קו, אפל עבדה על פיתוח האייפד המתקפל שלה במשך לא מעט זמן, ואפילו שהיו כאמור לא מעט דיווחים שטענו כי נצטרך להמתין זמן רב עד שאותו אייפד ייחשף, נראה שכרגע אפל מפגינה התקדמות די משמעותית בפיתוח של המכשיר, דבר שיאפשר לה להביא אותו למדפים (או לכל הפחות לחשוף אותו רשמית) כבר בשנה הבאה. לצד השמועות והדיווחים על האייפד המתקפל של החברה, צצו ברחבי הרשת בשנים האחרונות גם דיווחים על כמה מכשירים אחרים בעלי מסך מתקפל, בהם מכשיר היברידי שישלב בין אייפד למחשב מקבוק ויציע מסך מתקפל בגודל 20 אינץ'.
ראוי לציין שנכון לעכשיו אין שום מידע על המפרט של האייפד המתקפל, אך ניתן לשער די בבטחה שהוא ישלב מתחת למכסה המנוע דגם כלשהו של ערכת השבבים העצמאית של אפל, כפי שהחברה עושה כיום עם דגמי האייפד פרו שלה. באשר לגודל המכשיר עצמו, מהדיווחים עולה שגודל המסך של האייפד ינוע בין 7.5-8 אינץ' (לא ברור אם מדובר בגודל המסך כאשר הוא מקופל או לא), אך ישנם דיווחים אחרים שטוענים שאפל הולכת למעשה להשיק במקום אייפד, אייפון מתקפל, שיציע מסך בגודל של 6.7 אינץ' ויתקפל ככל הנראה בתצורת צדפה (בדומה לדרך בה מתקפל ה-Z Flip של סמסונג, למשל).
לצד הדיווח והשמועות על האייפד המתקפל סיפק קו השערה מעט פחות חיובית על המכירות העתידיות של מכשירי האייפד, שצפויות לספוג ירידה יחסית משמעותית בשנת 2023 - של בין 10-15%. הסיבה לכך, לפי קו, היא הירידה בצורך של המשתמשים במכשירים חכמים בעלי מסכים גדולים - דרישה שהייתה פופולרית מאוד בתקופת סגרי הקורונה וכעת מעט דעכה.