גלקסי A12 של סמסונג היה המכשיר הנמכר ביותר בשנת 2021, עם יותר מ-58.1 מיליון יחידות שנשלחו למשווקים ברחבי העולם - כך על פי דו"ח הסמארטפונים השנתי של חברת המחקר Omdia. המכשיר הדיח את אפל מהמקום הראשון לאחר שנתיים שבהן עמדה בראש הטבלה עם מכשירי האייפון. יחד עם זאת, אפל היא עדיין היצרנית הדומיננטית ביותר, עם שבעה דגמים שונים בטבלה.
1 צפייה בגלריה
הסמארטפון הנמכר ביותר ב-2021, גלקסי A12
הסמארטפון הנמכר ביותר ב-2021, גלקסי A12
הסמארטפון הנמכר ביותר ב-2021, גלקסי A12
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גלקסי A12 הושק ברבעון האחרון של 2020 ברחבי העולם. במהלך 2021 כמות המכירות של הדגם עלתה בכל אחד מהרבעונים, למעט הרבעון השני שבו סבלה סמסונג מקשיים בייצור עקב ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה ברחבי הודו ווייטנאם. בסך הכל מכר המכשיר 51.8 מיליון יחידות. חשוב לציין שמדובר ביחידות שהוזמנו ונשלחו על ידי המשווקים ברחבי העולם, ולא ביחידות שנרכשו על ידי הלקוחות עצמם.
סמסונג ראשונה, אפל מיד אחריה
את המקום השני, השלישי והרביעי כבשה אפל עם אייפון 12, אייפון 13 ואייפון 11, שמכרו בסך הכל 41.7, 34.9 ו-33.6 מיליון יחידות בהתאמה. פרט מעניין הוא שמדובר בדגמי הבסיסיים של מכשירי האייפון, ולא בדגמי הפרו והפרו מקס היוקרתיים יותר. דגמים אלה מופיעים בטבלה במקום השישי, השביעי, השמיני והתשיעי, כשהדגם הפופולרי ביותר בקטגוריית מכשירים אלה הוא אייפון 12 פרו מקס, שמכר 26.1 מיליון יחידות ברחבי העולם.
את המקום החמישי תפס השנה מכשיר ביניים נוסף, רדמי 9A של שיאומי הסינית. הדגם הזה מכר ב-2021 26.8 מיליון יחידות, כשהמחיר הממוצע שלו עומד על כ-78 דולר בלבד - עשירית מהמחיר של האייפון הנמכר ביותר. במקום העשירי והאחרון מופיע גלקסי A02 של סמסונג, שמכר בסך הכל 18.3 מיליון יחידות.
סמסונג עמלה רבות בשנים האחרונות על טיפוח שוק מכשירי הביניים שלה, זאת לנוכח העלייה בפופולריות של מכשירים אלה בשוק בשנים האחרונות. נכון להיום סמסונג מחזיקה ביותר מ-18 דגמים שונים של מכשירי ביניים (לפי האתר הרשמי של החברה). מנגד נראה שאפל מתכננת להשיק בקרוב אייפון SE חדש, שהוא הדבר הכי קרוב למכשיר ביניים שאפל משווקת בשנים האחרונות.
"למרות שהמחיר הממוצע של מכשירי האייפון שנכללים בעשרת המכשירים הנמכרים ביותר גבוה פי חמישה מהמחיר של הגלקסי A12, זהו עדיין הדגם הנמכר ביותר של סמסונג, שמכר יותר מ-50 מיליון יחידות בשנה אחת", אמר ג'וסי הונג, אנליסט ומנהל מחקר בכיר ב-Omdia. "יחד עם זאת, הדומיננטיות של אפל בשוק הסמארטפונים מתחילה לחזור ולהתחזק, זאת כיוון שהביקוש של הצרכנים לסמארטפונים יוקרתיים יותר גדל ככל שהתחלואה וההשפעה של מגפת הקורונה דועך".