ענקיות הטכנולוגיה אפל וסמסונג מתכננות לקצץ את הפסים שלהן לייצור סמארטפונים והן צפויות לייצר השנה פחות יחידות ממה שתכננו במקור. עם זאת, נכון לעכשיו לא ידוע על עיכוב כלשהו בהשקת מכשירי הדגל הבאים של החברות.
1 צפייה בגלריה
קיצוצים בייצור
קיצוצים בייצור
קיצוצים בייצור
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ביום חמישי האחרון פורסם בבלומברג כי אפל תקצץ את המלאי שתייצר למכשירי האייפון שלה בכ-20 מיליון יחידות, לסך כולל של 220 מיליון מכשירים עד סוף השנה. כמות מכשירים זו כוללת את ההשקה של סדרת מכשירי האייפון 14, שצפויה להיחשף ולהגיע לשוק בסתיו הקרוב. אנליסטים העריכו כי אפל תייצר השנה 240 מיליון יחידות.
כמעט במקביל דיווח אתר החדשות הקוריאני Maeil Econimic Daily כי סמסונג תקצץ השנה את מלאי המכשירים שלה בכ-30 מיליון יחידות לסך כולל של 280 מיליון יחידות, במקום 310 מיליון מכשירים שתכננה לייצר. כמות זו אמורה לכלול בנוסף לסדרת הדגל הנוכחית של החברה גם את הדגמים הבאים של המכשירים המתקפלים של החברה, ה-Z Fold 4 וה-Z Flip 4.
הסיבות המרכזיות לקיצוצים הן בראש ובראשונה המחסור הענק בשבבים שפוגע במגוון רחב של תעשיות טכנולוגיות ברחבי העולם, ומביא לקיצוצים משמעותיים ביכולות הייצור של כל אחת מהחברות. גורמים נוספים הם האינפלציה שמשפיעה על שווקים רבים ברחבי העולם, וכן המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה, שמביאה גם היא להשלכות כלכליות גלובליות שפוגעות בהליך הייצור התקין של מכשירי אפל וסמסונג. אפל, שרוב הסמארטפונים שלה מיוצרים בסין, מושפעת גם על ידי הגבלות הקורונה במדינה.
אפל וסמסונג הן שתי יצרניות הסמאטרפונים המצליחות בעולם: לפי נתוני חברת המחקר IDC, בשנת 2021 מספר הסמארטפונים שסמסונג שלחה למשווקים עמד על 272 מיליון יחידות ונתח השוק הגלובלי שלה עמד על כ-20.1%. משלוחי הסמארטפונים של אפל הסתכמו ב-235.7 מיליון יחידות ונתח השוק שלה עמד על 17.4%.