באמצעות גלקסי S21, סמסונג מבקשת מכם להתחיל לחשוב בצורה קצת שונה על סדרת גלקסי S כולה. הנציג הזול ביותר של הדור החדש עולה כ-500 שקלים פחות משקודמו עלה לפני שנה והתוצאה היא טלפון שלוקח כמה צעדים אחורה, ולא רק כמה צעדים קדימה - לראשונה, החברה משנמכת ולא רק משדרגת.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S21
גלקסי S21
גלקסי S21. מתחרה במכשירים מצוינים מסין
(צילום: shutterstock)
יכולות להיות לכך כמה סיבות אפשריות, אך המרכזית שבהן היא כנראה הרצון לנצל את המותג גלקסי S לתחרות בהיצע ההולך וגדל של מכשירים לא יקרים אך מצוינים שמגיעים אלינו מסין. אם בשנה שחלפה סמסונג הציגה בסתיו את גלקסי S20 FE למטרה הזו, ובשנים שלפניה היו אלה גרסאות לייט למיניהן שראו אור הרבה אחרי הסדרה המרכזית, הפעם המכשיר הלא-מאוד-יקר הוא כבר חלק מהיסודות שעליהם סדרת S21 בנויה.
זה לא דבר רע בהכרח. רוב הפשרות שסמסונג עשתה הן הפשרות הנכונות. כך, למשל, גב המכשיר אינו עשוי זכוכית אלא פלסטיק מיוחד שאמור לתת תחושה שמדמה זכוכית מט. ואמנם התחושה שהוא נותן היא בעיקר של פלסטיק, אבל הוא לא מרגיש או נראה רע או זול, וגם לא תופס טביעות אצבע בקלות. אני אוהב את איך שהשילוב בין הסגול לזהב בגרסה שקיבלתי נראה. כמו בשאר מכשירי הסדרה, גם כאן רכיב הצילום משולב בצורה טובה יותר מאשתקד בגב המכשיר.
סמסונג גלקסי S21
הטלפון בנוי סביב מסך בגודל 6.2 אינץ', כמעט ללא שוליים, מה שמאפשר להשתמש בו יחסית בנוחות ביד אחת. אם כבר הזכרנו את המסך, זה המקום הבולט ביותר שבו סמסונג חוסכת השנה. אם ב-S20 שולב מסך ברזולוציה גבוהה (1440x3200) עם שוליים בערך-קעורים, הפעם אנחנו מקבלים מסך שטוח לגמרי ברזולוציה נמוכה יותר (1080x2400) עם שוליים שטוחים לגמרי. לא תמצאו אותי אומר מילה רעה על שולי מסך שטוחים - זו ההחלטה הנכונה. ומה לגבי הרזולוציה אתם שואלים? ובכן, ההבדל מורגש בעיקר כשאתם מסתכלים על המסך הזה לצד מסך טוב יותר, כמו זה של גלקסי S21 אולטרה למשל.

קצב רענון אדפטיבי

אך למרות שהרזולוציה נמוכה יותר, כן מדובר במסך עם קצב רענון 120 הרץ, שמאפשר הצגה חלקה של תנועה. כדי לחסוך בסוללה, המסך יכול לשנות את קצב הרענון שלו בהתאם לתוכן שעל המסך. כשאתם בוהים בתפריט, אין סיבה שהמסך יתרענן כל הזמן. כשאתם בתוך משחק, לעומת זאת, כל הרץ נוסף עוזר.
כרגיל אצל סמסונג, אין מה לבוא בטענות ליכולת של המסך הזה בתחום הבהירות או הצבעוניות. זו אחת היצרניות המובילות של מסכי טלפונים בעולם, וגם אם זה לא המסך הטוב ביותר שלה, הוא עדיין טוב. אל תוותרו על תפריט ההגדרות שלו, שבו תוכלו להחליט האם אתם מעדיפים צבעים מציאותיים או עשירים יותר.
הלב של הטלפון הזה היא ערכת שבבים אקסינוס 2100 של סמסונג, אותה ערכה שנמצאת גם ב-S21 אולטרה היקר יותר. זו אחת משתי ערכות השבבים הטובות ביותר בשוק כיום - את השנייה, סנאפדרגון 888 של קוואלקום, תקבלו אם תרכשו את המכשיר בסין או ארה"ב - ואין לכם מה לדאוג מאיטיות או ביצועים בעייתיים בשנים הקרובות.
זה הזמן להתייחס בקצרה להבדלים בין ה-S21 ל-S21 פלוס. גם שם תמצאו את אותה ערכת השבבים, אך דגם הפלוס הוא מכשיר גדול יותר, עם מסך 6.7 אינץ' (באותה רזולוציה כמו בגרסה הקטנה), גב זכוכית ותמיכה בתקן UWB שמאפשר לטלפון לתקשר בצורה מאובטחת ומהירה עם התקנים תומכים. אין יותר מדי כאלה כיום - בעיקר תגים חכמים של סמסונג - אך בעתיד גרסת הפלוס תוכל אולי לפתוח את הרכב ואת מנעול הבית שלכם, בזמן ש-S21 הרגיל לא יוכל לעשות את זה.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S21
גלקסי S21
גלקסי S21
(צילום: shutterstock)
שטח האחסון שתקבלו ב-S21 הוא 128 גיגה בייט, עם 8 גיגה בייט זיכרון. כמו בשאר מכשירי S21, גם כאן אין (לראשונה בתולדות סדרת גלקסי S) תמיכה בכרטיסי זיכרון. בנוסף, כמו אצל שני אחיו, גם ב-S21 שיגיע לארץ אין תמיכה בתקן החדש WiFi 6e. זו תתווסף, לטענת סמסונג, לאחר שמשרד התקשורת יאפשר זאת.
הסוללה היא בנפח 4,000 מיליאמפר-שעה, וזמן הפעולה שתקבלו ממנה תלוי בכל מיני הגדרות. כך, למשל, קצב רענון גבוה יפגע בסוללה. היא עדיין תספיק לכם ליום עבודה שלם בלי יותר מדי בעיה, אך אל תצפו ממנה לשרוד יומיים. וכמו במכשירים אחרים בסדרה, אין לכם גם מה לצפות למטען בקופסת המכשיר.
התוכנה במכשיר זהה לזו של S21 אולטרה, ותוכלו לקרוא עליה בהרחבה בביקורת על הדגם הגדול יותר. אגיד בקצרה שסמסונג התחילה לסבך עניינים יתר על המידה בממשק שלה, והוא כבר לא נקי כמו בעבר, אבל זו עדיין מעטפת סבירה לאנדרואיד - במיוחד אם אתם לוקחים את הזמן ומתאימים אותה לשימושים שלכם.

שיפור בעיבוד התמונה

אם יש מקומות שבהם S21 מתקדם בהשוואה לקודמו, ומקומות שבהם הוא דווקא הולך צעד אחורה - בכל הקשור לחומרת הצילום אין שינוי. יש כאן בדיוק את אותו מערך הצילום כמו ב-S20, מצלמה רחבה עם חיישן 12 מגה-פיקסל, מצלמת זום אופטי x3 עם חיישן 64 מגה-פיקסל ומצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 12 מגה-פיקסל. גם מצלמת הסלפי נשארה זהה - 10 מגה פיקסל.
3 צפייה בגלריה
המכשירים החדשים של סמסונג
המכשירים החדשים של סמסונג
עם המשפחה המורחבת
(צילום: סמסונג)
האם זה אומר שהתמונות ששני הטלפונים מפיקים זהות? לא בדיוק. בשנה שעברה בין ההשקות שלהם סמסונג שיפרה עוד את מנגנון עיבוד התמונה שלה. זה מתבטא בעיקר בצילום לילה עם קצת פחות רעש, ופחות הגזמה בצבעוניות באופן כללי. אלה עדיין צילומים מאוד "סמסונגיים", עם תעדוף ברור לצבע הכחול ולצבעוניות יתר, אבל קצת פחות מבעבר.
באופן כללי, מדובר במערך צילום טוב מאוד יחסית למחיר של הטלפון. אם מצלמה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלכם, עדיין עדיף לכם לקחת את S21 אולטרה, אבל אם צילום הוא עדיפות שנייה או שלישית אין מה לחשוש ממה שיש לטלפון הזה להציע.
את גלקסי S21 תוכלו לרכוש היום במחירים שמגרדים את ה-3,000 שקלים מלמטה, מחיר הגיוני והוגן למדי עבור טלפון שלא מתפשר על מהירות אבל כן חוסך במקומות כמו מסך והחומר שממנו עשוי גב המכשיר.