שוק הסמארטפונים הזולים בישראל צפוף במיוחד: לצד מותגים שכבר התבססו בשנים האחרונות ובראשם שיאומי, נכנס בחודשיים האחרונים שחקן נוסף - realme הסיני. הפעם לקחנו לבדיקה את realme C3, סמארטפון בסיסי עם תג מחיר קורץ במיוחד של 599 שקלים.
4 צפייה בגלריה
realme C3
realme C3
realme C3
(צילום: realme)
כשלוקחים לידיים טלפון מסוג Entry level לוקחים מראש בחשבון שורה של פשרות מהסוג שיהיה קשה למצוא במכשירי ביניים או במכשירי פרימיום. כך שהמדד העיקרי הוא מימד ההפתעה: עד כמה הצליח המותג לספק ערך גבוה בתמורה למחיר המכווץ של המכשיר? במקרה של realme C3 מתקבלת בהחלט הפתעה נעימה, שמתחילה מרגע שמסתכלים מתחת למכסה המנוע.
המכשיר מגיע עם מסך בגודל 6.5 אינץ', נפח אחסון של 64GB וזיכרון פנימי (RAM) של 3GB. הוא כולל מערך צילום אחורי בן שלוש עדשות - הראשית של 12 מגה-פיקסל, ולצידה עדשת מאקרו ועדשת פורטרט ייעודית בנות 2 מגה-פיקסל כל אחת. עדשת המאקרו מיועדת לתקריבים ממרחק של 4 ס"מ. מצלמת הסלפי כוללת עדשה של 5 מגה-פיקסל. בנוסף מתגאה המותג ביכולות AI שאמורות להשלים את החסר בנוגע לאיכות התמונה ורמת הפרטים שבה, וגם למה שמכונה "אפקט ביוטי" - המוכר ממותגים סינים אחרים, ויגרום לכם להיראות כמו בובות פורצלן בתמונות.
עוד על המכשירים של realme:
הוא מצויד גם בסוללת 5,000 מיליאמפר-שעה שמבטיחה זמן שימוש ארוך ממה שהתרגלתם אליו, ומגיע עם ערכת שבבים Helio G70 של Mediatek - ערכה ייעודית למכשירים זולים, שיודעת להתמודד עם צרכי AI בסיסיים. סדרת G של Helio מיועדת למכשירים שממוקדים בחוויית משחק (ה-G הוא בשביל גיימינג), והיא מבטיחה ביצועים משופרים בטלפון בכל מה שקשור ליכולות משחק. זו גם הדרך שבה בחרה היבואנית "באג" לשווק את המכשיר כולו: "מפלצת גיימינג" הם קוראים לזה, אז כדי לבדוק את הביצועים של הטלפון הורדתי כמה משחקים פופולריים, בהם PUBG הפופולרי (את פורטנייט בימים אלה קשה למצוא בחנות של גוגל).
4 צפייה בגלריה
realme C3
realme C3
מגיע בשני צבעים. realme C3
(צילום: realme)
עוד ברשימת הפלוסים שנחמד מאוד למצוא במכשיר עם תג מחיר שכזה: חיישן טביעות אצבע שעבד בצורה מצוינת עם פתיחה מהירה, אפשרות לשני כרטיסי סים (מה שיהיה אפקטיבי יותר מרגע שנוכל לחזור לטוס) ואפשרות להרחבת נפח האחסון עם כרטיס MicroSD עד 256GB. יש גם אפשרות לזיהוי פנים - אבל כדאי לומר כבר עכשיו שהיא לא עובדת בצורה הכי חלקה, בעיקר כשהתאורה מאתגרת. מתחת למעטפת ממשק המשתמש של realme, שהיא די נקייה ונוחה לתפעול, שוכנת גרסה 10 של אנדרואיד. יש גם תמיכה בטעינה הפוכה, וכשמדברים על קיבולת סוללה כזו - אין שום בעיה להפוך את הטלפון שלכם למטען בשעת חירום.

איך נראה?

פרט למסך המצופה גרילה גלאס 3, המכשיר כולו עשוי מפלסטיק. הוא שוקל 195 גרם, בעובי 9 מ"מ וברוחב של 75 מ"מ. הנתונים האלה הופכים אותו למכשיר שדי קל ונוח להחזיק ביד אחת, וכזה שנעים להעביר איתו כמה שעות רצופות של משחק גם כשהוא מוחזק בשתי ידיים. גב המכשיר בגימור "צריבת שמש" כייפי, מהסוג שלא תרצו להסתיר בתוך כיסוי גומי מגושם ומשעמם.
גם המסך הצליח להפתיע: בתנאים אופטימליים הוא נראה טוב ומדויק, בייחוד במשחקים עתירי גרפיקה. כשיוצאים איתו החוצה זה סיפור קצת יותר מורכב, עד לרגע שבו נזכרים שהוא עלה "רק" 600 שקל. עקב האכילס המשמעותי יותר במכשיר מתגלה במצלמה. שוב, בהתחשב בתג המחיר קצת קשה להתקטנן, ובתנאי תאורה אופטימליים היא מספקת את הסחורה. אבל מספיק שתיכנסו הביתה ותנסו לצלם בתאורה לא טבעית וכבר מתחילים להרגיש את השינוי.
למרות שמורגשת בחסרונה האפשרות לצילום לילה באפליקציית המצלמה, תמצאו שם את הכלים הכיפיים המרכזיים - צילום פורטרט (מצב "בוקה"), וידאו בהילוך איטי ומהיר, צילום תקריב, מצב פנורמי וכן מצב ה"ביוטי" המדובר. אפשר לברור בין וידאו ברזולוציית 720p לבין 1080p, לפלטר צבעים מראש ועוד. האיכות של מצלמת הסלפי קצת פחות טובה, מה שככל הנראה משפיע גם על הביצועים של זיהוי הפנים. אבל שוב, כל אלה תלויים באופן השימוש הפרטני ונרשמים כפשרות נסבלות ביחס למחיר.

איך עובד?

המכשיר מריץ משחקים - גם כבדים במיוחד כמו PUBG, בצורה חלקה וטובה בסך הכל. הוא מגיב במהירות המצופה ובמשך כמעט שבועיים של שימוש לא באו לידי ביטוי גמגומים מיותרים. מה שכן, חדי העין והרגש ישימו לב שמעת לעת המגע - בעיקר בתוך אפליקציות או משחקים, טיפונת מגמגם. זה אומר שנדרש ממני ללחוץ יותר מפעם אחת כדי לקבל תגובה. זה היה מינורי וקרה פעמים בודדות במהלך השימוש שלי, אבל שווה לשים לב לדבר הזה. בהקלדה והתכתבויות לא נרשמו בעיות דומות. חיסרון מורגש נוסף נרשם בגזרת חיישן ה-NFC, שהפך בשנה האחרונה בישראל להכרח של ממש לכל מי שיש לו רב-קו בכיס.

למי מיועד?

כאמור המכשיר משווק מראש לחובבי גיימינג, אבל הוא יתאים במיוחד לילדים ובני נוער שזה המכשיר הראשון שלהם, לצעירים שחוזרים לספסל הלימודים (בייחוד כשלוקחים בחשבון את אתגרי הלמידה מרחוק), או בכלל לאנשים שהשימוש שלהם בטלפון הוא בסיסי ושרוצים חוויה טובה במחיר משתלם במיוחד. גם בהשוואה למתחרה המוביל שלו בשוק - שיאומי רדמי 9, אפשר לראות יתרונות בולטים. המכשיר של שיאומי מגיע עם טיפונת שיפורים: ערכת שבבים טיפה מתקדמת יותר, קצת יותר קיבולת סוללה, אבל הרבה פחות נפח אחסון וגם קצת יותר יקר מהמכשיר של רילמי.

בשורה התחתונה

הדגם הבסיסי הזה של רילמי הפתיע לטובה כמעט בכל המדדים. טוב עשו בבאג כשהתעקשו לייבא מכשיר עם נפח אחסון משופר ולצייד אותו גם בסלוט להרחבה - בעיקר כשהוא ממותג כמכשיר ייעודי לגיימינג, בעידן שבו המשחקים הפופולריים גוזלים 1-2GB מנפח האחסון של המכשיר. כשמודדים את הפשרות המתבקשות מול הביצועים של המכשיר וחוויית השימוש בו, 600 שקלים הם דיל משתלם למדי.