מותג הסמארטפונים הסיני הונור (Honor) נחת בישראל בתחילת החודש וכבר מציע על המדפים שני מכשירי ביניים ומכשיר דגל נוסף. האם מדובר במותג חדש וזוהר ששווה לכם לשקול או בעוד מתחרה סיני עייף? בדקנו.
5 צפייה בגלריה
הונור 20
הונור 20
הונור, שחקן סיני חדש
(צילום: AP)

עוד סקירות שיעניינו אתכם:

הונור השיקה בישראל נכון לכתיבת שורות אלה שלושה סמארטפונים שונים: Honor X7 ו-Honor X8 - זוג מכשירי ביניים בתג מחיר של פחות מ-1,200 שקלים, וה-Honor Magic4 Pro - אחד ממכשירי הדגל של החברה נכון להיום. למי מכם שפחות מכיר את המותג - מדובר ביצרנית שעד לפני שנתיים הייתה חברה-בת של ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי. בשנת 2020, בעקבות החרם שהוטל על וואווי בארה"ב, יצאה הונור לדרך עצמאית.
הונור, בניגוד לאמא-וואווי, יצאה מהתסבוכת בזמן, ועל כן המכשירים של המותג נמכרים ברחבי העולם. כמו כן, המכשירים של החברה מגיעים עם תמיכה מלאה במערכת ההפעלה אנדרואיד ובחנות האפליקציות של גוגל - כזכור, בעקבות הסנקציות נאסר על וואווי להשתמש בשירותים של גוגל במכשירים מתוצרתה.

Honor X7 ו-Honor X8

את שני דגמי הביניים של המותג החלטנו לבדוק יחד, בעיקר בגלל שהם די דומים אחד לשני ברמת המפרט, עם הבדלים בעיקר במסך, מערך הצילום ובנפח הסוללה.
כיאה למכשירי ביניים, שני הדגמים מגיעים עם עיצוב די בסיסי וכמובן מלא בפלסטיק, שזה לאו דווקא דבר רע אם תשאלו אותי, אבל עדיין ניכר ההבדל בין איכות החומרים של מכשירים כמו אלה למכשירים המוצעים למכירה בתג מחיר גבוה יותר. ראוי וחשוב לציין ששני המכשירים לא מגיעים עם שום תקן עמידות, כך שקשה להעריך את רמת העמידות של המסך וגוף המכשיר מפני שריטות, נפילות או חשיפה למים ואבק.
אם כבר דיברנו על תג המחיר נציין שה-X7 נמכר בישראל במחיר של כ-999 שקלים לגרסה עם 4 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון (שניתן להרחבה), וה-X8 נמכר בישראל במחיר של כ-1,199 שקלים לגרסה עם 6 גיגה-בייט ראם ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון (שלא ניתן להרחבה).
5 צפייה בגלריה
Honor X7
Honor X7
Honor X7
(צילום: Honor)
מתחת למכסה המנוע נמצא בשני הדגמים את ערכת השבבים Snapdragon 680 4G של חברת קוואלקום, ואם השם לא הבהיר זאת אז כן, אין כאן תמיכה ב-5G בכלל. באשר לסוללות, ה-X7 מגיע עם סוללה בנפח 5,000 מיליאמפר-שעה, וה-X8 מגיע עם סוללה בנפח 4,000 מיליאמפר-שעה (לא טעינו, הסוללה בדגם היקר יותר קטנה יותר, לכו תבינו למה). שתי הסוללות מציעות תמיכה בטעינה מהירה חוטית בהספק של 22.5 וואט - זמן טוב לציין ששני המכשירים מגיעים בקופסה עם מטען, כיסוי סיליקון, מגן מסך מודבק על המכשיר ואפילו אוזניות חוטיות (כן, יש כאן שקע 3.5 מילימטר, כמה טוב שחזרת). אציין בנוסף שבשני הדגמים יש גם תמיכה ב-NFC.
5 צפייה בגלריה
Honor X8
Honor X8
Honor X8
(צילום: Honor)
המסכים של שני הדגמים שונים זה מזה מעט, כשה-X7 מגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ' ברזולוציה די נמוכה של 720x1600 פיקסלים, וה-X8 מגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ' ברזולוציית 1080x2388 פיקסלים. בשני המקרים נקבל פאנל IPS ותמיכה בקצב רענון של עד 90 הרץ.
ביחס למחיר, חוויית הצפייה והשימוש במסכים שכאן לא רעה בכלל, אם כי הם ללא ספק נראים פחות טוב מהרוב המוחלט של הסמארטפונים שבדקתי בשנים האחרונות - גם בהשוואה למכשירי ביניים אחרים בעלי תג מחיר דומה לזה שנקבל כאן. כמו כן ובאופן די מעניין המסך של ה-X7 הציע בהירות טובה יותר מזו של ה-X8.
חוויית השימוש במכשירים לא הפתיעה אותי במיוחד והציפיות שלי די תאמו למה שקיבלתי בפועל - תפקוד סביר בהחלט למעבד ביניים שעובד נהדר כל עוד אתם לא מעמיסים על המכשיר יותר מידי פעולות במכה אחת (טוב, גם לא במכה אחת).
אחד הדברים שמאוד רציתי לבדוק לעומק זו מערכת ההפעלה של המכשירים, שעונה לשם Magic UI 4.2. מי שמכיר אותי יודע שאני ממש לא חובב של סקיני אנדרואיד סיניים, וגם כאן די קיבלתי את מה שציפיתי לו. המערכת עצמה עובדת לא רע בכלל וכמות התפריטים בה טובה ולשמחתי גם לא מעיקה יותר מידי. כמו כן התרגום של המערכת לעברית היה סביר גם כן, אם כי כמובן שהיו שלל מילים ומונחים שפחות עבדו בתרגום לעברית.
לצד הדברים שהיו בסדר היו כמה דברים שפחות עבדו. בתור התחלה, יש כאן הרבה אפליקציות של הונור שאי אפשר להסיר מהמכשיר. כמובן שזה יחסית הגיוני בהתחשב בעובדה שהונור היא ממש לא הראשונה שדוחפת למשתמשים שלה אפליקציות בפיתוח עצמי שהם ממש לא צריכים (מחלה של היצרניות הסיניות בעיקר, אגב), אבל עדיין - יש לא מעט מהן, ועבורי הן לא יותר מסתם מטרד מיותר שמותקן על הטלפון שלי.
דבר נוסף שמאוד לא היה לי ברור היא העובדה שמשום מה, גם אחרי מספר שבועות מהשקת המותג בארץ, עדיין אין אפשרות לבחור את ישראל כמדינה בעת ההפעלה הראשונית של המכשיר. זה אולי פרט קטן יחסית להתלונן עליו אבל בעיניי כשמותג מגיע לישראל הוא צריך לעשות כל שביכולתו כדי להיות כמה שיותר רלוונטי לשוק המקומי, ואפשרות בחירת המדינה היא החלק הבסיסי ביותר בכל העסק הזה (מה גם שיש מקרים שבהם המדינה שמוגדרת למכשיר משפיעה על התפקוד שלו בפועל). פנינו ליבואנית של המותג Cell-Now בבקשה לתגובה - נמסר לנו שהעניין בטיפול ויעודכן בהקדם באמצעות עדכון תוכנה.
מערכי הצילום של המכשירים עושים עבודה לא רעה, אך כמובן שלא מדובר בחוויית צילום שתעיף לכם את הסכך. עבור ה-X7 זה מתבטא במערך מצלמות מרובע הכולל חיישן ראשי ברזולוציית 48 מגה-פיקסל ועדשה רחבה, זאת לצד חיישן 5 מגה-פיקסל בעל עדשה סופר רחבה וזוג חיישני 2 מגה-פיקסל נוספים בעלי חיישן תקריב וחיישן עומק. באשר ל-X8, מלבד המצלמה הראשית שקיבלה חיישן ברזולוציית 64 מגה-פיקסל, מדובר במערך צילום זהה לחלוטין. שני המכשירים מציעים יכולות צילום וידאו FHD ב-30 פריימים לשנייה, זאת לצד מצלמות סלפי 8 מגה-פיקסל ל-X7, ו-16 מגה-פיקסל ל-X8.
כאמור, התמונות שמספקים המערכים האלה לא רעות בכלל, והאמת שהופתעתי לטובה מעומק הצבעים, זאת כמובן כל עוד אתם מצלמים בתנאי תאורה אופטימליים. יחד עם זאת יש מקרים בהם ניכר שמדובר במערכי צילום של מכשירי ביניים, בעיקר ביכולות הוידאו של המערכים והתמונות שמתקבלות בזמן צילום באור מועט.

השורה התחתונה

ה-X7 וה-X8 הם מכשירי ביניים די סבירים שלא יפתיעו יותר מידי את המשתמשים שלהם. כמו כן, תג המחיר של המכשירים יחסית טוב, אם כי בעיניי יש אופציות טובות בהרבה מאלה שתקבלו כאן כל עוד תהיו מוכנים להוסיף כמה שקלים, כך ששווה לבחון את ההיצע של שאר המתחרות לפני שקופצים על מה שיש לנו כאן.

Honor Magic4 Pro

לצד שני מכשירי הביניים שהגיעו לארץ הגיע עם אחד ממכשירי הדגל של המותג, ה-Magic4 Pro. כאן כמובן מיד מזהים שמדובר במכשיר דגל - החל מהמסך בעל פאנל ה-LTPO OLED המגיע בגודל של 6.8 אינץ' ברזולוציית 1312x2828 פיקסלים ומציע תמיכה בקצב רענון של עד 120 הרץ, תמיכה במיליארד צבעים, תקן +HDR10 ובהירות מקסימלית של 1000 ניט. כמו כן, מדובר במסך קמור בשני צדדיו.
5 צפייה בגלריה
Honor Magic4 Pro
Honor Magic4 Pro
Honor Magic4 Pro
(צילום: Honor)
כמובן שיש דברים שהמכשיר הזה עושה כמו מכשירי דגל אחרים שאנחנו דווקא פחות שמחים לראות - אין הרחבה באמצעות כרטיס SD ואין שקע אוזניות (אבל כן יש חיישן אינפרא-אדום). מה שכן יש לנו כאן זו תמיכה בתקן עמידות בפני מים ואבק IP68 וחיפוי זכוכית מסוג Aluminosilicate (מה שזה לא אומר).
ערכת השבבים שנקבל היא ה-Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום, זאת לצד אפשרויות רכישה של עד 12 גיגה-בייט ראם עם 512 גיגה-בייט של נפח אחסון (הגרסה שהגיעה אלינו כוללת 8 גיגה-בייט ראם ו-256 גיגה-בייט נפח אחסון). סוללת המכשיר מגיעה בנפח של 4,600 מיליאמפר-שעה, והיא מציעה תמיכה בטעינה מהירה חוטית בהספק של 100 וואט, טעינה אלחוטית מהירה בהספק של 100W גם כן ואפילו טעינה הפוכה (היכולת להטעין מכשירים אחרים באמצעות סוללת הטלפון).
ממשק המשתמש נשאר Magic UI, אם כי כאן קיבלנו גרסה משודרגת שלנו, Magic UI 6, המבוססת על אנדרואיד 12. חוויית השימוש במכשיר מהירה מאוד ותגובתית מאוד - כמצופה ממכשיר דגל בעל מפרט כמו שקיבלנו כאן. כמובן שאת האפליקציות הפנימיות של הונור לצד כמה אפליקציות צד שלישי המותקנות מראש נמצא גם פה, זאת לצד חוסר התמיכה בישראל בזמן בחירת המדינה.
מערך הצילום של המכשיר מגיע עם שלוש מצלמות, הראשונה בעלת חיישן ברזולוציית 64 מגה-פיקסל המציעה עדשה פריסקופית בעלת מייצב תמונה אופטי ותמיכה בזום אופטי כפול 3.5, זאת לצד זוג חיישני 50 מגה-פיקסל המגיעים עם עדשה רחבה ועדשה סופר רחבה לצילום בזווית של עד 122 מעלות.
5 צפייה בגלריה
יכולות פוקוס מרשימות
יכולות פוקוס מרשימות
מצלמה ראשית 50 מגה-פיקסל
(צילום: רועי האן)
באשר לאיכות הצילום בווידאו, הפעם נקבל תמיכה בצילום באיכות 4K ו-1080P ב-30 ו-60 פריימים בשנייה. כמו כן, המערך מציע תמיכה ב-HDR10 ובהקלטת וידאו ב-10 ביט. לסיום, מצלמת הסלפי של המכשיר (שממוקמת במגרעת ארוכה להחריד בחלקו השמאלי העליון של המסך) מגיעה עם חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל. הסיבה למגרעת הארוכה היא חיישן ה-TOF (ר"ת Time of Flight) שמגיע לצד מצלמת הסלפי, שאמור להציע יכולות עומק שדה מתקדמות יותר.
חוויית הצילום במכשיר לא רעה בכלל, וגם כאן בדומה למכשירי הביניים התמונות יצאו נהדר כל עוד צילמנו בתנאים אופטימליים. מה שאכזב אותי מאוד הוא יכולות הזום של המכשיר - אומנם יש כאן זום אופטי, אבל הוא לא עושה עבודה טובה במיוחד, ויכולות הזום הדיגיטליות עד פי 100 הן לא פחות מטריק שיווקי זול שהונור וסמסונג ממש צריכות כבר להיפטר ממנו. בנוסף, איכות התמונה מושפעת מאוד בזמן המעבר בין עדשות שונות (עיבוד הצבעים בין המצלמה הראשית לבין המצלמה הרחבה שונה ולא לטובה).

השורה התחתונה

אין ספק שברמת הביצועים מדובר במכשיר נהדר ומהיר במיוחד, אך בכנות בתג מחיר של 3,699 שקלים קשה לי למצוא מי שיחליט ללכת על ההימור בשביל לנסות מותג חדש שטרם הוכיח את עצמו בשוק הישראלי. יחד עם זאת מדובר במתחרה די מרענן בשוק מכשירי הדגל, שעשוי להתאים למי מכם שמחפש משהו חדש לנסות.