קטן ולא פראייר בכלל: בגודל של 5.9 אינץ' בלבד, Zenfone 9 של אסוס הוא מתחרה די מעניין בשוק מכשירי הדגל של 2022 הודות למפרט חזק ומרשים במיוחד, מערך מצלמות פשוט אך מספק וסוללה שתחזיק לכם כמות מכובדת בהחלט של שעות. המחיר לאו דווקא זול, החל מ-3,000 שקלים, אך התמורה ללא צל של ספק שווה את זה, כל עוד אין לכם בעיה עם המסך הקטן.
7 צפייה בגלריה
ASUS Zenfone 9
ASUS Zenfone 9
ASUS Zenfone 9
(צילום: רועי האן)

עוד סקירות:

אמנם אסוס מעולם לא הייתה מיצרניות הסלולר הפופולריות בעולם, אך על סדרת הזנפון שלה היא הצליחה לשמור לאורך השנים מאז שהוצגה לראשונה בשנת 2014, אפילו שבתחילת דרכה לא היה מדובר בסדרה שנועדה להתחרות ראש בראש על טייטל "סמארטפון הדגל הטוב ביותר".
אסוס הפנתה את עצמה לשוק הדגל בשנת 2019 יחד עם הזנפון 6, שכבר כלל את מעבד הדגל של קוואלקום באותה התקופה (לפני כן רוב הדגמים של הסדרה כללו מעבדי ביניים בלבד) והציע מפרט שהצליח להתחרות לפחות על הנייר עם מכשירי הדגל של המתחרות. בפועל הזנפון לא הצליח לשווק את עצמו באופן רחב מספיק, כשרוב המכירות של המכשיר היו בטייוואן בלבד, המגרש הביתי של אסוס.
על כן סדרת הזנפון הייתה צריכה עוד שינוי משמעותי, והשינוי הזה הגיע לראשונה עם הזנפון 8, שמיתג את עצמו כ"מכשיר קטן בעל ביצועים גדולים". בפועל מה שקיבלנו היה מכשיר בהחלט קטן במונחים של 2021, שהגיע בגודל של 5.9 אינץ' בלבד (רק לשם ההשוואה דגם הבסיס של הגלקסי S21 שהגיע לשוק ארבע חודשים לפני הזנפון הגיע בגודל של 6.2 אינץ'), שמשלב בתוכו מפרט דגל חזק ומרשים. אסוס כמובן עדיין פחדה ללכת על הקונספט הזעיר באופן מלא, ועל כן השיקה לצד הזנפון 8 את הזנפון 8 פליפ, שהגיע עם מסך בגודל של 6.67 אינץ' ועם מצלמה מתהפכת - גימיק שאני מאוד שמח שאסוס נטשה עם הזנפון 9.

סטייל בגודל מזערי

אחד הדברים הראשונים ששמתי לב אליהם עם המכשיר היא העובדה שהוא מאוד מרשים מבחינת הנראות שלו. הזנפון 9 מעוצב בקפידה בכל פינה אפשרית שלו, החל מגב המכשיר המצופה בחיפוי שמרגיש מאוד נעים ביד וגם מונע החלקה של המכשיר ועד למערך הצילום שהזכיר לי באופן משעשע עיניים של דג בורי. העיצוב המרשים ממשיך לשאר גבולות המכשיר, בין אם מדובר במסגרת שעשויה מאלומיניום מוברש ועד לכפתור ההדלקה (שמשמש גם כחיישן טביעות אצבע) שקיבל במרכזו פס בצבע תכלת.
7 צפייה בגלריה
מסך 5.9 אינץ'
מסך 5.9 אינץ'
מסך 5.9 אינץ'
(צילום: רועי האן)
המידות של המכשיר כאמור קטנות, וברמת הממדים מדובר במכשיר שזהה פחות או יותר בגודל לדגם הבסיס של ה-S22 ולדגם הבסיס של האייפון 13. יחד עם זאת, הזנפון 9 עבה יותר משני המכשירים האלה - לי אישית זה ממש לא הפריע אך אני בטוח שיש לא מעט שיסלדו מהמכשיר בעקבות העובי שלו. ברמת המשקל לא מדובר במכשיר כבד מידי - 169 גרם. מעבר לכך המכשיר כולל חיבור טעינה USB-C, מגירת סים כפול, שקע אוזניות 3.5 מילימטר ותמיכה בתקן עמידות בפני מים ואבק IP68.

לב ענק

הזנפון 9 מגיע בדגם אחד בלבד שכולל פאנל Super AMOLED בגודל 5.9 אינץ' התומך בקצב רענון של עד 120 הרץ ובבהירות מקסימלית של 1,100 ניטים.
חוויית הצפייה במסך נהדרת בכל הקשור לעיבוד והצגה של צבעים (יש תמיכה ב-+HDR10), ואפילו שלא מדובר בבהירות המקסימלית הגבוהה בעולם, ברוב המוחלט של תנאי האור נהניתי מאוד לצפות בתכנים על המסך (חוץ מבשמש ישירה, אחרי הבהירות המטורפת של ה-S22 אולטרה קשה לחזור אחורה). ראוי לציין את טכנולוגיית הרענון האוטומטית של המסך, שמגיעה עד ל-120 הרץ בהתאם לתוכן המוצג (מעבר לכך ניתן לבחור קצב רענון קבוע של 60, 90 או 120 הרץ). אסוס השתמשה בטכנולוגיה הזו מספר פעמים פעמים, גם בזנפון 8, והיא בהחלט מוכיחה את עצמה כיעלה מאוד בכל הקשור לחיסכון בסוללה (לא שצריך לחסוך, תכף נגיע גם לזה).
חשוב כמובן לזכור שמדובר כאן במסך שנחשב לדי קטן בהשוואה למסכים הענקיים שמגיעים עם מכשירי הדגל של היום (כאמור אני משתמש ב-S22 אולטרה שמגיע עם מסך בגודל 6.8 אינץ'), ועל כן יהיו כאלה שפחות יתחברו למכשיר הזה בעקבות כך.
מפרט המכשיר הוא כאמור מפרט דגל, ועל כן הוא כולל את מעבד הדגל של קוואלקום נכון להיום, ה-Snapdragon 8+ Gen 1 - נציין שדגם הפלוס של המעבד (שמציע 10% שיפור בביצועים) לא הגיע להרבה מכשירים בשוק, ואסוס היא בין היצרניות היחידות שהחלו לייצר טלפונים איתו (המכשיר הנוסף של אסוס שכולל את המעבד הזה הוא הרוג פון 6). לצד המעבד ישווקו בישראל שתי גרסאות של המכשיר, האחת עם 8 גיגה-בייט RAM ו-128 גיגה-בייט של נפח אחסון, והשנייה בעלת 16 גיגה-בייט RAM ו-256 גיגה-בייט של נפח אחסון.
באופן לא מפתיע ובהתאם לחוויית השימוש שלי עם הרוג פון 6, גם הזנפון 9 מציע ביצועים מרשימים, מהירים ומספקים להחריד. זה זמן טוב לציין את מערכת ההפעלה של אסוס, ZenUI, שהפכה רשמית לסקין האנדרואיד האהוב עליי, בעיקר הודות לעובדה שמדובר במערכת מינימלסטית מאוד שמתבססת בעיקרה על גרסת האנדרואיד הנקייה של גוגל (זו של הפיקסל), שלא כוללת מאות אפליקציות המותקנות על המכשיר מראש. כמו כן המערכת כוללת מגוון רחב של פיצ'רים חכמים, למשל היכולת לתכנת את כפתור ההפעלה שיבצע פעולה מסוימת לאחר החלקה של האצבע עליו או היכולת לתכנת פעולה שתבוצע לאחר שננקוש על גב המכשיר פעמיים.
7 צפייה בגלריה
פיצ'רים חכמים
פיצ'רים חכמים
פיצ'רים חכמים
(צילום מסך)
סוללת המכשיר מגיעה בנפח של 4,300 מיליאמפר-שעה ותומכת בטעינה מהירה בהספק של 30 וואט (זמן טוב לציין שאסוס לא הסירה את המטען מהקופסה ושהיא כללה בנוסף אליו גם קייס). אציין בנוסף שאסוס הוסיפה השנה מערכת ניהול סוללה חדשה שתאפשר לנו לקבוע למכשיר הגדרות טעינה שונות (נוכל להגדיר למשל שבמהלך הלילה המכשיר ייטען בהספק נמוך יותר כדי למנוע מצב בו המכשיר יישאר מחובר למטען אחרי שהסוללה תתמלא). אחרי כל זה היה דבר שפחות אהבתי עם הסוללה וזה כמובן הספק הטעינה שלה - הייתי שמח לקבל כאן טעינה מהירה בהרבה, בייחוד אחרי שאסוס כללה כאן כמות מכובדת למדי של טכנולוגיות שנועדו לשמור על איכות הסוללה לאורך זמן.
באשר לחיי הסוללה עצמם, אני שמח לבשר לכם שהשילוב בין המסך הקטן והחכם לסוללה היחסית גדולה עושה את שלו, ושהזנפון 9 מספק חיי סוללה מרשימים מאוד של למעלה מ-12 שעות מסך מלאות (ברוב הזמן טענתי את המכשיר פעם ביום וחצי).

מערך הצילום

מערך הצילום של הזנפון 9 כולל שתי מצלמות, הראשית שבהן בעלת חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל הכוללת עדשה רחבה, והשנייה בעלת חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל בעלת עדשה אולטרה-רחבה לצילום בעד 113 מעלות. מצלמת הסלפי כוללת חיישן 12 מגה-פיקסל בעל עדשת 27.5 מילימטר. המערך מציע יכולות זום אופטיות עד פי 2 (זום דיגיטלי עד פי 8), והמצלמה הראשית כוללת מייצב אופטי מבוסס גימבל בעל שישה צירים. באשר ליכולות הווידאו, המערך האחורי מציע בין היתר יכולות הסרטה 8K ב-24 פריימים לשנייה.
7 צפייה בגלריה
מערך צילום כפול
מערך צילום כפול
מערך צילום כפול
(צילום: רועי האן)
בכל הקשור לצילום בתנאי תאורה טובים, הזנפון 9 עושה עבודה לא רעה בכלל והתמונות שמתקבלות מציגות פירוט לא רע בכלל ודיוק צבעים מספק. כמו כן, יכולות הזום האופטי של המכשיר די בסיסיות ועל כן אין לכם יותר מידי מקום לשחק עד הרגע שתתחילו להרגיש ירידה באיכות של הצילום.
בדומה לחוויית הצילום שלי עם הרוג פון 6, גם כאן קיבלתי תמונות די סבירות בכל הקשור לצילום במצב לילה, ולאסוס בהחלט יש לא מעט עבודה לעשות בכדי להביא את יכולות הצילום בלילה למצב טוב יותר. באשר למצלמת הסלפי, התמונות שקיבלתי איתה היו גם כן חביבות בהחלט ומספקות כל עוד צילמתי בתנאי אור טובים.
7 צפייה בגלריה
מצלמת 50 מגה-פיקסל
מצלמת 50 מגה-פיקסל
מצלמת 50 מגה-פיקסל
(צילום: רועי האן)
7 צפייה בגלריה
דיוק צבעים טוב
דיוק צבעים טוב
דיוק צבעים טוב
(צילום: רועי האן)
7 צפייה בגלריה
מצב לילה שיכל להיות טוב יותר
מצב לילה שיכל להיות טוב יותר
מצב לילה שיכל להיות טוב יותר
(צילום: רועי האן)
בסופו של דבר הייתי די מרוצה ממערך הצילום, אך בכנות הייתי שמח לראות כאן לפחות עוד מצלמה אחת שתספק עוד קצת גיוון ויכולות צילום, או לכל הפחות לקבל יכולות זום אופטיות טובות יותר.

השורה התחתונה

עם חוויית משתמש טובה ורוויית פיצ'רים חכמים, עיצוב קומפקטי ומרשים, מערך צילום יחסית מספק ומחיר משתלם, קשה שלא להמליץ על הזנפון 9 במידה ואתם מחפשים מכשיר דגל בעל מסך קטן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שיש עוד כמה מתחרות בשוק עם מכשירים קטנים (אפל וסמסונג בעיקר אם אנחנו מדברים על מכשירי דגל) שאולי כדאי לשקול לפני שהולכים עם המחנה של אסוס.
הזנפון 9 זמין לרכישה בישראל ברשת KSP ובצבעים שחור ולבן: 3,000 שקלים לגרסת 8 גיגה-בייט RAM ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון. 3,500 שקלים לגרסת 16 גיגה-בייט RAM ו-256 גיגה-בייט נפח אחסון.