שדרוג קטן בהשוואה לדור הקודם: הפוקו F4 כאן, והוא עדיין שווה את המחיר שתצטרכו לשלם בעבורו, כל עוד אתם מחפשים מכשיר בעל ביצועים טובים ומוכנים להתפשר על מערכת הפעלה ומערך צילום סבירים. לקחנו למספר שבועות את הדגם החדש וחזרנו עם מסקנות.
5 צפייה בגלריה
POCO F4
POCO F4
POCO F4
(צילום: רועי האן)

עוד סקירות:

עדיין מחסל הדגל?

סדרת פוקו של חברת שיאומי היא ללא ספק אחת מסדרות הסמארטפונים המעניינות ביותר שיצאו לשוק בשנים האחרונות, והיא זכתה להצלחה די מרשימה בקרב הצרכנים, וגם בישראל. בכל פעם שיוצא דגם חדש לסדרה הרבה מאוד אנשים ממהרים להשתדרג, בעיקר הודות לעובדה שגם אחרי לא מעט שנים שהיא איתנו, סדרת הפוקו עדיין נחשבת בעיני רבים לדיל המשתלם ביותר בשוק הסמארטפונים של היום.
אחד מדגמי הדגל של הסדרה הוא F, שכעת מקבל דגם חדש זוהי הפעם הרביעית מאז שהוצג לראשונה בשנת 2018 והציע לצרכנים מפרט מרשים הכולל מעבד דגל, כמות מרשימה של זיכרון ונפח אחסון, חיי סוללה טובים ומערך מצלמות סביר שבסך הכל עושה את העובדה - כל זה בתגי מחיר משתלמים למדי. הפוקו F4 ממשיך את הקו הזה גם השנה ומציע דיל מרשים ודי משתלם תמורת 2,000 שקלים בלבד, רק שהפעם באופן מעניין לא נעשו יותר מדי שינויים בהשוואה לדגם הקודם, ואלה שכן נעשו לאו דווקא שווים את השדרוג.
נתחיל מהמפרט הפנימי: השנה הפוקו F4 מגיע עם אותה ערכת שבבים שקיבלנו בפוקו F3, ה-Snapdragon 870 של חברת קוואלקום. מדובר במעבד שיצא לשוק בתחילת השנה שעברה, המיוצר בהליך של 5 ננו-מטר וכולל 8 ליבות לצד תמיכה בקישוריות 5G. לצידו נקבל גם השנה מספר אפשרויות בחירה בכל הקשור לכמות ה-RAM ונפח האחסון של המכשיר - החל מ-6 ועד 12 גיגה-בייט של RAM (זוהי הפעם הראשונה שסדרת הפוקו F מציעה 12 גיגה-בייט RAM) לצד 128 או 256 גיגה-בייט של נפח אחסון שאינו ניתן להרחבה. יחד עם זאת חשוב לציין שבישראל תשווק גרסה אחת בלבד של המכשיר שתגיע עם 8 גיגה-בייט RAM ו-256 גיגה-בייט של נפח אחסון.
המסך של הפוקו F4 לא השתנה גם הוא יותר מדי בהשוואה לדגם הקודם, וגם כאן עדיין מדובר בפאנל AMOLED בגודל 6.67 אינץ' וברזולוציית +FHD המציע תמיכה ב-+HDR10 ואפילו ב-Dolby Vision, קצב רענון מהיר של 120 הרץ, בהירות מקסימלית של 1,300 ניטים וחיפוי זכוכית Gorilla Glass 5.
הביצועים של המכשיר והאיכות של המסך נהדרים ועושים את העבודה נהדר (אני מאוד שמח לקבל כאן תמיכה ב-Dolby Vision, לא מובן מאליו בטח שלא בטווח המחיר הזה). דבר נוסף שאהבתי כאן הוא העיצוב החיצוני של המכשיר, שכולל מסגרת דקה ומרובעת שמאוד נוח להחזיק ביד, זאת לצד קצוות מסך די דקים (הסנטר של המכשיר קצת שמנמן אבל זה באמת לא כזה נורא). חלקו האחורי של המכשיר כולל גימור מבריק שנראה נהדר, אך ללא ספק אוסף טביעות אצבע בקלות. באשר לעמידות בפני מים ואבק, המכשיר מציע תמיכה בתקן IP53.
אחד הדברים שהכי מרתיעים אותי עם מכשירי שיאומי זוהי כמובן מערכת ההפעלה. הפוקו F4 מגיע עם מערכת ההפעלה MIUI 13 המבוססת על אנדרואיד 12 שעברה התאמה מיוחדת עבור מכשירי הפוקו.
בעוד ובגזרת הביצועים של המערכת כאמור אין לי יותר מדי תלונות, כמובן שבאופן לא מפתיע בכלל גם כאן המערכת כוללת לא מעט אפליקציות מיותרות המותקנות מראש - דבר שאני מאוד לא אוהב לראות ושלצערי ככל הנראה לא ייעלם בקרוב מהמכשירים של שיאומי.

חיי הסוללה

סוללת המכשיר קטנה ממש קצת וכעת מגיעה בנפח של 4,500 מיליאמפר-שעה (בשנה שעברה הנפח היה 4,520 מיליאמפר-שעה), אך בניגוד לשנה שעברה בה הסוללה תמכה בטעינה מהירה של 33 וואט בלבד, הפעם נקבל תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 67 וואט. ראוי כמובן לציין שגם השנה נמשיך לקבל בקופסת המכשיר מטען תואם וקייס.
חיי הסוללה של המכשיר טובים מאוד, והצלחתי להגיע ליום עבודה שלם ללא צורך בטעינה בשימוש קל עד בינוני. כמו כן, ראוי לציין שהספק הטעינה המהיר מאפשר לסוללה להתמלא במלואה בתוך קרוב ל-40 דקות בלבד, כך שגם אם תצטרכו לטעון את המכשיר במהלך היום, לא תצטרכו להישאר מחוברים למטען יותר מדי זמן.

מערך הצילום

מערך הצילום האחורי של המכשיר כולל 3 מצלמות, הראשית שבהן מגיעה עם חיישן ברזולוציית 64 מגה-פיקסל (בשנה שעברה קיבלנו 48 מגה-פיקסל) ועדשה רחבה. לצידה נקבל מצלמה אולטרה-רחבה בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל ומצלמת מאקרו בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי של המכשיר מגיעה עם חיישן ברזולוציית 20 מגה-פיקסל ועדשה רחבה.
5 צפייה בגלריה
מערך צילום משולש
מערך צילום משולש
מערך צילום משולש
(צילום: רועי האן)
אחת מנקודות התורפה של המכשיר הזה היא ללא ספק מערך הצילום. על אף שבתנאי אור טובים התמונות יוצאות לא רע, ככל שכמות האור יורדת והזום מתחיל לגדול מתחילים להרגיש את הירידה באיכות התמונות. כמו כן, שמתי לב שיכולות הפוקוס של המצלמות סבירות גם הן, עם לא מעט רעש שנוצר ברקע התמונה ומסביב לאובייקט שמצלמים.
5 צפייה בגלריה
פוקוס מאכזב
פוקוס מאכזב
פוקוס מאכזב
(צילום: רועי האן)
5 צפייה בגלריה
מערך צילום סביר
מערך צילום סביר
מערך צילום סביר
(צילום: רועי האן)
5 צפייה בגלריה
דיוק צבעים לא רע
דיוק צבעים לא רע
דיוק צבעים לא רע
(צילום: רועי האן)
באופן מעניין, על אף ששיאומי שינתה קצת את החיישנים וכביכול סיפקה חיישן ראשי איכותי יותר, איכות התמונות עצמה נותרה די זהה לזו של השנה שעברה, מה שמעיד על כך שאיכות התמונות של מכשירי הפוקו מושפעת בעיקר מיכולות העיבוד של שיאומי ולא מסוג החיישן עצמו.

השורה התחתונה

שיאומי הציגה פעם נוספת מכשיר בעל מפרט טוב שעושה את העבודה בכל הקשור לביצועים אך עדיין קצת מקרטע בכל הקשור לאיכות הצילום ומערכת ההפעלה. יחד עם זאת, תמורת 2,000 שקלים בלבד אין ספק שמדובר בדיל שעשוי להיות מאוד משתלם לאלה מכם שמחפשים מכשיר בעל ביצועים טובים, כל עוד אתם שלמים עם עיגולי הפינות ששיאומי ביצעה כאן.
ה-POCO F4 זמין לרכישה בישראל תחת הייבוא של קבוצת המילטון ומגיע עם 24 חודשי אחריות רשמית. את המכשיר ניתן לרכוש אצל המשווקים המורשים ובאתרי הסחר תמורת 2,000 שקלים לגרסת 8 גיגה-בייט RAM ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון.